Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
31 mar 2010 22:31
kaj1500 schreef:Maar dat past natuurlijk niet bij de subcultuur, de lol zit 'm in het slalommen tussen de auto's. Zonder rem, in een groepje, niet voor elkaar onder willen doen. Recipe for disaster.
Precies, deze hele discussie is ontstaan omdat er een paar eikels niet normaal kunnen doen op een fiets.
Hierdoor zullen, zoals zo vaak, de goede weer onder de kwade lijden.
Van die hufter uit het filmpje moeten ze op grond van de getoonde beelden gelijk zijn winkel sluiten.
Wie dat soort stunten uithaalt in die weersomstandigheden is gewoon een "wegmisbruiker".
-
dario
- Forum-lid
dario
31 mar 2010 22:44
Ik snap die rage gewoon niet echt, eerlijk gezegd... Wat rijdt daar juist lekkerder aan? Mijn eerste kinderfietsje had een vaste pion, en toen dróómde ik van een fiets met vrijwiel!
Reacties als 'hebben die agenten dan echt niets beters te doen? ga echte boeven vangen!' zijn natuurlijk ook vrij stompzinnig: agenten dienen te waken over de openbare veiligheid, en boeven vangen is daar (gelukkig) maar een klein onderdeeltje van, verkeersveiligheid is minstens zo belangrijk. En een fixie is - in tegenstelling tot een terugtrap-naafrem - géén rem (met je schoenzolen op de grond kan je tenslotte óók remmen!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
31 mar 2010 22:51
Dario schreef:Wat rijdt daar juist lekkerder aan?
Geen gezeur, fiets kan niet kapot, het blijft rollen. probeer het!
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
31 mar 2010 23:38
Stel dat zo´n stuntpiloot je kinderen verwond,omdat hij ze aanrijdt omdat ie zo nodig zonder rem wil fietsen de stad. En bedenk dan nog eens of de politie er zo kinderachtig aan doet hier op in te grijpen.
Camerig is prachtig!
-
rene1
- Forum-lid
rene1
31 mar 2010 23:54
30 cm wit spatbord is afgeschaft btw, de rest moet officieel nog wel.
Reflectoren hoort ook nog bij de verplichtingen.
Ook ik vind dat er een prent mag volgen voor een remloze fiets in dit drukke land.
Edit: O jee ik refereer met het witte spatbord op een post van TheoV van pagina 1.....ahum was er niet helemaal bij.
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
01 apr 2010 00:28
Ik heb mijn signature even aangepast
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
ttinnman
- Forum-lid
ttinnman
01 apr 2010 00:30
helemaal eens
je gaat toch ook niet in een auto rijden en alleen op de motor remmen.
-
perik
- Forum-lid
perik
01 apr 2010 00:34
Dario schreef: En een fixie is - in tegenstelling tot een terugtrap-naafrem - géén rem (met je schoenzolen op de grond kan je tenslotte óók remmen!)
Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=OH5W1Z23wPg
Als je dacht dat je met je fixie zonder remmen al stoer was, dat kan natuurlijk altijd stoerder!
-
tommeke14
- Forum-lid
tommeke14
01 apr 2010 00:35
Scepticus schreef:Corniel schreef:
Maar goed, ik denk dat je zelf ook wel snapt dat wat je hebt opgeschreven enorme flauwekul is: "Ja agent, ik reed 10 km/u te hard, maar er zijn ook mensen die meer dan 40 km/u te hard rijden, dus wat maakt die overtreding van mij nu uit (..)".
Uiteraard :p
Maar de vraag of een fixed naaf een rem is blijft staan.
Ik vind een fixed naaf geen rem. Er zit niet de terugtrapfunctie op van een terugtraprem, waarmee je veel meer remt.
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
01 apr 2010 00:47
Tommeke14 schreef:
Ik vind een fixed naaf geen rem. Er zit niet de terugtrapfunctie op van een terugtraprem, waarmee je veel meer remt.
Met schijfremmen rem je ook harder als velgremmen, beide zijn goedgekeurd.
-
anaszi2.0
- Forum-lid
anaszi2.0
01 apr 2010 01:01
Goeie zaak wat mij betreft. Ik ben echt niet vies van fixed gears, zelf meer een SS man, maar ik zie toch regelmatig gasten die echt niet kunnen fietsen hier door de stad racen zonder remmen.
Fixed met alleen een voorremmetje is wat mij betreft oké, dan stop je echt wel goed (en voor degene die zei dat je dan over de kop gaat: in een noodstop heb jij minder aan je achterrem dan wat je aan een vast verzet zou hebben)
Wel erg jammer (maar erg typisch) dat het weer zo'n zwart wit verhaal is. Een fixed gear is niet direct een baanfiets, een fixed gear kan best remmen hebben, en het begin van dat stukje op tv kreeg ik al helemaal een gore smaak van in m'n bek.
Overgens, 'kamikaze-fiets' vind ik errrg ongepast..
-
scepticus
- Forum-lid HC
scepticus
01 apr 2010 01:07
kaj1500 schreef:
Zojuist kwam het filmpje voorbij op DWDD. Er loopt daar (Haarlemmerplein) trouwens ook een fietspad. Maar dat past natuurlijk niet bij de subcultuur, de lol zit 'm in het slalommen tussen de auto's. Zonder rem, in een groepje, niet voor elkaar onder willen doen. Recipe for disaster.
Rebelse jonge mannetjes die gevaarlijke dingen doen om te laten zien dat ze sterke genen hebben.
Precies zoals het hoort, en ook al duizenden jaren gaat.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"