Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Inderdaad de CFR. Precies de dingen die je noemt zijn ook mijn bezwaren.amclassic-fan schreef: ↑28 sep 2017 14:14 Carbonda CFR505? Staat er hier ook één van, ik was blij verrast qua kwaliteit. Enkel de bijgeleverde zadelpen was iets ondermaats en de remleiding maakt wel een erg scherpe bocht waar die bij de caliper het frame uit komt.
Ik heb de leidingen er nog niet op zitten maar dit was me ook al opgevallen. Als men het gat wat meer richting zadelbuis opschuift loopt het veel mooi qua lijn.
Klem is natuurlijk op te lossen door een andere te nemen. Alleen is dan de geintergreerde look die de standaard klem heeft weg. Maar ik heb liever een zadelpen die niet schuift dan een mooie look en wel verschuiving.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Oke,amclassic-fan schreef: ↑28 sep 2017 14:37 Hier is de klem niet het probleem, maar de geleverde zadelpen net iets te dun.
ik heb op een Amerikaanse forum gelezen dat daar iemand inderdaad een te smalle zadelpen bijgeleverd heeft gekregen, maar ook verschillende de manier van klemmen van de bijgeleverde klemband ondermaats vond.
Mijn standard bijgeleverde pen heb ik niet nagemeten, maar heb eerder het idee dat deze te breed dan te smal is. Ik krijg hem er met heel veel pasta en heel hard duwen maar lastig erin.
Ik heb daarnaast een andere pen geprobeerd en die gaat een stuk soepeler.
Erg mooi. Zou wel ofwel een krimpkous om je ventielen doen óf wel gewoon een ringetje gebruiken want zo gaat 't rammelen (en voordat je erachter bent wat is het is ben je weer een week verder...).
-
- Forum-lid
Mooi hoor.
Dat zie ik als een groot compliment van jouw kant, met de nieuwe Ultegra crank en volledig in het zwart. Zit wel te twijfelen of ik er nog een paintjob aan ga wijden.
Dank!
If it's not fixed, it's broken.
Crank en ik gaan nooit vrienden worden. Geen enkele Shimano crank trouwens. Die hebben eigenlijk nog nooit ook maar één mooie crank gemaakt....
- daniel1975
- Forum-lid HC