Voor de echte Gilbert fans !!!!!
Gilbert heeft gisteren terug gewonnen en weer op dezelfde manier: in de laatste kms bergop een stevige versnelling plaatsen en weg. Volgens sommigen verdacht dat hij dat kan? Misschien wel, maar waarom wordt Cavendish dan niet op dezelfde manier hier verdacht gemaakt? Of Cancellara die verleden jaar op dezelfde manier als Gilbert Boonen uit het wiel knalde en al lachend voorop bleef gedurende 10-tallen kms op een jagende groep? Wat met ( een wschlk door de dopinginstanties supergeviseerde) Contador die in de Giro wegreed waar hij wou? Er is ook nog een Peter Sagan die iedereen losrijdt waar hij wil maar andere koersen gereden heeft tot nu toe dan Gilbert.
Als renners al niet meer mogen winnen zonder verdacht te zijn waarom kijken jullie dan nog naar de koers?
Als renners al niet meer mogen winnen zonder verdacht te zijn waarom kijken jullie dan nog naar de koers?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

- daniel1975
- Forum-lid HC
OMdat, zoals al eerder in dit topic is aangegeven, Gilbert er werkelijk al het gehele seizoen staat. En met overmacht!
En dat kan er bij velen gewoon niet meer in. Dat iemand net als FC er 2 weken achter elkaar staat en veruit de beste is, of een Cav die er eigenlijk alleen met de rondes staat is IMHO toch een ander verhaal; dat zijn duidelijke piekmomenten. Maar vele andere mannen die op de manier als Gilbert zo vaak hebben gewonnen zijn ooit tegen de lamp gelopen.
Maar goed, ik hoop van harte dat mijn onderbuik gevoel niet juist is en dat hij nooit gepakt zal worden. Want ik vind het verder een sympathieke renner.
En dat kan er bij velen gewoon niet meer in. Dat iemand net als FC er 2 weken achter elkaar staat en veruit de beste is, of een Cav die er eigenlijk alleen met de rondes staat is IMHO toch een ander verhaal; dat zijn duidelijke piekmomenten. Maar vele andere mannen die op de manier als Gilbert zo vaak hebben gewonnen zijn ooit tegen de lamp gelopen.
Maar goed, ik hoop van harte dat mijn onderbuik gevoel niet juist is en dat hij nooit gepakt zal worden. Want ik vind het verder een sympathieke renner.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Preciesm, 1x pieken per grote ronde, de rest vd dagen rijden als 'training' voor zover dat kan natuurlijk. Past in het straatje van de eendagsrenner. Dus niet etappe na etappe meestrijden, daar er 1 of 2 etappes uitkiezen (niet daags na elkaar).timo2.0 schreef:Als hij na een paar dagen in de Tour opbrandt omdat hij een eendagsrenner is dan verbaas ik mij over...
2009
- 20e etappe Ronde van Italië
2010
- 19e etappe Ronde van Spanje
Plus een reeks ereplaatsen in etappes in de tweede en derde week van een grote etappekoers.
Ja, want Gilbert is echt HET voorbeeld van een renner die maar een paar keer per seizoen piekt hè? Het punt met hem is nu juist dat hij elke week in week uit piekt behalve in de Tour.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Vooreerst: 't is nu niet dat ik een superfan ben van Gilbert of mijn hand in het vuur zou stekenmaar:
"het pieken" is er juist gekomen in de tijd van epo e.d. ( pieken was eigenlijk een synoniem van prepareren), dus een renner die een gans jaar goed rijdt lijkt mij eigenlijk normaler dan iemand die 2 weken goed rijdt.
Wat FC betreft ( ik beschuldig hem van niks en verdenk hem zelfs niet , maar vergelijk): hij heeft de voorgaande jaren een hoofdrol gespeeld in MSR, RV, Harelbeke, P-R, kampioenschap van zwitserland, Ronde van Zwitserland (winnaar met zelfs top in het hooggebergte), top in de tour met zelfs sleurwerk op zware cols ( behalve dit jaar), WK-tijdrijden, top op WK-weg,enz.. dus wat is het verschil met Gilbert?
