Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 05 jun 2009 22:02

nou gelukkig, de mijne staat op ok nu maar afwachten op het verlossende telefoontje..... Hallo meneer ?????????????? u frame is eindelijk binnen, u kunt het op halen bij u dealer
en dan maar hopen dat het lekkere weer van de voorbije weken blijft dat ik niet te veel hoeft te poetsen met een witte fiets :D
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

ec90slx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2008 08:50

ec90slx 05 jun 2009 22:11

Na een paar kleine wijzigingen is het RS giro project nu af voor dde freaks de volledige specs:
Cervelo RS giro limited edition frame
3T funda pro vork
3T rotundo pro stuur
3T arix pro stuurpen
Easton stuurlint
3T doric team zadelpen
SMP lite 209 wit-roze zadel
Easton Vista wielen + custom roze decals
Vredenstein fiamante banden
Speedplay light action stainless roze pedalen
Speedplay ultralite bidonhouder + bidon (19 gram)
Campagnolo Chorus 11 sp. compact groep
Hudz roze cable donuts
Merkloze witte vulringen

[img=http://img151.imageshack.us/img151/8502/img03331.jpg]
[img=http://img3.imageshack.us/img3/7518/img03341.jpg]
[img=http://img151.imageshack.us/img151/8502/img03331.jpg]
[img=http://img41.imageshack.us/img41/7063/img03391.jpg]

rnsto
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:05

rnsto 05 jun 2009 22:29

Niks meer aan doen!!!.Heel mooi zo.

soloistcarbon
Forum-lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05

soloistcarbon 05 jun 2009 23:20

mooie fiets..!! weet je het gewicht zo?

nu lekker samen kilometers maken!!

jelle
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 jun 2009 00:19

Echt een mooie fiets , en die kleuren zijn perect gekozen. Het frame is mijn favoriet van Cervelo, gewoon een plaatje !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

oldie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2009 00:36

oldie 06 jun 2009 00:46

ik zal ff mijn nieuw fietske ook laten zien , ondertussen wel een paar km mee gereden en fietst lekker , ff S-works aan de kant laten staan se ............

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 jun 2009 15:40

Hoi,

Daar helaas mijn De Rosa King overleden is ben ik op zoek na een nieuw frame, uiteraard is de De Rosa King 3 een van mijn favorieten echter de R3 SL staat ook hoog op de verlanglijst.

Vraag mezelf af waarom een King 3 of een R3 SL, tuurlijk het gwicht van de R3 SL spreekt in zijn voordeel en de stijfheids waardes zullen ook wel iets beter zijn maar toch....

Graag jullie mening....en ik begrijp dat ik hier op de Cervelo pagina ben....
YFood !!!

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 jun 2009 15:49

Is dat mogelijk dan? Twijfelen of je de Cervélo neemt als hij een van de kandidaten is?

;-)

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 06 jun 2009 16:03

csteenbe schreef:Hoi,

Daar helaas mijn De Rosa King overleden is ben ik op zoek na een nieuw frame, uiteraard is de De Rosa King 3 een van mijn favorieten echter de R3 SL staat ook hoog op de verlanglijst.

Vraag mezelf af waarom een King 3 of een R3 SL, tuurlijk het gwicht van de R3 SL spreekt in zijn voordeel en de stijfheids waardes zullen ook wel iets beter zijn maar toch....

Graag jullie mening....en ik begrijp dat ik hier op de Cervelo pagina ben....


Spijtig van je King,zou zeker voor de R3-SL gaan tijdloos frameset.Zeker met je LW's erin krijg je een superstrak fietsje.

Succes met je keuze maar zal wel niet zo moeilijk zijn toch.

Groet Roger
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 06 jun 2009 16:40

Dank, maar mijn LW's zijn waarschijnlijk ook overleden :-( Dus die motivatie valt helaas weg!
YFood !!!

soloistcarbon
Forum-lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 11 nov 2008 17:05

soloistcarbon 06 jun 2009 17:03

ik dacht n soloist carbon !?!

(voor niet te veel)

jelle
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

saasers
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 jun 2009 17:12

saasers 06 jun 2009 17:15

hallo,

ik zou me ook een nieuwe fiets willen aanschaffen.
de fietsenmaker bij mij in de buurt (van eyck sports te aalst) raadde me volgende merken/modellen aan.

Pinarello FP3 met campagnolo centaur
Orbea orca new Opal met campagnolo centaur
een cervelo.
look 585 of 586

zelf had ik dan nog gekeken voor de de rosa avant en de wilier izoard, maar deze zijn niet zo stijf werd mij verteld

wat vinden jullie van deze aanraders?

nu is het zo dat ik geen verstand heb van cervelo, geen flauw benul van de voordelen, nadelen.

het is wel zo dat de fietsenmaker mij aangeraden heeft om voor een stijf frame te opteren, daar ik in de categorie +110kg zit (ja ik weet dit is veel en ik heb overgewicht maar het is dan ook de bedoeling deftig te trainen en de kilo's er terug af te werken)
ik heb ook een redelijke lengte van 1.90m
mijn binnenbeenlengte bedraagt 95cm a 96cm zijn (zelf gemeten door op een preiplanter te gaan zitten, voeten vlak op de grond en ongeveer 20cm uit elkaar, dit drukte net op het bot zoals ik ergens op www gelezen heb)

waar het eigenlijk op neerkomt, welke modellen van cervelo zijn geschikt voor grote, zwaardere mensen en hebben een redelijke stijfheid en goed zitcomfort?

en welke frames hebben ze, prijscategorie, stijfheid ed.

ik zou zo een 3000 euro maximaal aan mijn fiets willen spenderen, volledig ineengestoken, en klaar om te starten (eventueel wel met goedkope wielen, deze kunnen later wanneer er wat gewicht verdwenen is vervangen worden door andere wielen)

men heeft mij dan ook aangeraden om easton wielen in de fiets te zetten nl de EA90 of de EA50 wielen, omdat deze veel gewicht kunnen torsen (tot 135kg)

hoe zit het met de garantie die cervelo verleent, op welke defecten telt die en voor hoelang.

ik heb eens op hun site gekeken en het verschil tussen de s en r modellen is met niet echt duidelijk.

met vriendelijke groeten,

saasers

ps: weet er ook iemand een dealer in belgie die voor een lage prijs cervelo kan leveren.
van eyck geeft al een korting standaard maar math salden in nl slaagt er wel nog in goedkoper te zijn.

indien jullie goede dealers weten in NL dicht bij de belgische landsgrenzen mag dit ook meedegeeld worden.

Plaats reactie