Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 07 jun 2009 09:46

Berggeit schreef:Eindelijk is hij af, mijn SLC-SL:
Cervelo SLC-SL 61cm
SRAM Red groep
Zipp 808 Clinchers
Continental Grand Prix 4000S bandjes
Vredestein latex binnenbandjes
Zipp SL stuur
Ritchey voorbouw (tijdelijk, wordt een Zipp SLSpeed 13 cm als ie in juli leverbaar is)
Selle Italia SLR Kit Carbonio Flow zadel
Zipp bidonhouders
Speedplay Zero titanium pedalen

Nog te doen:
Voorvork inkorten
Nieuw stuurlint (einddoppen zitten er nu nog niet in)
Nieuwe voorbouw
Garmin 705 sensor en houder monteren
Belletje monteren

Ik heb de fiets zelf in een weekend buiten in de stralende zon in elkaar gezet. Viel eigenlijk wel mee. Je moet er de tijd voor nemen en de juiste spullen hebben. Ik vond het in iedergeval ontzettend leuk om te doen. En het forum heeft me daarbij ook flink geholpen.

Net mijn eerste ritje gemaakt. Was een soort shakedown om te kijken of alles goed vast zat. En ja hoor, tik...tik...tik... shit wat zou dat nou zijn? Gelukkig was het maar het kabelhoedje van de voorderailleur wat tegen de crank aankwam. Even stukje inkorten en het was verholpen.

SRAM Red schakelt echt super snel. Op mijn Scott CR1 heb ik Dura Ace 7800, niet onaardig, maar dat schakelt dan toch wat indirecter. En dat ene lepeltje waar je mee op en af schakelt is eigenlijk subliem! Daar kan Campa nog wat van leren met z'n rare drukknop (knuppel....hoenderhok...enzo ;) )
Het waaide hard dus ik verwachtte dat ik wel veel heen en weer geslingerd zou worden met die hoge 808's. Maar had er haast geen last van. Veel minder dan mijn Cosmic Carbones op mijn Scott. Dat zegt wel iets over de aerodynamica van de Zipp's.

[img=http://img5.imageshack.us/img5/3239/imag0070c.jpg]

mag ik vragen waarom je voor het oude model heb gekozen in plaats van de s3,
ik kan me indenken dat je het zwart/grijs niet mooi vind of heeft het een andere reden.
wat ik van veltec begreep in dat de slc-sl niet meer te leveren is wat ik ook jammer vind vandaar dat ik een s3 heb genomen.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

soloistcarbon
Forum-lid

soloistcarbon 07 jun 2009 10:47

ik heb de slc-sl ook recentelijk gekocht, maar vind hem uiterlijk echt n stuk mooier... daarnaast zijn er niet al te veel verschillen tussen de 2 .... ik vind de routing vd kabels nml geen overwegende reden om de s3 te kopen... en misschien was t 1 vd laatste slc-sl's waar men vanaf moest (zal wel neit..)

J
cervelo soloist frame, slc-sl, ultegra, lightweight genII, zipp 404 en 303, storck powerarm, tune concorde, sonic csx, racelite2, zero gravity ti, en nog wat meer carbon… en sinds kort… P3C, me happy!!!

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 07 jun 2009 12:42

soloistcarbon schreef:ik heb de slc-sl ook recentelijk gekocht, maar vind hem uiterlijk echt n stuk mooier... daarnaast zijn er niet al te veel verschillen tussen de 2 .... ik vind de routing vd kabels nml geen overwegende reden om de s3 te kopen... en misschien was t 1 vd laatste slc-sl's waar men vanaf moest (zal wel neit..)

J

Het grootste verschil is de achtertrein, komende van een SLC-SL voel ik wel een merkbaar verschil naar comfort toe met mij S3, ondanks hij even snel en strak is, is hij gewoon comfortabeler ...

dehulk
Forum-lid

dehulk 07 jun 2009 21:02

Even een vraagje tussendoor .
Als ik een r3sl koop ,welke maat zou ik dan nemen een 56 of 58 .
Ik ben 1.84 met een binnebeen lengte van 86cm ,ik rijd momenteel een Isaac Sonic 57 cm .
Als ik de maatvoeringen met elkaar vergelijk klopt er weinig van ,als ik een 56 neem ,moeten er een aantal spacers onder het stuur en met een 58 is de boven buis 2cm langer dan de Isaac .

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 07 jun 2009 21:16

Misschien dan toch voor een ander merk gaan met een geometrie die beter bij je past?

Anders is de RS misschien beter geschikt vanwege de langere balhoofdbuis.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

komodo
Forum-lid

komodo 07 jun 2009 22:48

ik rijd zelf met s2, ben 1m83,5 met binnenbeen van 86cm

tweemaal laten opmeten en telkens maat 56 voor het frame

dehulk
Forum-lid

dehulk 07 jun 2009 23:15

Thanks komodo,ik heb zowat dezelfde maten als jou .

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 07 jun 2009 23:46

Ik lees net de berichten over de maatvoering. Ik overweeg ook een Cervélo R3 te kopen. Ben bij een dealer geweest zaterdag en heb wat uitgeprobeerd.

Ik ben 1.86 met een binnenbeen van 86cm. De twijfel was tussen een maat 58 of 56. Heb een s2 en een r3 geprobeerd in beide maten maar voelden mij op beide fietsen op de maat 56 beter.

Waar ik echter nog over twijfel is het volgende. Ik wil gaan beginnen met koersen te rijden. De fiets die ik nu rij is een instapper die ik 4 jaar geleden kocht om met wielrennen te beginnen. Nu de ambities stijgen wil ik ook een betere fiets aanschaffen. Als ik eerlijk moet zijn is mijn keuze voor Cervélo puur op emotie gebaseerd omdat ik het gewoon mooie fietsen vind.
Wie van de eigenaren gebruikt zijn Cervélo om mee te koersen en hoe bevalt dat? Ben zelf een beetje bang dat het verhoogde risico dat koeren met zich meebrengt een beetje zonde is voor een fiets in deze prijsklasse.

simic
Forum-lid

simic 07 jun 2009 23:57

Ik rij koersen met de R3, tuurlijk loop je met frame dit te vallen, als je echt bang bent om met dit frame te vallen zou ik het niet doet, of een andere fiets aanschaffen waarmee je wel mag vallen (als je begrijpt wat ik bedoel;)). Ik moet zeggen hij bevalt heel erg goed! Licht, stijf en ook nog comfortabel.

enrique1
Forum-lid

enrique1 08 jun 2009 00:21

Met mijn zoektocht naar een cervelo S2 frame kwam ik uit op volgende website
http://www.alibaba.com/productshowimg/i ... meset.html
Een S2 frame voor 900eur !!!! Zou dit geen namaak zijn of je ziet mischien nooit een fiets als je betaald hebt.In ierder geval zou ik er niet snel bestellen maar de prijs is wel aanlokkelijk natuurlijk.

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 08 jun 2009 01:01

Wat denk jezelf??

Plaats reactie