Dit jaar in de RVV op 40 of 50 kms van de meet was hij iedereen naar huis aan het rijden ( zelfs Gilbert) tot hij wschlk door niet te drinken zijn bewuste inzinking kreeg maar toch nog ei zo na de RVV won ,daar waar Gilbert moest passen.
In MSR spurt hij iedereen uit het wiel behalve Goss en in de E3-prijs heeft hij iedereen belachelijk gemaakt! Maar omdat zijn prestaties buitengewoon waren hoeft hij net zoals Gilbert nog niet beschuldigd te worden van doping.
En zoals Gilbert zegt: iedereen heeft wel eens een superjaar (verleden jaar was dat Cancellara- ,Gilbert was toen slechts in de herfst top, in het voorjaar zelfs zwak).
En Cavendish: ongelooflijk snel ( net zoals de vooral Jamaicaanse topspurters op de 100 en 200m nu alle topspurters van 10 jaar geleden belachelijk zouden maken, wat meer dan zeer verdacht is) en hij wint zowat alle massaspurten met 20 m voorsprong, maar om hem daarom van doping te beschuldigen???
"het pieken" is er juist gekomen in de tijd van epo e.d. ( pieken was eigenlijk een synoniem van prepareren), dus een renner die een gans jaar goed rijdt lijkt mij eigenlijk normaler dan iemand die 2 weken goed rijdt.
Wat FC betreft ( ik beschuldig hem van niks en verdenk hem zelfs niet , maar vergelijk): hij heeft de voorgaande jaren een hoofdrol gespeeld in MSR, RV, Harelbeke, P-R, kampioenschap van zwitserland, Ronde van Zwitserland (winnaar met zelfs top in het hooggebergte), top in de tour met zelfs sleurwerk op zware cols ( behalve dit jaar), WK-tijdrijden, top op WK-weg,enz.. dus wat is het verschil met Gilbert?
Dit jaar in de RVV op 40 of 50 kms van de meet was hij iedereen naar huis aan het rijden ( zelfs Gilbert) tot hij wschlk door niet te drinken zijn bewuste inzinking kreeg maar toch nog ei zo na de RVV won ,daar waar Gilbert moest passen.
In MSR spurt hij iedereen uit het wiel behalve Goss en in de E3-prijs heeft hij iedereen belachelijk gemaakt! Maar omdat zijn prestaties buitengewoon waren hoeft hij net zoals Gilbert nog niet beschuldigd te worden van doping.
En zoals Gilbert zegt: iedereen heeft wel eens een superjaar (verleden jaar was dat Cancellara- ,Gilbert was toen slechts in de herfst top, in het voorjaar zelfs zwak).
En Cavendish: ongelooflijk snel ( net zoals de vooral Jamaicaanse topspurters op de 100 en 200m nu alle topspurters van 10 jaar geleden belachelijk zouden maken, wat meer dan zeer verdacht is) en hij wint zowat alle massaspurten met 20 m voorsprong, maar om hem daarom van doping te beschuldigen???
Laatst gewijzigd door fiedoo op 12 aug 2011 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Ik kan je redenering wel volgen, alleen, om nu te zeggen dat Gilbert echt slècht was in de Tour... Hij heeft bij momenten wat dom zitten woekeren met zijn krachten waardoor hij aan het eind van de rit al eens tekortkwam - anders had hij hier of daar misschien nog wel een ritje meer gewonnen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het kenmerk van Gilbert is dit seizoen juist dat hij nooit met zijn krachten gooit. Eén enkele vlammende demarrage binnen de laatste tien kilometer en vaak zelfs pas binnen de laatste kilometer is alles wat hij in een koers doet. In de eerste etappe kon hij het nog, naar de de Mur de Bretagne deed hij ook geen trap teveel maar kon hij het niet meer afmaken en daarna ging hij feitelijk vrij anoniem rijden met hier en daar een vreemde vroege kansloze demarrage die totaal "out of character" was. Direct na de Tour kan hij het wel weer: San Sebastian was weer die ene jump, nota bene na een vermoeiende vliegreis en weinig slaap. Ik heb zo mijn bedenkingen.
