Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

In navolging van Danv.: Chineze TT

corniel
Forum-lid HC

corniel 17 feb 2010 21:32

Heel mooi! Ben benieuwd hoe je stuur is met ingekorte ossenkopstuur. Want voor dat de zaag erin ging, zag het er nogal lomp uit. :)

Je zal merken dat als ie 'af' is, er allemaal dingen in je gedachten opborrelen die je nog wilt doen. Als ik nu naar je fiets kijk is het enige wat enige prioriteit heeft (en dan alleen de looks) een diskwiel is. Maar goed die dingen zijn (hier al vaak gemomeerd) duur, en je budget was al overschreden. Met je huidige wielset zal je al behoorlijk wat harder gaan. O ja, decals zou ik niet doen.

Je was wat mij betreft afgelopen jaar ook al een echte tijdrijder hoor. Tijdrijden zit in je hoofd. Als je volle bak gaat met een opzetstuur en je focust op tijdritwedstrijden hoor je er gewoon bij. (Drie jaar geleden reed ik ook nog zo ;))

nummer14
Forum-lid

nummer14 17 feb 2010 21:39

Heel mooi!!!

Waar vind ik meer info over het wrappen?

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 18 feb 2010 14:12

Bedankt allemaal!:)

Het tempo ligt er nu wel even uit. Zoals sommige wel weten heb ik (nogsteeds) mijn rug gekneusd. Maar ben gister ook door mijn rug gegaan. Dus kan effe niks meer.
Word van het weekend denk ik ook niet testen:(

Zo ziet het ''lompe'' stuur er nu uit:
Afbeelding

Heb verder nog niks gehoord over de wielsets die ik graag wil hebben. Als ik volgende week nog niks heb gehoord zal ik ze nog wel een keer mailen. (het is nu tenslotte nieuwjaar in China)
Bidonhouders worden morgen verstuurd. Ben benieuwd.

@ Nummer 14
Wat wil je nog meer weten over het stickeren? Als je het hier post krijg je vanzelf wel antwoord.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

corniel
Forum-lid HC

corniel 18 feb 2010 14:33

@Geert Jan: wat kan je toch mooie dingen bereiken met een simpele ijzerzaag. :)

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 18 feb 2010 14:34

Inderdaad maar wel samen met een stukkie tape he;)

corniel
Forum-lid HC

corniel 18 feb 2010 15:01

Geen fiets zonder tape. ;)

nummer14
Forum-lid

nummer14 18 feb 2010 15:23

Ik ben benieuwd wat voor materiaal je voor het wrappen gebruikt?
Waar je dat kan verkrijgen? Welke tools je nodig hebt? En hoe het dan in zijn werk gaat?

Gezien de resultaten kun jullie me daar vast iets meer over vertellen. ;)
Ik vind zo'n hele zwarte fiets i.i.g. supervet!

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 18 feb 2010 15:44

Materiaal:
Ik heb een rol van 0.6m x 5m zwarte stickerfolie gekocht via marktplaats. (was geen kleinere maat) En dat spul kostte ook niet de wereld. 15 euro incl. verzenden (marktplaats).

Wat heb je nodig:
Ontvetter, een aantal poetsdoeken, aantal NIEUWE!! afbreekmessen, snijplaat, bankpas/kwast/ijskrabber en dus de folie.

Je maakt eerst het te ''wrappen'' oppervlakte schoon met een doek. Daarna ontvet je het in zijn geheel. Je snijdt een stuk folie en plakt het op het oppervlak. Je doet stukje voor stukje en strijkt het glad met een bankpas/ijskrabber(voor grote oppervlakte)/ kwast(voor preciezer werk) of je duimen. Daarna snijd je het overtollige weg. Dit doe je met een NIEUW mes. Na een tijdje is het mes bot en dan kreukelt het. Daarom heb je dus een aantal mesjes nodig.
Overigens ben ik later op een andere methode overgegaan. Steeds kleine stukjes snijden en overlappend over elkaar plakken. Folie is zo dun dat zie je amper. Alleen van redelijk dichtbij. Dit vond ik makkelijker dan zo'n groot oppervlak.

Mocht je het niet mooi vinden?? kan je het er gewoon weer aftrekken. Het is tenslotte een sticker;-) in tegendeel tot spuiten.

Verder nog vragen?:)

nummer14
Forum-lid

nummer14 18 feb 2010 16:11

Ja :) sorry :) toch nog een vraagje

In hoeverre is het materiaal te stretchen, zodat je mooi rond (dubbel-)gekromde oppervlaktes kan wrappen? Vooral de remhoeven lijkt me een crime om te wrappen.

Ik dacht dat je misschien een soort krimpfolie gebruikt, dat je door te verwarmen strakt rond de objecten krimpt.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 18 feb 2010 16:29

Als je het materiaal stretcht dan krijg je er vouwen in. Resutaalt word er dan dus minder mooi van.
Remhoeven was zoals eerder gezegt ook echt een hell. Lang bezig geweest. Daar heb ik dus ''methode 2'' voor gebruikt. Heb er aardig lang op zitten plakken. Maarja.. dan heb je ook wat;)

vip32
Forum-lid

vip32 18 feb 2010 17:28

voor wie het wrappen leuk lijkt : na lang zoeken een bedrijf gevonden ook aan particulieren levert. het is spul waar je autos mee wrapt dus wel duurzamer dan hobby spul.
http://www.ifoha-klebefolien.com/nl/aut ... ertuigen5/

te koop per meter in verschillende kleuren. zit er aan te denken om me shifters hier mee aan te pakken, die zijn nu ultegra sl grijs maar me fiets is zwart.

Deze Carwrap-folie is thermo-vervormbaar en zonder kleurverlies rekbaar en trekbaar en kan dus aangepast worden aan iedere vorm. Kreukels en plooien worden met een gewone föhn eenvoudig uitgeföhnd.

mijn remhoeven/cranks heb ik laten poedercoaten (na demontage) en die zijn heel mooi geworden. misschien ook wat voor de topicstarter als de wrap toch niet zo duurzaam lijkt.

richard-w
Forum-lid

Gebruikersavatar richard-w 18 feb 2010 17:31

vip32 schreef:voor wie het wrappen leuk lijkt : na lang zoeken een bedrijf gevonden ook aan particulieren levert. het is spul waar je autos mee wrapt dus wel duurzamer dan hobby spul.
http://www.ifoha-klebefolien.com/nl/aut ... ertuigen5/

te koop per meter in verschillende kleuren. zit er aan te denken om me shifters hier mee aan te pakken, die zijn nu ultegra sl grijs maar me fiets is zwart.

mijn remhoeven/cranks heb ik laten poedercoaten (na demontage) en die zijn heel mooi geworden. misschien ook wat voor de topicstarter als de wrap toch niet zo duurzaam lijkt.

link werkt niet

Plaats reactie