Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
Waarom zijn er wielrenners zonder bel?
Net weer eentje luid schreeuwend die een stel fietsers wilde passeren, wat een armoe.
Net weer eentje luid schreeuwend die een stel fietsers wilde passeren, wat een armoe.
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen bel op mijn gravelbike geschroefd. Dat gaat prima, ook zonder schreeuwen. Je kunt ook netjes vragen of je er even langs kan.
(Ik heb er al 2x één gekocht, maar 2x ging er ook eentje kapot, eentje bij een kind van mij en eentje bij een fiets op werk. Daar heb ik mijn bellen maar voor opgeofferd, de rest is luiheid, maar ik ga er nu maar weer eentje bestellen).
(Ik heb er al 2x één gekocht, maar 2x ging er ook eentje kapot, eentje bij een kind van mij en eentje bij een fiets op werk. Daar heb ik mijn bellen maar voor opgeofferd, de rest is luiheid, maar ik ga er nu maar weer eentje bestellen).
Campagnolo Ultra Dork
- CampaYolo
- Forum-lid
Zeker als je ziet wat er tegenwoordig op bel gebied te verkrijgen is, zou er geen excuus mogen zijn om zonder bel te fietsen.ColumsbusMJ schreef: ↑17 aug 2024 11:26 Waarom zijn er wielrenners zonder bel?
Neemt overigens niet weg dat het soms nodig blijft een (vriendelijk) roepje te doen voor onze dovere medemens.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Ik heb een bel op elke fiets. En die gebruik ik nagenoeg altijd zodra nodig.ColumsbusMJ schreef: ↑17 aug 2024 11:26 Waarom zijn er wielrenners zonder bel?
Net had ik weer zo'n theemuts op een e-bike die d'r vriendin alles wilde aanwijzen met brede armgebaren. Met zn tweeën het hele fietspad nodig, en dat was best breed. Bellen hielp niet, dan maar een luide roep uit volle borst. Kwaad dat ze was! Naja, ik doe mijn best om jou zonder gevaar voldoende aan de kant te krijgen. Hoef je niet boos om te worden.
Dogma F
Ik heb dan weer wel een bel......en of mensen horen het helemaal niet niet, of ze worden nog steeds boos op je omdat ze schrikken, nadat je al 5 keer eerder had gebeld.ColumsbusMJ schreef: ↑17 aug 2024 11:26 Waarom zijn er wielrenners zonder bel?
Overigens is het soms veiliger om helemaal niet te bellen of te roepen (ook al is inhaal de ruimte iets aan de krappe kant). Zodra mensen iets horen gaan ze omkijken en slingeren, en dat doen ze niet als je gewoon langs ze rijdt.
-
- Forum-lid
... En we zijn op weg voor weer 5 pagina's 'bellen ja of nee en hoe en wanneer dan'...
Lekker je niet ingeremde schijfremmen laten gillen.Tussendoor schreef: ↑17 aug 2024 13:27 ... En we zijn op weg voor weer 5 pagina's 'bellen ja of nee en hoe en wanneer dan'...
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
500 pagina’s “domme vragen”, dan kan dit er ook nog wel bij toch?Tussendoor schreef: ↑17 aug 2024 13:27 ... En we zijn op weg voor weer 5 pagina's 'bellen ja of nee en hoe en wanneer dan'...
Less is bore
T probleem is het inbellen ervan. Doe je dat niet op de juiste wijze dan werkt de bel niet optimaal. Er kunnen gevaarlijke situaties ontstaan… dan maar beter geen bel en n vriendelijke “PAS OP”
-
- Forum-lid
Op de autosnelweg rijden we ook niet toeterend rond.
En de e-bikende meute heeft meestal grote spiegels gemonteerd op het extra smalle stuur. In theorie zien ze achterop komend verkeer van ver komen, mochten die spiegels er niet "voor de flem"* op staan.
*Voor de schijn
En de e-bikende meute heeft meestal grote spiegels gemonteerd op het extra smalle stuur. In theorie zien ze achterop komend verkeer van ver komen, mochten die spiegels er niet "voor de flem"* op staan.
*Voor de schijn
-
- Forum-lid
Ik heb (had) een zeer luide bel nochtans ooit op een fietspad achter een in gezapig temporijden koppel meerder keren gebeld (nog op geen meter achter hen aan) hoor ik de vrouw tegen haar man zggen; ik hoor altijd maar bellen war zou dat kunnen zijn.
-
- Forum-lid
Onlangs bijna aanrijding gehad bij het inhalen op een iets te smal fietspad.
Jongeman op een mtb, ik schat 13 à 14 jaar, met hoofdtelefoon op. Hij reageerde aanvankelijk niet op de vraag rechts te houden.
Hij hoorde blijkbaar niets, toen ik er uiteindelijk toch voorbij ging omdat ik dacht dat hij rechts ging rijden, bijna in elkaar gehaakt.
Gelukkig goed afgelopen.
Jongeman op een mtb, ik schat 13 à 14 jaar, met hoofdtelefoon op. Hij reageerde aanvankelijk niet op de vraag rechts te houden.
Hij hoorde blijkbaar niets, toen ik er uiteindelijk toch voorbij ging omdat ik dacht dat hij rechts ging rijden, bijna in elkaar gehaakt.
Gelukkig goed afgelopen.