Iedereen heeft wel eens een superjaar? "Iedereen" zelfs. Wie was dan de laatste renner die van maart tot oktober de ene na de andere klassieker won?
Iedereen heeft wel eens een superjaar? "Iedereen" zelfs. Wie was dan de laatste renner die van maart tot oktober de ene na de andere klassieker won?
fietsen doe ik net als een prof,
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
We zijn voorlopig nog maar augustus!timo2.0 schreef:Het kenmerk van Gilbert is dit seizoen juist dat hij nooit met zijn krachten gooit. Eén enkele vlammende demarrage binnen de laatste tien kilometer en vaak zelfs pas binnen de laatste kilometer is alles wat hij in een koers doet. In de eerste etappe kon hij het nog, naar de de Mur de Bretagne deed hij ook geen trap teveel maar kon hij het niet meer afmaken en daarna ging hij feitelijk vrij anoniem rijden met hier en daar een vreemde vroege kansloze demarrage die totaal "out of character" was. Direct na de Tour kan hij het wel weer: San Sebastian was weer die ene jump, nota bene na een vermoeiende vliegreis en weinig slaap. Ik heb zo mijn bedenkingen.

Huh, scorebordjournalistiek is zoals jij losging op Gesink/Rabo in de Tour. Dat is kijken naar het eindresultaat en niet hoe zoiets tot stand is gekomen.eelcoz schreef:Ik vind de beschuldigingen aan het adres van Gilbert weer een prachtig voorbeeld van scorebordjournalistiek.
Hiervoor wordt t.a.v. Gilbert toch geprobeerd om te kijken naar hoe zijn overwinningen tot stand zijn gekomen en in een groter perspectief geplaatst (seizoen, etc).
Anderzijds, om op Timo te antwoorden: moet zowat van Merckx geleden zijn zeker?
Maar als je doping moét gebruiken om een heel seizoen zo goed te zijn, waarom is Gilbert dan de eerste sinds Merckx die dat kan? Zou hij dan echt een soort superdoping hebben die - kennelijk - niemand van zijn concurrenten gebruikt?
Tot nader order - en hoe ongewoon ik zijn prestaties ook vind - blijf ik hem dus in eerste instantie een hele goeie fietser vinden (weliswaar in de wetenschap dat Pantani, Di Luca, Ullrich en Armstrong dat ook waren). Bij gebrek aan harde bewijzen gun ik hem maar het voordeel van de twijfel.
Maar als je doping moét gebruiken om een heel seizoen zo goed te zijn, waarom is Gilbert dan de eerste sinds Merckx die dat kan? Zou hij dan echt een soort superdoping hebben die - kennelijk - niemand van zijn concurrenten gebruikt?
Tot nader order - en hoe ongewoon ik zijn prestaties ook vind - blijf ik hem dus in eerste instantie een hele goeie fietser vinden (weliswaar in de wetenschap dat Pantani, Di Luca, Ullrich en Armstrong dat ook waren). Bij gebrek aan harde bewijzen gun ik hem maar het voordeel van de twijfel.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarbij je dus nu feitelijk ook indirect Armstrong beschuldigd, ondanks dat die ook nooit is gepakt......dario schreef:blijf ik hem dus in eerste instantie een hele goeie fietser vinden (weliswaar in de wetenschap dat Pantani, Di Luca, Ullrich en Armstrong dat ook waren). Bij gebrek aan harde bewijzen gun ik hem maar het voordeel van de twijfel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!