Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
vincent75
- Forum-lid
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24
vincent75
12 jan 2014 21:00
ippe schreef:Hoi, ik twijfel tss de Ultimate CF 9.0 sl en de cf 7.0 slx. Beide afgemonteerd met een betaalbare Ultegra 11spd. Het verschil zit in het frame en de wielen. Nu is de vraag of de slx "1000€" beter rijdt. Ik ben 1m77 groot en weeg 63kg, en zeker geen krachtige rijder. Ga ik het verschil voelen qua stijfheid bij het klimwerk, want daar gaat de fiets vooral voor dienen.En zijn ze echt zo comfortabel (voor een racer) als men beweerd? Mijn huidige fiets is nu zeker geen referentie op gebied van stijfheid en gewicht maar wel comfortabel.
Al gekeken naar de Ultimate CF SL 9.0 SL. Voorzien van SRAM Force22 en Mavic Ksyrium SLS wielen. Zit qua prijs mooi tussen bovengenoemde in.
Volgens een test in Fiets van de CF SL, was er geen merkbaar verschil met de CF SLX.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
ippe
- Forum-lid
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36
ippe
12 jan 2014 21:22
[/quote]
Al gekeken naar de Ultimate CF SL 9.0 SL. Voorzien van SRAM Force22 en Mavic Ksyrium SLS wielen. Zit qua prijs mooi tussen bovengenoemde in.
Volgens een test in Fiets van de CF SL, was er geen merkbaar verschil met de CF SLX.[/quote]
Ja, heb deze bekeken maar mijn voorkeur gaat uit naar de ultegra. Deze groep ken ik en ben er zeer tevreden over al zullen er mensen zijn die er een andere mening over hebben maar daar gaat het even niet over. De 9.0 sl heeft wel een lichtere wielset, zonde dat je bij Canyon niet kan combineren.
Keuze's, keuze's....
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.
-
vanzella
- Forum-lid
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49
vanzella
13 jan 2014 09:35
tsja 500 gram voor 1000 Euro... Als de stijfheid hetzelfde is. Is het alleen nog het gewicht en de wielset dat het verschil maakt. Naast kleurstelling en imago, maar daar hoor ik je niet over dus tel ik even niet mee
Het zijn allebei mooie machines in elk geval. ik zou de SL gekozen hebben, maar dat ligt vooral aan mijn "andere" geometrie (186 en 84kg) waardoor de gewichtswinst dus ligt in minder eten en meer trainen...
Laatst gewijzigd door
vanzella op 13 jan 2014 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
prinsken
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27
prinsken
13 jan 2014 09:37
arnoudrace schreef:de Inflite nog eens bij daglicht en in huidige afmontage. Inmiddels al bijna 1000 mee onderweg geweest.
Wat vind je van de mechanische schijfremmen, en van die 2,0 zadelpen (die ondertussen op je racefiets zit)?
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
-
remirom
- Forum-lid
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15
remirom
13 jan 2014 11:59
prinsken schreef:arnoudrace schreef:de Inflite nog eens bij daglicht en in huidige afmontage. Inmiddels al bijna 1000 mee onderweg geweest.
Wat vind je van de mechanische schijfremmen, en van die 2,0 zadelpen (die ondertussen op je racefiets zit)?
ook geinteresseerd in de werking van die mechanische schijfremmen, ben er nogal sceptisch tegenover eerlijk gezeg ..
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
13 jan 2014 17:57
De remmen vallen mij echt niet tegen nu ze ingeremd zijn. Integendeel: Makkelijk vanaf bovenkant shifter positie te doseren. Remkracht is echt goed, in groepsritten moet ik zelfs voorzichtig zijn, makkelijk af te stellen (af Canyon overigens niet perfect gemonteerd) en altijd constant. Blokjes slijten wel snel, redelijk zacht materiaal, maar daardoor geen gepiep:) remmen gaat geruisloos. Verder de bekende schijfrem verschijnselen: je hoort ze na een plas of bagger avontuur lichtjes, maar dat rij je zo weer vrij.
Als transitieremmetje zeker goed: licht, te combineren met betaalbare shifter technologie en betrouwbaar (check de SRAM go-to-market).
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
prinsken
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27
prinsken
13 jan 2014 18:58
arnoudrace schreef:De remmen vallen mij echt niet tegen nu ze ingeremd zijn. Integendeel: Makkelijk vanaf bovenkant shifter positie te doseren. Remkracht is echt goed, in groepsritten moet ik zelfs voorzichtig zijn, makkelijk af te stellen (af Canyon overigens niet perfect gemonteerd) en altijd constant. Blokjes slijten wel snel, redelijk zacht materiaal, maar daardoor geen gepiep:) remmen gaat geruisloos. Verder de bekende schijfrem verschijnselen: je hoort ze na een plas of bagger avontuur lichtjes, maar dat rij je zo weer vrij.
