Pagina 6 van 15
Geplaatst: 27 feb 2010 09:27
door rbr
chris1981 schreef:
Persoonlijk had ik zelf allang naar Card Sports aan het bellen geslagen, ook al is in mijn ogen de FM degene bij wie Eagle John moet zijn. Mijn ervaring met importeurs is dat ze sneller reageren wanneer je ze meerdere keren per week belt, vraag ook wanneer ze met uitsluitsel komen en direct weer bellen wanneer ze niet gereageerd hebben op het afgesproken tijdstip.
Hoor en wederhoor principe: fiets achterin de auto en naar Cardsports.......
Als je FM het niet geregeld krijgt, heb je twee opties:
1. FM aanklagen
2. Zelf actie ondernemen en naar Cardsports gaan.
Met het laatste zijn ze niet blij, hebben ze dealers voor. Kan me niet voorstellen dat een importeur problemen voor de lol laat liggen. Niemand heeft belang met het uitstellen van beslissingen over dit soort zaken. Probleem kan weleens elders zitten. Als je zelf naar Cardsports belt en vraagt waarom het zolang duurt, weet je meer. Al iemand met een garantiegeval dit gedaan?
Geplaatst: 27 feb 2010 09:38
door ibie
Mijn FP3 is verkleurd doordat verkeerde verf gebruikt is. Blauw vervaagt en wordt lichtblauw. Mijn FM geeft aan dat alles onder garantie hersteld wordt, echter dat de levering van vervangingsframes op zich laat wachten. Ik mocht persoonlijk met Cardsports contactopnemen. Heb het e-mailadres EN telefoonnummer gekregen. Cardsports zelf is ook zeer bereid me te helpen (Eventueel een ander frame FP7/Prince/Dogma of een 2010 model FP3). Verder afhandeling (meerprijs) met ik met mijn FM oppakken.
Liefst wil ik dezelfde kleurstelling houden waardoor ik moet wachten op een vervangingsframe. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik binnenkort mijn vervangingsframe krijg.
Voor mij telt natuurlijk dat mijn frame nog goed is, alleen het kleurtje...... wordt al een beetje rose.
Geplaatst: 27 feb 2010 10:54
door daniel1975
Toch typisch dat je dit nooit hoort van Knoops (staat zeer goed bekend!) en ik het ook nooit op deze extreme manier hoor van Cardsports.
Je hele manier van communiceren en verwoorden komt mij niet al te volwassen over. Zeker ook gezien je stook-opmerking in het Pina-topic.
Geplaatst: 27 feb 2010 12:05
door brekson
Pffff, hoop dit allemaal niet mee te maken
Mijn FM is nl gestopt met pinarello te verkopen ( te lange wachttijden op voorraden ) vertelde hij
Waar zou ik dan mijn verhaal nog moeten halen........pfff
Ik hoop dat de TS en de anderen goed geholpen gaan worden
Blijft toch wel een parel hé ? Zo'n pina
Zo dadelijk mijn FP3 eens checken :rolleye:
Geplaatst: 27 feb 2010 14:02
door peter30
Welke fietsenmaker is dat dan die ermee gestopt is?
Geplaatst: 27 feb 2010 14:08
door amclassic-fan
brekson schreef:Pffff, hoop dit allemaal niet mee te maken
Mijn FM is nl gestopt met pinarello te verkopen ( te lange wachttijden op voorraden ) vertelde hij
Waar zou ik dan mijn verhaal nog moeten halen........pfff
Gewoon bij je FM, je hebt het verkoopcontract gesloten met je FM, hij moet zorgen voor de garantie (afhandeling). Hoe dat je FM dat daarna gaat regelen is zijn probleem.
Geplaatst: 27 feb 2010 15:01
door iron2man
Pinarello voor bijna een ieder een droommerk en droomfiets maar wanneeer ik dit alles lees over de problemen met kwaliteit en service dan is het bij mij snel over.
Pinarello vind ik qua design een van de mooiste fietsen die er gemaakt zijn.
Alleen aan een mooie fiets heb je niet veel aan als je het frame na een kort tijd weer op moet sturen in afwachting van een nieuw exempaar.
Ik maak geen reclame maar ik ben in het bezit van een carbonframe uit 2002 en daar rij ik nu al 8 jaren op weer of geen weer en nog steeds in een perfecte staat en zonder scheurtjes of barstjes erin.
Een fiets heeft niet het eeuwige leven er zal toch wel eens voor mij een andere fiets komen maar zeker geen Pinarello terwijl dit voorheen toch mijn eerste keus zou zijn,jammeer maar helaas
Geplaatst: 27 feb 2010 15:45
door daniel1975
En dat baseer je op één klaagzangtopic????
Geplaatst: 27 feb 2010 16:18
door foosho
Daniel1975 schreef:Toch typisch dat je dit nooit hoort van Knoops (staat zeer goed bekend!)
Hij gaat binnenkort met Knoops om de tafel..
Je hele manier van communiceren en verwoorden komt mij niet al te volwassen over. Zeker ook gezien je stook-opmerking in het Pina-topic.
Afgezien dat hij z'n post niet had hoeven dubbelposten in het pina topic (mee eens, daar niet van), doet hij helemaal niks verkeerd volgens mij.
