Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Amateurwielrenners moeten de weg op

bacchus
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 apr 2010 00:19

bacchus 27 apr 2010 19:05

Vantheman schreef:En op geen stijl is de discussie ook al gestart op een soms zeer bedenkelijk niveau

Geen stijl: Binnenkort in uw binnenspiegel: WIELRENTUIG


Als je de keyboard heroes van Geen Stijl moet geloven, mag het een wonder heten dat ik nog nooit van m'n fiets geslagen ben, of expres aangereden ben.
Of zou het in het echte leven, buiten hun rukbunkertje, toch nét even anders werken?

Ik kan me er niet druk om maken. Ik gedraag me correct in het verkeer en als mensen schrikken, omdat ze af willen slaan, zonder richting aan te geven en / of om te kijken, dan kan ik daar niks aan doen. Ik ben niet helderziend.
Ook zij dienen zich aan de regels te houden die e.e.a. wat veiliger zouden moeten maken.
Faith may be defined briefly as an illogical belief in the occurrence of the improbable.
~ H.L. Mencken

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 27 apr 2010 19:29

Hoe zou het dan met professionele renners zitten? Mogen die dan wel gebruik maken van het fietspad of moeten die de snelweg op?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 16 mar 2011 21:07

De Televaag is weer bezig. Het zoveelste artikel over de ergernis over wielrenners op de fietspaden.
Je zou haast gaan denken dat een redacteur het tot zijn persoonlijke missie heeft gemaakt om wielrenners in een kwaad daglicht te stellen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9283 ... html?p=5,3

bonnick
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 aug 2006 15:28

bonnick 16 mar 2011 21:17

Leuke reacties ook die er bij staan, wat een triest volk......

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 16 mar 2011 21:28

Die reacties idd. Wat hebben sommige mensen toch een plaat voor hun kop zeg.

frankmx
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 sep 2010 01:09

frankmx 16 mar 2011 21:42

nou reed laatst een toertocht en vond het gedrag van de oudere (bejaarde) wielrenners behoorlijk beschamend en kan me behoorlijk inleven met de reacties op de telegraaf.
er zij wel veel wielrenners zijn die het voor de rest verpesten
ik probeer altijd zo aardig mogelijk tedoen en ben vooral extra vorzichtig met inhalen van kinderen.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 16 mar 2011 23:36

De Telegraaf is erg goed om het gedrag van enkelen te projecteren op een hele groep. En ja, wielrenners zijn net mensen, ook daaronder heb je rotte appels. En ik moet bekennen dat toen ik jong was (ja ja, opa vertelt) de training door mij te vaak als wedstrijd werd gezien, waarvoor iedereen moest wijken. Met alle gevolgen van dien.

Tegenwoordig passeer ik de mensen rustig, en zie het opnieuw aanzetten als training.

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 16 mar 2011 23:42

Tsja, wielrenners hebben nou eenmaal een slecht imago. En voor een deel is dat terecht. Als ik zelf rustig op mn stadsfietsje rij en zo'n horde wilde honden komt me al schreeuwend tegemoet of achterop, komt dat ook op mij vrij intimiderend over.

Ik heb alleen invloed op mijn eigen gedrag en ik probeer me netjes te gedragen. Heb ook een belletje op de fiets, en als het toch nodig is om te roepen, roep ik rustig "Pardon!". En bij het passeren bedank ik.

Maar hoe goed je het ook doet, soms ontstaan er toch nog penibele situaties of je schat een inhaalactie net verkeerd in. En dat bevestigt dan voor die mensen ons imago. Helaas.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie