Pagina 499 van 1091
Geplaatst: 08 jun 2009 01:21
door saasers
de naam alibaba alleen al,
geef mij dan maar de zekerheid van de fietsenmaker om de hoek...
Geplaatst: 08 jun 2009 01:24
door amclassic-fan
Er staan meer legitieme producten op Alibaba dan spul van oplichters. De foto van 't frame is wel echt, je zal alleen wel moeten betalen via Western Union en dan zijn ze weer geslaagd. Je bent wel ongelooflijk stom als je zo'n scam trapt.
Geplaatst: 08 jun 2009 01:32
door sjax
Is er eigenlijk een duidelijke reden waarom Cervelo in de ontwerpen van hun frames geen gebruik maken van geintegreerde trapassen (BB30/BB83/86)?
Het is een gegeven dat geintegreerde trapassen de stijfheid van een frame plaatselijk verhogen, maar is het mogelijk dat Cervelo geen zin heeft zich in de strijd te mengen tussen de aanhangers van BB30 (Cannondale/Specialized) en BB83/86 (Scott/Shimano) en de onafhankelijke partijen (FSA/SRAM/Campagnolo).
Geplaatst: 08 jun 2009 10:17
door adroit
Op het moment dat je denkt "dit kan eigenlijk niet voor deze prijs" dan is de kans dat het een scam is meer dan 95%
@ Sjax daar ben ik ook heel benieuwd naar, misschien dat iemand hier een antwoord op heeft.
Geplaatst: 08 jun 2009 14:04
door speric
De uitleg van Cervélo hiervoor is, dat
1- je het frame zwakker maakt op die plek ( neemt materiaal weg)
je compenseert het met een stijvere combi, maar netto levert het je dus niets op, misschien wel minder, dat laten testen ook zien trouwens.
2- de frame's van cervelo voldoen aan hun eisen en specs en de noodzaak daarom er niet/ nog niet is om BB30 toe te passen wegens bovenstaand.
Als zij BB30 zo toepassen dat het ook daadwerkelijk een verbetering zal zijn voor het totaal, dan komt het vast..
Geplaatst: 08 jun 2009 14:14
door sjax
Maar is het van mij dan op dit moment een bekrompen gedachten, dat ik tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe fiets onderscheid aan het maken ben tussen fietsen met en zonder geintegreerde trapassen?
Geplaatst: 08 jun 2009 14:19
door amclassic-fan
Dat BB30 een beter systeem is is toch wel vrij duidelijk en onomstreden. Grotere lagers hebben minder wrijving en gaan (dus) langer mee. Lagers in een frame zijn beter beschermd tegen de elementen. Die extra duurzaamheid lijkt me toch al behoorlijk wenselijk, de huidige buitenboord systemen hebben toch niet een al te beste reputatie.
Doordat de diameter van de as veel groter is wordt de boel stijver. Daarnaast liggen de lagers verder uit elkaar dan bij een traditionale as, wat ook voor meer stijfheid zorgt. Dat Cervelo de bracket area opnieuw moet ontwerpen en dat ze daar geen zin in hebben is een ander verhaal.
Geplaatst: 08 jun 2009 15:52
door speric
Dat moet ieder fabrikant en er zijn er genoeg die dat niet goed doen en dus heb je eigenlijk je frame verzwakt om er een stijver crank in te zetten..
Los van Cervélo vraag ik mij af hoe lang dus lagers in de cups goed blijven zitten en niet speling krijgen in het het huis. er komt nogal wat kracht op te staan, of dat op de lange duur ook goed blijft ook bij het vervangen lagers e.d.
Over de buitenboordlagers in het algemeen, ik rijd nu een tijdje met de C-bear keramische lagers en met die van token en die blijven toch erg goed en soepel, ook de lagers van truvativ en rotor zijn niet slecht. Een hoop ellende is overigens ook te voorkomen door juiste montage. Het rare is dat de lager van shimano's het minst lijken te zijn, maar hebben de meeste afdichtingen. En toch komt daar het meest vuil bij naar binnen. Overigens lopen de lagers zonder afdichtingen heel erg soepel.
Geplaatst: 08 jun 2009 17:41
door amclassic-fan
Dat hele gebeuren met die keramische lagers is toch compleet van de zotte. Je ontwerpt een waardeloos systeem en dan ga je 't op zo'n manier oplossen. Met een vierkante Chorus/Record as kan je zonder problemen meer dan 50000 km rijden, geen buitenboord systeem dat daar in de buurt gaat komen met gewone lagers. Maar zelfs met half keramische lagers heb ik nog m'n twijfels.
En ja als je een groter gat in een zelfde bracket maakt wordt 't frame er niet stijver op. Maar als je het frame rond het bracket netjes opnieuw ontwerpt dan wordt het frame er juist stijver van. Bij het systeem wat Trek gebruikt is 't bracket bijv een stuk breder, daar wordt een frame echt niet slapper van.
De lagers worden gewoon in 't huis geperst. Daarom worden er dus strenge eisen gesteld aan het huis. Cannondale gebruikt het systeem al jaren zonder problemen.
Geplaatst: 08 jun 2009 23:37
door enrique1
Amclassic-fan schreef:Er staan meer legitieme producten op Alibaba dan spul van oplichters. De foto van 't frame is wel echt, je zal alleen wel moeten betalen via Western Union en dan zijn ze weer geslaagd. Je bent wel ongelooflijk stom als je zo'n scam trapt.
Ik was er ook niet van plan te bestellen want met zo'n groot verschil klopt er meestal iets niet .Het was meer bedoeld om aan te geven wat je zo allemaal tegenkomt op het internet