Als transitieremmetje zeker goed: licht, te combineren met betaalbare shifter technologie en betrouwbaar (check de SRAM go-to-market).
En die 2,0 zadelpen? Een meerwaarde?
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
-
haaldoor
- Forum-lid
- Berichten: 1323
- Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02
haaldoor
13 jan 2014 19:11
vanzella schreef:tsja 500 gram voor 1000 Euro... Als de stijfheid hetzelfde is. Is het alleen nog het gewicht en de wielset dat het verschil maakt. Naast kleurstelling en imago, maar daar hoor ik je niet over dus tel ik even niet mee
Het zijn allebei mooie machines in elk geval. ik zou de SL gekozen hebben, maar dat ligt vooral aan mijn "andere" geometrie (186 en 84kg) waardoor de gewichtswinst dus ligt in minder eten en meer trainen...
SL en SLX hebben identieke geometrie. Komen uit zelfde mal enkel andere carbon soort gebruikt. SLX is daarmee maar iets van 200-250 gram lichter(of 25% als je het extreem wil bekijken). Voorvork is zelfs identiek.
Zelf zou ik de SL nemen. Met de €1000,- die je overhoudt kun je mooie upgrade doen aan wielen of wat dan ook.
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
13 jan 2014 22:43
haaldoor schreef:vanzella schreef:tsja 500 gram voor 1000 Euro... Als de stijfheid hetzelfde is. Is het alleen nog het gewicht en de wielset dat het verschil maakt. Naast kleurstelling en imago, maar daar hoor ik je niet over dus tel ik even niet mee
Het zijn allebei mooie machines in elk geval. ik zou de SL gekozen hebben, maar dat ligt vooral aan mijn "andere" geometrie (186 en 84kg) waardoor de gewichtswinst dus ligt in minder eten en meer trainen...
SL en SLX hebben identieke geometrie. Komen uit zelfde mal enkel andere carbon soort gebruikt. SLX is daarmee maar iets van 200-250 gram lichter(of 25% als je het extreem wil bekijken). Voorvork is zelfs identiek.
Zelf zou ik de SL nemen. Met de €1000,- die je overhoudt kun je mooie upgrade doen aan wielen of wat dan ook.
precies die afweging heb ik ook zo gemaakt toen ik mijn Ultimate CF kocht (ipv de SLX), wel rationeel, moet je niet altijd doen
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
13 jan 2014 22:45
prinsken schreef:arnoudrace schreef:De remmen vallen mij echt niet tegen nu ze ingeremd zijn. Integendeel: Makkelijk vanaf bovenkant shifter positie te doseren. Remkracht is echt goed, in groepsritten moet ik zelfs voorzichtig zijn, makkelijk af te stellen (af Canyon overigens niet perfect gemonteerd) en altijd constant. Blokjes slijten wel snel, redelijk zacht materiaal, maar daardoor geen gepiep:) remmen gaat geruisloos. Verder de bekende schijfrem verschijnselen: je hoort ze na een plas of bagger avontuur lichtjes, maar dat rij je zo weer vrij.
Als transitieremmetje zeker goed: licht, te combineren met betaalbare shifter technologie en betrouwbaar (check de SRAM go-to-market).
En die 2,0 zadelpen? Een meerwaarde?
nog geen meter mee gereden... zal posten als de pekel weg is
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
vdBergS81
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 09 dec 2013 09:43
vdBergS81
14 jan 2014 20:32
arnoudrace schreef:vdBergS81 schreef:Hallo,
Heeft er iemand weleens zelf de balhoofdlagers van een Acros balhoofd van Canyon vervangen?
Zo ja, kun je dit zelf en hoe?
Grt,
Heb ze laatst gesmeerd. Je kunt ze voorzichtig lostikken uit de lagerpassing met geschikt gereedschap (hamertje, slagpen en/of uitdrijver) Vooral onderste lager vergt wat aandacht, ligt relatief hoog verzonken in het balhoofd. Indien nodig (na inspectie/ smeren) kun je bij Acros direct bestellen of via Canyon proberen. Worden nog steeds nieuw gemonteerd.
@arnoudrace, en hoe heb je die lagers er weer in gekregen? Ook met een hamertje erin getikt??
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
14 jan 2014 23:11
Yep, voorzichtig rondom met een slagpennetje en hij zit er zo weer in.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF