Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Giro d'Italia?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 15 mei 2010 20:17

danny1407 schreef:
Dario schreef:Hm, van het ritverloop werd ik niet meteen vrolijk: zonde om op die manier het roze te verliezen... :(


Veel moeite werd er zo te zien niet gedaan om het roze te verdedigen.
In dat opzicht meer dan terecht dat ie nu bij iemand anders om de schouders hangt, zeker aangezien Vino keer op keer aanviel op die trui.
De val zal toch echt de voornaamste reden zijn dat Nibali het roze kwijt is. Hij was zelf de sterkste Liquigas man dus veel steun heeft hij niet gehad.
Hopelijk kan Evans morgen wegrijden bij Vinokourov en er een minuutje af rijden.

bobbie_vp
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 15:04

bobbie_vp 15 mei 2010 20:33

De vloek van de regenboogtrui, wat is dat?

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 15 mei 2010 20:48

Wel heel dapper van de Giro organisatie om voor dit parcours te kiezen. Maar kon het mooier?
De regen zorgde voor het onwerkelijke, het parcours voor de sensatie en de val van Nibali voor de tragedie.
TV lenzen besmeurt met vette modder en commentatoren die superlatieven te kort komen.
Wel heel triest voor Nibali.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 15 mei 2010 20:59

Echt een schitterende etappe om naar te kijken!

Vooral omdat het slot van deze etappe over het parcours van de l'Eroica ging, welke ik in 2008 gereden heb. Dat geeft dan toch een stukje herkenning, waardoor ik echt naar deze etappe uit heb gekeken. De andere forumleden die de lange route van l'Eroica gereden hebben, GastheerG en Bottechia, zullen dit gevoel zeker delen.

Met name de 20 km voor de finish, over de Strade Bianche naar Castiglione del Bosco, waren spectaculair door de weersomstandigheden. Als het droog is, is dit al een echte crime, maar dit was echt extreem. Ik vond het dan ook niet verrassend dat vandaag de grote namen van voren zaten...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 15 mei 2010 21:00

LVGH schreef:De val zal toch echt de voornaamste reden zijn dat Nibali het roze kwijt is. Hij was zelf de sterkste Liquigas man dus veel steun heeft hij niet gehad.


Dat ben ik wel met je eens.
Maar dat constante wachten op Basso getuigde niet van het willen verdedigen van je trui.
FacebookS3RSSite

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 15 mei 2010 21:35

de boef van parma schreef: ....en commentatoren die superlatieven te kort komen....


Bij Sporza zaten ze te mopperen. José de Cauwer was geen fan. Ik ben toen maar snel overgestapt naar Ducrot want ik had geen zin in gezever tijdens zo'n prachtig epos.

Frigo schreef: Vooral omdat het slot van deze etappe over het parcours van de l'Eroica ging, welke ik in 2008 gereden heb. Dat geeft dan toch een stukje herkenning, waardoor ik echt naar deze etappe uit heb gekeken. De andere forumleden die de lange route van l'Eroica gereden hebben, GastheerG en Bottechia, zullen dit gevoel zeker delen.


Absoluut! Feest der herkenning.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 15 mei 2010 21:41

Wat een prachtig spektakel, op zo'n moment dank ik de weergoden om dergelijk heroisch schouwspel tentoon te brengen. (mede omdat ik nu zeker weet dat ik terecht ben teruggekomen uit Toscane vanwege 't weer) Heerlijk genoten al denk ik det de renners er iets minder blij mee waren al houden zij volgens mij stiekem ook wel van een dergelijk schouwspel.

Hopelijk is dit een mooi voorspel voor de strijd tijdens de komende etappe's op de Gavia, Zoncolan en Kronplatz.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 15 mei 2010 21:44

Een supermooie rit. Zo kun je dus ook een grote ronde organiseren.
Camerig is prachtig!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 15 mei 2010 22:00

Cadel Evans wint de Giro mits hij niet valt en daardoor veel tijd verliest.
2de zal Vino ( dopie) Vinokourov wel zijn. 3de ???? Sastre.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

stro
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:15

stro 15 mei 2010 22:12

Evans!
leef voor de koers,
word een winaar

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mei 2010 22:17

Marconi schreef:Cadel Evans wint de Giro mits hij niet valt en daardoor veel tijd verliest.
2de zal Vino ( dopie) Vinokourov wel zijn. 3de ???? Sastre.


Man toch, ik ben geen fan van vino maar hij heeft zijn straf wel uitgezeten!
Ik vond dat onverhard (behalve het eerste stuk) nog goed meevallen, tot zolang het niet onverhard bergaf gaat mag het van mij anders is 't levensgevaarlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 15 mei 2010 22:26

fiedoo schreef: Ik vond dat onverhard (behalve het eerste stuk) nog goed meevallen, tot zolang het niet onverhard bergaf gaat mag het van mij anders is 't levensgevaarlijk.


Ga d'r maar eens overheen rijden als je eens in Toscane bent:D

Deze wegen hebben een lemen (klei) onderlaag met grind als toplaag. Als je moet klimmen (met stukken tot 15%) moet je echt druk op je achterwiel houden, anders slip je constant door. Staand klimmen is dus bijna niet mogelijk. Je kan hier echt kapot op gaan, dit zag je dan ook terug in de grote tijdverschillen.

Het ging vandaag inderdaad bijna alleen omhoog op onverharde wegen, anders was het inderdaad levensgevaarlijk geworden voor de renners.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie