Dank voor uw oprechte verwachtingen. Ik apprecieer oprechtheid.daniel1975 schreef: ↑09 mei 2024 09:14
Ik had oprecht een genuanceerder beeld vsn jou verwacht Lugosi.
Ik heb genoeg relaties in Israel (die sinds de oorlog ook alweer 3x in NL zijn geweest) om die ongecensureerde beelden te kennen en hoe de media in Israel er mee om gaat. Die beelden zijn verschrikkelijk, niet in woorden uit te drukken.
Maar heel Gaza vernietigen, vrouwen, kinderen, hongersnood: hoe ver moet je gaan?
Ook veel Israelische burgers vinden dit veel te ver gaan. In de regering is al tweestrijd, maar de extremisten winnen (zoals zo vaak). Van mij mogen ze heel Hamas uitroeien en de opdrachtgevers+uitvoerenden van 7 okt levenslang laten rotten in een eenzame cel. Doodschieten is te makkelijk. Maar wat er nu gebeurt is te veel.
Israël is niet bezig met heel Gaza te vernietigen. Israël is bezig met het actieve deel van Hamas aan te pakken en doet dat grondig, niet weerhouden door de slachtofferretoriek van de Palestijnen en de hele anti-retoriek van het Westen. Ik doe daar mijn hoedje voor af.
De oplossing ligt bij de Palestijnen zelf. Zij kiezen zelf in welke mate (volgens de recentste cijfers stijgt dit aandeel maar het gaat traag) de Palestijnen afstand nemen van Hamas.
Uiteraard jammer voor de onschuldige slachtoffers, maar als je een oorlog uitlokt moet je niet komen klagen dat er collateral damage is.
De Westerse media stellen het voor dat het een genocide is, een endlösung van de Palestijnen. Dat is het dus echt niet. De cijfers die Westerse media gebruiken zijn niet geverifieerde cijfers van Hamas zelf.
Dat er veel Israëlische burgers zijn die dit te ver gaan vinden klopt, maar zegt niets; er zijn ook veel Israëlische burgers die het prima zo vinden en er zijn er ook veel dat het best nog wat grondiger en harder kan.