Pagina 6 van 7
Geplaatst: 21 mar 2010 12:47
door boerbas
100cols schreef:Ik rijd zonder kilometerteller, hartslagmeter, cadansmeter, gps, hoogtemeter enz. En dat bevalt prima. Je gemiddelde wordt beinvloed door teveel externe factoren als omgeving, windsnelheid, stijgingspercentage en vorm. Omdat mijn gemiddelde onbewust de maatstaf was om te bepalen of ik lekker gefietst had, kwam ik te vaak ontevreden thuis na een fietstocht. Dat is nu helemaal over, ik vind het bijvoorbeeld ook geen probleem meer om tegen de wind in te rijden. Voor mijn gevoel rij ik nu vrijwel altijd goed (behalve toen ik afgelopen weekend door iemand op een hybride werd ingehaald, dat voelde he-le-maal niet goed). Kortom, de fiets en verder niets!
De wijsheid zit overduidelijke weer in het midden van het land!
Geplaatst: 21 mar 2010 13:03
door epotheker
De wijsheid zit overduidelijke weer in het midden van het land!
Wijsheid niet verwarren met "self-fulfilling prophecy"
Lonneker ligt in het oosten welteverstaan -:)
Geplaatst: 21 mar 2010 15:19
door 100cols
De tijd dat de wijzen uit het oosten kwamen, ligt al lang achter ons, dacht ik...
Waarmee ik niet zou willen beweren dat je ongelijk hebt.
Geplaatst: 21 mar 2010 15:29
door fwr
TJB schreef:We gaan gewoon een Tour de Fiets doen! Met zijn alle, 200 moeten we toch wel halen
Datum prikken in zomer, allemaal trainen en dan lekker samen rijden en alles zwart op wit stellen voor het plezier klassementje... hotel boeken met permissie voor fiets op kamer.. een weekje ofzo, leuk.
De hazen gaan vanzelf op kop
Fantastisch plan! Een logisch vervolg op de tijdrijderscup.
Ik kijk wel naar het gemiddelde. Niet aan het begin van het seizoen, maar later wel. Ik weet dat de omstandigheden kunnen wisselen, maar ze zijn vaak toch ook vergelijkbaar.
Al vaak heb ik gehoord/gelezen dat je zo niet moet trainen. Maar ik zou absoluut niet weten hoe ik anders mijn progressie kan meten (en ja, dat vind ik belangrijk).
Geplaatst: 21 mar 2010 20:03
door vermeulen
owja, nog een tip als je wel op gemiddelde rijdt, bij stoplichten zo laat mogelijk en zo hard mogelijk remmen. Werkt alleen als je teller is ingesteld om te stoppen met tellen als je stilstaat, maar hiermee heb je meer dode tijd bij stoplichten en dus minder afremtijd die van je gemiddelde afgaat
Geplaatst: 21 mar 2010 20:33
door corniel
Vermeulen schreef:bij stoplichten zo laat mogelijk en zo hard mogelijk remmen. Werkt alleen als je teller is ingesteld om te stoppen met tellen als je stilstaat, maar hiermee heb je meer dode tijd bij stoplichten en dus minder afremtijd die van je gemiddelde afgaat (..)
Hoe infantiel denk je dat het gemiddelde forumlid is? Dat noemen we in normaal Nederlands een open deur...
En ook heel Nederlands: zonde van de remblokjes.
Geplaatst: 21 mar 2010 20:38
door tati
FWR schreef:TJB schreef:We gaan gewoon een Tour de Fiets doen! Met zijn alle, 200 moeten we toch wel halen
Datum prikken in zomer, allemaal trainen en dan lekker samen rijden en alles zwart op wit stellen voor het plezier klassementje... hotel boeken met permissie voor fiets op kamer.. een weekje ofzo, leuk.
De hazen gaan vanzelf op kop
Fantastisch plan! Een logisch vervolg op de tijdrijderscup.