Geplaatst: 27 feb 2010 17:09
door morel
Hoi,
De meeste reacties hier denken meestal naar hun eigen toe vind ik.
Tjongejonge, jullie denken toch niet dat een dealer en/of importeur driftig fietsen van 5 à 6 k. staat uit te delen voor elk wissewasje of wel soms.
Wees nou toch eens realistisch, vergeet niet dat het bedrijfjes zijn en mensen te werk stellen en proberen daarnaast ook zelf hun kost te verdienen dus zijn derhalve geen liefdadigheidsinstellingen of LegerDesHeils hoor.
De grote schuldigen (lees kl**tzakken) zitten in Italië en opereren niet alléén onder de naam P want er zijn méér merken die niet weten hoe vlot te leveren en garanties af te handelen.
Als je als merk de aanleveringen en de klachten niet kan bolwerken moet
je of er mee stoppen of dringend maatregelen nemen, om iedereen te
geven waar hij niet alleen recht op heeft maar ook voor betaald heeft,
(en bij sommige merken héél dik voor betaald heeft) zo simpel is dat.
Die Italianen moet hun arrogantie maar eens op zij zetten en in de leer
gaan bij b.v. de auto fabrikanten uit het verre oosten die wel direct
maatregelen nemen om hen producten en fouten te verbeteren en wereldwijd hun excuus aan de klanten aanbied voor het geleden ongemak.
De normale gang van zaken bij de goed werkende garantie-afdelingen van merken is, een foto van en een garantie-formulier met de klacht insturen waarna de afdeling (na beoordeling van de foto's) direct een garantie-frame afstuurt.
Na opsturen wordt dit frame gefactureerd, de dealer stuurt het beschadigde frame terug en de garantie-afdeling stuurt (na beoordeling of de klacht gegrond was) een creditnota.
Deze garantie-afdeling moet dan wel de nodige garantie-frames in huis
hebben (zorgt de fabriek normaliter voor) want anders gaat dat
natuurlijk niet.
Zij kunnen en zullen de frames die op stock zijn, en door of voor andere mensen besteld zijn natuurlijk niet ter beschikking stellen dat begrijp je toch wel !
En Jan de fietsenmaker kan er echt geen een uit zijn mouw toveren hoor.
En dan kan de wet en die klucht van Europa wel voorschrijven dat de
fietsenmaker of detailhandel om de hoek voor alles verantwoordelijk is maar dat werkt dus echt niet hoor, neem dat van mij maar aan !
Een fietsenmaker of in andere gevallen de detailhandel is altijd de L*L
bij iedereen en de klant en de fabrikant heeft nooit wat gedaan, hoooo
jongens nu gaan we toch echt een beetje scheef hoor.
Jullie snappen nou toch wel dat een dealer niet 10 fietsen klaar heeft staan
om zo maar even uit te lenen tot jij een garantie frame hebt ?
Dat heeft de kleine dealer om de hoek niet en dat hebben meestal de
"Voxjes" niet en de "Hopjannetjes" en zelfs de "Max Sal..........."
enz. ook niet
Geduld is een ruim begrip en duurt voor een importeur en/of dealer echt
meestal langer dan voor de eindgebruiker (lees klant) hoor .
Om de doodeenvoudige reden dat, als alles te lang duurt deze mensen
(ja want een dealer en importeur zijn ook maar mensen) wéér een klant
kwijt zijn aan een ander merk..................
Het is geen publiek geheim hoor dat men vooral in Nederland en in België vind dat de FM meestal véél te duur is overal véél te veel voor vraagt,
nooit wat in huis heeft en nergens verstand van heeft en ook nog eens te kort schiet in het geven van goede service .
Alhoewel deze mensen het toch meestal goed bedoelen naar de klant toe, weet ik
maar soms niet beter kunnen ook al zouden ze het willen.
Ik zie het misschien een beetje zwart wit maar zo ziet het er naar mijn mening uit.
En iedereen mag voor zijn mening uitkomen nietwaar ?
Elke reactie hierop is welkom.
Grtz,
Morel.
Geplaatst: 27 feb 2010 17:14
door pinarello
@Morel: idd een beetje zwart/wit: als ik een probleem met m'n fiets heb krijg ik wel degelijk een andere fiets mee. En de meeste FM hebben ook wel 10 fietsen staan. Mss niet de fiets die je hebt ingeleverd maar een bijv 2e hands kan je ook gewoon tijdelijk uit de brand helpen. Als je eerst maar kan blijven fietsen daar gaat het om.
Geplaatst: 27 feb 2010 17:22
door morel
pinarello schreef:@Morel: idd een beetje zwart/wit: als ik een probleem met m'n fiets heb krijg ik wel degelijk een andere fiets mee. En de meeste FM hebben ook wel 10 fietsen staan. Mss niet de fiets die je hebt ingeleverd maar een bijv 2e hands kan je ook gewoon tijdelijk uit de brand helpen. Als je eerst maar kan blijven fietsen daar gaat het om.
Hoi,
Danmoet je wel erg boffen of je maat er wel bij is lijkt me maar kan natuurlijk altijd, maar heb trouwens in mijn betoog "meestal niet staan" gezegt.
Grtz,
Morel