Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 16 okt 2020 19:21

Klopt. Mijn plaatselijke hockeyclub is stevig aan het onderhandelen met de gemeente over de grenzen van het toelaatbare als het om hockeytrainingen van volwassenen gaat. Alles uit de kast om elkaar te kunnen blijven ontmoeten. :roll:
Ik heb geprobeerd de bestuurderen te wijzen op de bedenkelijkheid van deze actie maar sorteer meewarige reacties.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6194
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 okt 2020 19:32

is afstand houden dan niet meer de basisregel?
En is 1 van de belangrijkste huidige maatregelen op dit moment niet het aantal contacten terug naar groepen van max 4.., en niet meer dan 3 volwassenen per dag thuis te ontvangen?

En dat lijken me de meest practische, haalbare, maatregelen om het aantal contacten te beperken en daarmee het risico op besmettingen te verkleinen. Handhaven achter je voordeur kan natuurlijk niet, maar in de publieke binnen- en buitenruimte natuurlijk wel. Niet met strafbladen, maar de boetes nu op 95 euro lijkt mij prima.

Dan aanvullende maatregelen omtrent sportwedstrijden, evenementen en zelfs horeca, snap ik momenteel ook wel. Al lijden de goeden daar ook onder de minder goeden natuurlijk. Want zat restaurants waar je best goed en veilig op afstand kunt eten, maar ook zat vreetschuren waar dat totaal niet kon.

En mondkapjes als dringend advies, lijkt mij prima. En op scholen, in de gangen, als dat betekent dat je de scholen kunt openhouden.
Maar ik snap de weerstand tegen de verplichting ook heel goed. Zeker als de maatregel ten kostte gaat van de basisregels over afstand bewaren. En ik weet niet óf dat gaat gebeuren, maar het lijkt mij een risico.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

i-mac

i-mac 16 okt 2020 19:40

klaastuin schreef: 16 okt 2020 14:26 Volgens mij is de horeca in België nog open. Dus dan kun je nagaan wat mensen gaan doen. Of denk aan de Outlet in Roermond wat ook een internationale trekpleister is. Dat soort verkeer wil je ontmoedigen lijkt me.
Ook hier gaat alles dicht voor 4 weken. Na 2 weken wel een herziening. Dat men cafe"s sluit, dat kan ik ergens wel begrijpen. De laatste tijd werd aangetoond dat men het in veel gevallen niet al te nauw neemt met de gevraagde maatregelen. Maar de restaurants deden best veel moeite, en worden nu in één pennenveeg mee gestraft.

En dat allemaal omdat een deel van de bevolking halsstarrig weigert om een paar "kleine" zaken te doen (mondkapje dragen, afstand houden, handen wassen/ontsmetten). Mocht het van mij zijn, dan zou ik die groep mensen hard aanpakken. Neen, geen boete geven. Maar misschien verplichten om een paar vrije weekends mee te gaan helpen in een rusthuis op een Covid afdeling.

Op persoonlijk vlak gelukkig geen Covid slachtoffers. Maar beroepshalve weet ik dat het virus veel harder toeslaat dan menigeen durft te denken. En daar schuilt het gevaar. Sommigen denken dat het hen niet zal/kan overkomen, maar niets is minder waar.
Mentaal weegt het bij enorm veel mensen door, dat merk ik in mijn eigen omgeving. En ik begrijp zeer goed hoe het moet zijn voor jongeren. Voor hen is 2020 een verloren jaar. Ik probeer me gewoon even in hun plaats te zetten. Ik zou er ook zo over denken. Maar mijn boodschap aan hen is, hou nog even vol. Het komt goed, maar het heeft tijd nodig.
Laatst gewijzigd door i-mac op 16 okt 2020 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 831
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 16 okt 2020 19:42

[knip teveel info]
Laatst gewijzigd door hopjes op 02 nov 2020 12:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8860
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 16 okt 2020 19:53

Ja, @hopjes, anderen vinden afstand houden onzin.

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 16 okt 2020 20:06

TL@ schreef: 16 okt 2020 16:23 Niet bepaald: toon me wetenschappelijk bewijs dat die dingen helpen. Kan je niet geven want bestaat niet.

Rutte zegt het zelf: "baat het niet, schaadt het niet", dus zadelen we de bevolking er maar mee op.

Wat is het volgende: steek je duim maar in je kont als je buiten komt. Baat het niet, schaadt het niet.
Tja, als dit de manier is waarop we met elkaar omgaan moeten jullie vooral elkaar blijven kietelen. Ik heb niet de behoefte daaraan mee te doen. :dislike:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 okt 2020 20:41

TL@ schreef: 16 okt 2020 19:05

Waar ik wel mijn buik vol van heb, is dat iedereen zijn vrijheden zo makkelijk opgeeft zonder dat er eigenlijk bewijs is dat deze maatregels ook maar iets toevoegen. Het is allemaal 'onderbuikgevoel' en 'gezond verstand' en nog van die dingen die niets met wetenschap te maken hebben.

CUT
"DE"maatregelen zorgen ervoor dat de ziekenhuizen niet worden overbelast en er geen grote aantallen mensen doodgaan die nog niet "klaar"waren EN dat de "normale"eerste hulp nog gewoon kon werken.
Kan je toch moeilijk ontkennen.
In Maart/april gingen de cijfers rap omlaag na een paar weken> iedereen tevreden.
Ik heb m'n buik vol van alle "bashers"van maatregelen die zelf ook geen perfect , pasklaar pakket van maatregelen kunnen presenteren, ofwel alleen maar roeptoeteren.
Tja, en indekken tegen oordelen achteraf hoort en dan ook een beetje bij (kondmapjes)
WAT had er dan moeten gebeuren vriend TL?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 16 okt 2020 20:49

i-mac schreef: 16 okt 2020 19:40 Ook hier gaat alles dicht voor 4 weken.
Na het lezen van dit forum hebben ze zich snel bedacht :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2020 20:53

Een bekende van mij is vanmiddag met vrouw en drie dochters gewoon op vakantie gegaan naar Griekenland.
Denk dat ik ook snel maar even een vliegtripje boek voor de herfstvakantie....
Less is bore

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1187
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 16 okt 2020 20:57

Burger Von Amsberg?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 okt 2020 21:01

Heeft dhr. W. A. van Oranje Nassau geen privevliegtuig ter beschikking?
Buiten "normaal" vliegen zie ik niet in waarom ie niet ook gewoon met vakantie zou mogen, zoals velen deze zomer ook gedaan hebben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 okt 2020 21:08

nijkie schreef: 16 okt 2020 17:11 500 pagina´s en 8 maanden verder momenteel,ik ken 2 personen die corona hebben gehad en still alive.
Hoe zit bij jullie in je omgeving,vriendenkring,werk etc.
Niks nada...

Gesloten