Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Kijk ook het ventiel even na of dat allemaal goed zit. Rubber niet gedraaid, tape goed etc.
Precies eraf bij het ventiel is ook verdacht.
Mede omdat ik er al twee van mijn wielen af heb moeten snijden omdat ik ze er gewoon niet afkreeg.
Wel even kijken of het om deze batch gaat natuurlijk.
Precies eraf bij het ventiel is ook verdacht.
Mede omdat ik er al twee van mijn wielen af heb moeten snijden omdat ik ze er gewoon niet afkreeg.
Wel even kijken of het om deze batch gaat natuurlijk.
Vandaag voor het eerst in drie jaar tubeless rijden een deftig lek. In een afdaling aan 50+ plots het "fft fft fft fft fft" geluid.
Ik had eerst niet door wat er was tot ik de sealant spray zag. Meteen gestopt. Bandje met gat naar beneden en twee minuutjes wachten.
Ritje verder perfect kunnen afwerken met een bar minder in het voorwiel. Nadien gewoon volle bak rijden, ander afdaling gewoon tot 66 gegaan zonder probleem.
Ik snap de aarzeling tegenover tubeless wel, maar de 'problemen' situeren zich bij mij vooral thuis (band lastig op velg, hobbel door tubeless ventiel, niet willen ploppen,...). Onderweg al drie jaar geen enkel probleem, geen bandje vervangen, geen plug moeten steken,...
Ik had eerst niet door wat er was tot ik de sealant spray zag. Meteen gestopt. Bandje met gat naar beneden en twee minuutjes wachten.
Ritje verder perfect kunnen afwerken met een bar minder in het voorwiel. Nadien gewoon volle bak rijden, ander afdaling gewoon tot 66 gegaan zonder probleem.
Ik snap de aarzeling tegenover tubeless wel, maar de 'problemen' situeren zich bij mij vooral thuis (band lastig op velg, hobbel door tubeless ventiel, niet willen ploppen,...). Onderweg al drie jaar geen enkel probleem, geen bandje vervangen, geen plug moeten steken,...
Band was niet van de foute batch.
Hij schrijft mij nu wel dat die het gevoel van licht drukverlies dacht te hebben.
Ventiel en velglint geen problemen.
Anyway blijft het een beetje mysterieus geval.
Hij heeft er vandaag een nieuwe opgelegd weer.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja een band die eraf is gelopen (of geklapt) altijd de prullenbak in.
Nieuwe fiets.. zonder tubeless ventielen. Ik dacht: ik kan wel 1 rit zonder tubeless en met binnenbanden.
Ik woon in Amsterdam, en zaterdagochtend voor 7:00 over het leidseplein fietsen = overal glas (overigens zaterdagmiddag, en in de rest van de stad ook).
En natuurlijk... lek. Toch zeker 1km zonder lek gereden op deze fiets. goede score.
Vervolgens kreeg ik eerst mn wiel niet los. Met mijn slaperige hoofd probeerde ik de verkeerde kant van de steekas los te maken, die met 25nm vast zit. Dat lukte dus niet... Daarna kwam ik er achter dat het ventiel van mijn reserve binnenband niet lang genoeg was.
Gelukkig dicht bij huis. Een ventielverlengstuk erop gedaan.. en toen weer lekker gaan fietsen.
moraal van het verhaal: tubelessventielen bestellen!
Ik woon in Amsterdam, en zaterdagochtend voor 7:00 over het leidseplein fietsen = overal glas (overigens zaterdagmiddag, en in de rest van de stad ook).
En natuurlijk... lek. Toch zeker 1km zonder lek gereden op deze fiets. goede score.
Vervolgens kreeg ik eerst mn wiel niet los. Met mijn slaperige hoofd probeerde ik de verkeerde kant van de steekas los te maken, die met 25nm vast zit. Dat lukte dus niet... Daarna kwam ik er achter dat het ventiel van mijn reserve binnenband niet lang genoeg was.
Gelukkig dicht bij huis. Een ventielverlengstuk erop gedaan.. en toen weer lekker gaan fietsen.
moraal van het verhaal: tubelessventielen bestellen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Moraal vh verhaal is: Goed voorbereid zijn....
2 weken geleden, voor de eerste keer lek achteraan op mijn Pirello P Zero Race na 6000km (ééntje van de oude batch, maar nooit geen problemen mee gehad).
Lek ging niet dicht vanzelf, dus maar een plug erin gestoken, wat lucht erbij en de rit verder kunnen afronden.
Probleem was, dat ik elke ochtend 1 a 2 bar lucht moest bijsteken, als ik wilde gaan fietsen.
Vandaag een nieuwe Pirelli P zero race 4s erop gelegd. Die nieuwe zit vele malen strakker om de velg dan de oude P Zero.
Lek ging niet dicht vanzelf, dus maar een plug erin gestoken, wat lucht erbij en de rit verder kunnen afronden.
Probleem was, dat ik elke ochtend 1 a 2 bar lucht moest bijsteken, als ik wilde gaan fietsen.
Vandaag een nieuwe Pirelli P zero race 4s erop gelegd. Die nieuwe zit vele malen strakker om de velg dan de oude P Zero.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat klopt de laatste twee heb ik er vanaf moeten snijden.
Nou, ik had de nieuwe met veel moeite en zonder bandenlichters op de velg gekregen, tot ik plotseling tot het besef kwam, dat de band niet correct gemonteerd was, verkeerd rotation richting
Dus band er weer af moeten trekken, en de 2de keer wel in de juiste richting gemonteerd.
Heb dus al eens kunnen oefenen
Dus band er weer af moeten trekken, en de 2de keer wel in de juiste richting gemonteerd.
Heb dus al eens kunnen oefenen