Topic sluiten, om welke reden?
Koeroeur krijgt betaald (in natura) om lovende woorden te schrijven over een bepaald merk kleding. Dat heet reclame. Je kunt daar 100% duidelijk over geven, wat ook gedaan is, maar het blijft reclame.
Fiets magazine en het Fiets forum kent ook reclames. Ook daar is niks onduidelijks aan. Fiets heeft het recht om te bepalen wie reclame maakt en wie niet. Dat kun je stom vinden, maar zij zijn degene die hier ondernemertje spelen en een bedrijf runnen. Zij nemen de risico's en dan horen daar de rechten bij wie bij hun content plaatst. En als je dat niks vind, dan kun je op andere platforms je waar proberen te verkopen, of Fiets betalen voor de reclame ruimte die je met een influencer topic inneemt. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Fiets magazine en het Fiets forum kent ook reclames. Ook daar is niks onduidelijks aan. Fiets heeft het recht om te bepalen wie reclame maakt en wie niet. Dat kun je stom vinden, maar zij zijn degene die hier ondernemertje spelen en een bedrijf runnen. Zij nemen de risico's en dan horen daar de rechten bij wie bij hun content plaatst. En als je dat niks vind, dan kun je op andere platforms je waar proberen te verkopen, of Fiets betalen voor de reclame ruimte die je met een influencer topic inneemt. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Live fast; die young. mijn blog
Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met influencers, zolang ze maar transparant zijn, maar het is natuurlijk niet meer dan logisch dat fiets de voorwaardes bepaalt waarop reclame gemaakt mag worden op hun website.
(zoals Rob hierboven ook aangeeft)
(zoals Rob hierboven ook aangeeft)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Jammer was een leuk stukje en misschien onafhankelijker als allemaal die half gesponsorde artikelen in fiets en op de site. Er zijn wel meer mensen die indirect verwijzen naar eigen verhalen op een eigen site. Zijn vaak leuke items. Jammer.
Dit gaat niet zo zeer over Koeroeur (volgens mij helemaal niet zelfs) als wel over het mogelijke gevaar dat ieder topic gekaapt gaat worden door iemand met een commercieel belang. Fiets is zelf ook een commercieel bedrijf.
Als ik op zoek ben naar een goed stuurlint dan is het fijn als ik van jullie een eerlijk antwoord krijg. Als dit forum wordt gekaapt door 20 influencers die zelf drollen nog gaan aanprijzen als kroketten is het einde zoek. Nu zal Koeroeur dit niet doen maar als Fiets het van hem toestaat komen we op een hellend vlak omdat het dan lastig is anderen wel te verbieden.
Volgens mij komt er binnenkort ook een slotje op dit topic omdat alles inmiddels wel 2 keer is gezegd.
Als ik op zoek ben naar een goed stuurlint dan is het fijn als ik van jullie een eerlijk antwoord krijg. Als dit forum wordt gekaapt door 20 influencers die zelf drollen nog gaan aanprijzen als kroketten is het einde zoek. Nu zal Koeroeur dit niet doen maar als Fiets het van hem toestaat komen we op een hellend vlak omdat het dan lastig is anderen wel te verbieden.
Volgens mij komt er binnenkort ook een slotje op dit topic omdat alles inmiddels wel 2 keer is gezegd.
Nogmaals, de grens is heel dun. Er zijn op dit forum ook mensen actief die hun geld verdienen in de fietsenbranche. Nu merk ik niet dat die hier actief reclame maken en het zijn ook gewoon zelf fietsers. Maar door hier actief te zijn, halen ze wel opdrachten of verkoop binnen. Waar ik overigens geen probleem mee heb.
En ik was graag in gesprek gegaan hierover maar kreeg dus nooit de kans. Ik ging bv over Parentini nog een 'review' posten over hun bibs die mij niet zo goed liggen. Er is mij bovendien nooit gevraagd om enkel positief te zijn.
En ik was graag in gesprek gegaan hierover maar kreeg dus nooit de kans. Ik ging bv over Parentini nog een 'review' posten over hun bibs die mij niet zo goed liggen. Er is mij bovendien nooit gevraagd om enkel positief te zijn.
Of net heel goed?
Ik had het gewoon stiekem moeten doen en geen 'haan' die ernaar gekraaid had...
Laat ik dan maar lekker in het midden gaan zitten.
Ik kan Fiets begrijpen dat ze graag alleen maar betaalde advertenties willen, uiteindelijk moet daar ook eten op tafel en moet het forum draaiende gehouden worden.
Maar voor 'merk'-recensies zoals Hayes/Sowier/Koeroeur maakt, kan ik ook wel open staan.
Havana heeft ook weleens hier verwezen naar zijn artikelen.
Ik denk dat er ook wel ruimte voor is op dit forum als daar goede afspraken over gemaakt worden voordat er topic geopend wordt.
En daar dan goed op modereren.
Dat toevallig de eerste recensies van Parentini door Koeroeur goed zijn is natuurlijk in het voordeel van hen.
Ik vraag mij af als hij eerst zijn 'negatieve' ervaring had gepost het topic ook gesloten zou zijn.
Ik kan Fiets begrijpen dat ze graag alleen maar betaalde advertenties willen, uiteindelijk moet daar ook eten op tafel en moet het forum draaiende gehouden worden.
Maar voor 'merk'-recensies zoals Hayes/Sowier/Koeroeur maakt, kan ik ook wel open staan.
Havana heeft ook weleens hier verwezen naar zijn artikelen.
Ik denk dat er ook wel ruimte voor is op dit forum als daar goede afspraken over gemaakt worden voordat er topic geopend wordt.
En daar dan goed op modereren.
Dat toevallig de eerste recensies van Parentini door Koeroeur goed zijn is natuurlijk in het voordeel van hen.
Ik vraag mij af als hij eerst zijn 'negatieve' ervaring had gepost het topic ook gesloten zou zijn.
Hè bah, een genuanceerde mening!
"Goed modereren" is een beetje een dingetje op dit forum (doordat fiets.nl daar niet in wenst te investeren vooral. Misschien dat ze daar een stukje advertentieinkomsten voor zouden kunnen gebruiken. 't Is maar een ideetje)
"Goed modereren" is een beetje een dingetje op dit forum (doordat fiets.nl daar niet in wenst te investeren vooral. Misschien dat ze daar een stukje advertentieinkomsten voor zouden kunnen gebruiken. 't Is maar een ideetje)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Gijs mag ook
Sorry voor het oprakelen.
Ik kan er echt wel mee leven dat het niet mag, maar de manier waarop is minder fijn. Ik heb het niet zo met achter iemands rug handelen