Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2013 14:20

Zoveel zal dat toch niet uitmaken. Ik neem aan dat je gewoon de bon hebt van de FM, daarmee kan je een koper toch gewoon zekerheid bieden?

Daarnaast koop je die fiets niet als investering. Je schrijft zo'n duur frame/fiets nog sneller af dan een auto.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 07 mei 2013 14:35

Maakt juist wel uit (als hij echt is). Laatst een reportage gezien van een exclusief merk. Merk op exclusief, dat is het juist niet meer door de neppers. Mensen willen betalen voor exclusiviteit, maar check bijvoorbeeld mp: een en al nep. Mensen die het geld ervoor over hebben laten een aankoop achterwege. Zeker gezien mensen je gaan vragen: is dat een echte? Merkwaarde neemt af..
Addict R1

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16441
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 07 mei 2013 16:18

Even off-topic:
Als Pinarello (en bij uitbreiding alle andere italiaanse top frame bouwers) zijn frames gewoon in Italië was blijven produceren was de golf "nepperds" ongetwijfeld veel kleiner geweest.

Want wees u eerlijk, uiteindelijk zijn bijna alle Carbon merkframes gewoon Chinese frames met stickers.
En dat ze ergens in Europa of Amerika ontwikkeld zouden zijn doet niet echt ter zake. Chinezen vliegen ondertussen ook al naar de maan, een carbon frame bouwen zullen ze dus ook wel kunnen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39689
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2013 16:49

En waar zouden de Supersixen, Sworksen, Propels, S5-en, etc gemaakt worden?
Gaat voor heel veel merken op, zijn maar paar fabrieken die grootschalig carbon frames produceren.

Blijkbaar is Pina dermate aansprekend dat het de moeite loont om zo grootschalig te kopieeren.
Less is bore

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 07 mei 2013 16:59

jansen01 schreef:Maakt juist wel uit (als hij echt is). Laatst een reportage gezien van een exclusief merk. Merk op exclusief, dat is het juist niet meer door de neppers. Mensen willen betalen voor exclusiviteit, maar check bijvoorbeeld mp: een en al nep. Mensen die het geld ervoor over hebben laten een aankoop achterwege. Zeker gezien mensen je gaan vragen: is dat een echte? Merkwaarde neemt af..
Vind ik wel een beetje een raar argument. Je koopt een frame toch voor jezelf? Omdat jij het merk/model/... mooi vindt en omdat jij vindt dat het het geld waard is.
Als er dan 10 mensen rond je rijden met een Chinarello dan is dat jammer, maar dat is eerder "hun probleem" lijkt me. Jouw echte Pinarello blijft even exclusief en je kan het als een compliment beschouwen dat andere mensen zich "verlagen" om op een goedkope imitatie te rijden.

Ik begrijp de irritatie natuurlijk wel, maar ben van mening dat je een bepaalde fiets rijdt voor jezelf, en niet voor anderen (of voor wat ze denken).
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 07 mei 2013 17:21

Raar argument? Iedere consument is bij jou hetzelfde?
Addict R1

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 mei 2013 17:50

Echt ALLES wordt tegenwoordig nagemaakt zowel goed als slecht: of het nu Pinarello's zijn, dure zwitserse horloges, spijkerbroeken of T-shirts. Zelfs de H&M T-shirts waarvan de echte maar 8 euro kosten worden nagemaakt. Ook dingen als b.v. de Bosch motorcontrol chips worden al jaren nagemaakt. Als de orginelen ook in China worden gemaakt is het kopiëren wellicht wat makkelijker maar voor de rest maakt het niet al te veel uit. Aan de kwaliteit van een kopie kun je je vaak zien of de "namaker" een orgineel ter beschikking had of het vanaf fotos heeft moeten doen.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 mei 2013 17:56

Als het wit van je decals langzaam verkleuren naar geel, dan ben je er zeker dan ben je er zeker van dat je een echte heb!
velolove schreef:Blij dat ik geen Pina heb..
Blij dat ik er vanaf ben! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 07 mei 2013 18:42

jansen01 schreef:Raar argument? Iedere consument is bij jou hetzelfde?
Dus je wilt zeggen dat jij een Pinarello hebt gekocht om indruk te maken op andere mensen?
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

Scapa Flow
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 jan 2013 23:34
Locatie: Amsterdam-Bergen

Scapa Flow 08 mei 2013 22:46

Ik ben nog steeds zeer blij met mijn Pinarello. Je moet gewoon naar een goede winkel gaan, dan voorkom je een hoop problemen. dat is met ieder merk zo.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 09 mei 2013 19:40

Ik ook met mijn Opera, zo lang hij maar weer niet breekt ;) :lol:
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16441
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mei 2013 19:04

Hoe een topic even volledig uit de bocht kan gaan. :)

De tijdritfiets van Wiggins

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie