Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 16 jan 2014 08:38

jsprbcn schreef:De installatie is echt kinderspel, 20 minuten ongeveer met instructies lezen etc. Echter gezien ik heel veel afstel werk van de voor derailleur heb moeten doen is mijn eerste indruk nog niet verpletterend.
Schakelen naar het grote blad verliep erg lastig met vlagen, maar na veel mm-aftellingen is dit enorm verbeterd en het lijkt nu goed te zijn. Tevens schijnt dit een van de "problemen" te zijn van ovale ringen.

Eerst maar eens op de weg proberen (klimmen, hoge snelheid/cadence, uit het zadel etc.) voor een echte indruk, het ziet er wel super uit vind ik zelf :-)

Afbeelding

Foto van het geheel zodra ik weer tijd/licht heb s'middags 8-) 8-)
Ziet er netjes uit! Ben zeer benieuwd hoe jou ervaring is qua klimmen i.c.m. deze setup.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

millen
Forum-lid

millen 16 jan 2014 08:47

Stuntman Mike schreef:
NuitKor schreef:Kon je niet beter een frame met kortere geometrie kiezen? Er lijkt wel een erg kort stuurpennetje op te zitten.
Hier word ik soms moe van...
+1 kan proberen blokjes onder men schoenen steken en verlengstukken aan men handen ..........

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 16 jan 2014 08:58

Zadelpen zonder setback zou ook veel schelen.

IWC
Forum-lid

IWC 16 jan 2014 08:59

sloeren schreef:Het enige dat ik kan zien is de korte stuurpen. Aan de zadelstand te zien zit Millen niet ver van de waarheid. Het ziet er in ieder geval niet naar uit dat hier iets heel fouts is gebeurd.
De vraag leidt dus niet tot groter fietsgenoegen bij Millen. Het geometrievraagstuk is vooral zinnig in hett traject vóór aanschaf. Ik snap Mike wel.

Coole bak Millen!
het gaat er niet primair om de eigenaar te beleren, maar te leren uit de antwoorden van de eigenaar met betrekking tot hoe deze tot de setup gekomen is

wat ik zie is een zadel dat 'ver' naar achteren staat, en spacers meer dan een frame-maat verschil en dat bij een frame dat relatief lang en laag is

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 16 jan 2014 10:19

millen schreef:
Stuntman Mike schreef:
NuitKor schreef:Kon je niet beter een frame met kortere geometrie kiezen? Er lijkt wel een erg kort stuurpennetje op te zitten.
Hier word ik soms moe van...
+1 kan proberen blokjes onder men schoenen steken en verlengstukken aan men handen ..........
Als je voor een type frame met een kortere bovenbuis van Canyon of ander merk had gekozen, hoef je je armen niet te verlengen en kan je toch een langere stuurpen monteren, wat het stuurgedrag ten goede komt.

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 16 jan 2014 10:50

Laten we nou eens stoppen over een stem die volgens sommige ogen te kort is.... Het is een super mooie racepaard / zijn droomfiets en daar gaat het volgens mij om. Ook zoiets: Als een prof met een spacetoren rijdt dan zien we het door de vingers maar als wij dat doen... Niemand gaat mij vertellen dat hij / zij een fiets puur op basis van de Geo Tabellen koopt, maar ook voor de mooi.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 16 jan 2014 11:04

+ 1 , het is gewoon een strakke fiets , mooi afgemonteerd. Bij een klein frame zoals deze is de stuurpen over het algemeen een 9 of max 10 centimeter. Zo te zien is de stem 9 cm en als er in de loop van de tijd misschien een spacer onderuit gaat is de geometrie perfect in balans. We zijn niet allen profs met een stuurpen van 13 of 14 cm... :evil:

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 16 jan 2014 11:09

Waarschijnlijk een S en die worden standaard met een 90 stuurpen afgemonteerd.
What makes the boat go faster?

velolove
Forum-lid

velolove 16 jan 2014 11:15

Daarnaast is het ook een fabel dat een langere stuurpen beter stuurgedrag oplevert.
Met de stuurpen pas je voornamelijk je zithouding aan.
Volgens mij wordt het stuurgedrag grotendeels bepaald door de balhoofdshoek en de naloop.
ooit allemaal op een Scalpel

remirom
Forum-lid

remirom 16 jan 2014 11:32

velolove schreef:Daarnaast is het ook een fabel dat een langere stuurpen beter stuurgedrag oplevert.
Met de stuurpen pas je voornamelijk je zithouding aan.
Volgens mij wordt het stuurgedrag grotendeels bepaald door de balhoofdshoek en de naloop.
in combinatie met de lengte van de stuurpen, een langere stuurpen zal je hefboom veranderen, een langere stuurpen zal je stuurgedrag minder nerveus maken
, en korter dan weer omgekeerd.

ik vind op kleinere kaders een kortere stuurpen niet verkeerd, snap niet dat er daar zoveel mensen over vallen, het is toch in proportie dus...

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 jan 2014 12:26

En zo is het.
Je koopt toch ook geen schoenmaat 43 als je een kleine voet maat 40 heb, ook al loopt de gemiddelde Nederlander met maat 43, dat is niet maatgevend voor een ieder.
De stuurpen is hier helemaal in verhouding met de framemaat, gewoon normaal.
Kan hooguit een spacertje uit, wat mooier staat, maar een prettige zit voor de berijder is het belangrijkste.

Deemes
Forum-lid

Gebruikersavatar Deemes 16 jan 2014 12:41

Hier stelt zich volgens mij duidelijk het probleem van het visuele aspect bij grote en kleine frames!
Ben zelf door mijn lengte genoodzaakt een frame in de maat XL te nemen, door mijn, in verhouding lange armen en binnenbeenlengte , (93.5cm) voor een lich.lengte van 1.86cm.
Vind een L ook mooier 'ogen' maar het is wat het is.
Kijk maar in de catalogie, allen gepresenteerd in de maten M of L, gewoon omdat hier alles meer in verhouding is tot.

Dirk

Plaats reactie