Ik kijk wel naar het gemiddelde. Niet aan het begin van het seizoen, maar later wel. Ik weet dat de omstandigheden kunnen wisselen, maar ze zijn vaak toch ook vergelijkbaar.
Al vaak heb ik gehoord/gelezen dat je zo niet moet trainen. Maar ik zou absoluut niet weten hoe ik anders mijn progressie kan meten (en ja, dat vind ik belangrijk).
Gewoon een paar keer per seizoen een maximaaltest laten doen
Geplaatst: 21 mar 2010 20:39
door foosho
Vermeulen schreef:owja, nog een tip als je wel op gemiddelde rijdt, bij stoplichten zo laat mogelijk en zo hard mogelijk remmen.
Pfff.. Tot er iemand achter je zit en vol op je klapt zeker :rolleye:
't Is ook niet relaxed voor de automobilisten die dan denken dat je als een debiel gewoon oversteekt..
edit:
ontopic: Ik heb m'n snelheidssensor nog niet eens gemonteerd, zo interessant vind ik m'n gemiddelde dus
(m'n hartslag wil ik wel altijd weten).
Geplaatst: 21 mar 2010 23:05
door iron2man
In de winterperiode rij ik met een andere set wielen in waarbij mijn snelheidsmeter niet eens werkt
Het enige wat bij interesse opwekt is het goede of minder goede gevoel waarmee ik rij en mijn hartslag
Geplaatst: 24 mar 2010 11:20
door eelcoz
tati schreef:FWR schreef:TJB schreef:We gaan gewoon een Tour de Fiets doen! Met zijn alle, 200 moeten we toch wel halen
Datum prikken in zomer, allemaal trainen en dan lekker samen rijden en alles zwart op wit stellen voor het plezier klassementje... hotel boeken met permissie voor fiets op kamer.. een weekje ofzo, leuk.
De hazen gaan vanzelf op kop
Fantastisch plan! Een logisch vervolg op de tijdrijderscup.
Ik kijk wel naar het gemiddelde. Niet aan het begin van het seizoen, maar later wel. Ik weet dat de omstandigheden kunnen wisselen, maar ze zijn vaak toch ook vergelijkbaar.
Al vaak heb ik gehoord/gelezen dat je zo niet moet trainen. Maar ik zou absoluut niet weten hoe ik anders mijn progressie kan meten (en ja, dat vind ik belangrijk).
Gewoon een paar keer per seizoen een maximaaltest laten doen
Klopt, dat is de beste manier. Het probleem is echter dat dat niet echt goedkoop is. Mijn verzekering vergoedt eens per jaar een groot SMO (incl. maximaaltest) en voor een losse maximaaltest vragen ze bij het SMA hier om de hoek al 125 euro, dus daar begin ik niet aan.
Geplaatst: 27 apr 2010 22:05
door bever
Maakt het eigenlijk veel uit of je zoals ik op een oud barrel van 20 jaar oud rijdt of op een nieuwe mooi afgemonteerde fiets met dito groep ? Ik kan me voorstellen dat ik relatief meer moeite moet doen om dezelfde prestatie te leveren als een maat van me met een compleet gepimpte Pinarello.
m.a.w. zou ik een hoger gemiddelde rijden als ik ook beter materiaal zou hebben ?
Geplaatst: 27 apr 2010 22:12
door eelcoz
Bever schreef:Maakt het eigenlijk veel uit of je zoals ik op een oud barrel van 20 jaar oud rijdt of op een nieuwe mooi afgemonteerde fiets met dito groep ? Ik kan me voorstellen dat ik relatief meer moeite moet doen om dezelfde prestatie te leveren als een maat van me met een compleet gepimpte Pinarello.
m.a.w. zou ik een hoger gemiddelde rijden als ik ook beter materiaal zou hebben ?
Dat maakt zeker verschil, maar training, juiste houding etc. zijn veel belangrijker. Toch zal je maat met z'n gepimpte Pinarello wel enigszins in het 'voordeel' zijn.