Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonreparatie.nl

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 22 jan 2010 00:24

Misschien een lesje composites vragen bij Nask;)

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 22 jan 2010 00:40

Dat krijg je niet bij Nask hoor, meer wat H en O is. (3de klas toch). Ik zou je toch willen meegeven dat garantie niet alles is, en wat krijg je terug? Dagwaarde van het wiel? Overigens zegt het meer over die persoon dat hij het gat niet gezien heeft dan aan het gat zelf, tjonge jonge. Wat ben je dan scheel zeg. Dat heeft niks met schoonmaken te maken, maar je materiaal niet inorde houden en verzorgen, maargoed.

Pas ermee op en vertrouw niet te veel op de woorden van die verkopers. Gelukkig rijd ik niet meer bij de junioren;)..geintje:).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jan 2010 00:53

japie carbon schreef:
Amclassic-fan schreef: Want dat bewijst het wel als je er met een hamer op gaat slaan.


Je moet wat doen om te testen he :D Hij moest eigenlijk stuk maar dat ging niet en toen dacht ik: Ik ga er nog eens mee rijden. En er gebeurde niets.

Heb je gezien wat voor een fiets die kerel heeft gemaakt?


Ja dat heb ik gezien en dat is een heel mooi karretje. Enige wat 't alleen duidelijk maakt is dat het oppervlak er netjes uitziet. Punt is alleen dat het oppervlak er bijv net zo netjes uitziet als je gewoon de carbon los op de foam legt en er geen druk op zet. Sterkte en stijfheid zijn dan waardeloos omdat je veel te veel matrix hebt, maar 't ziet er wel goed uit.
Als carbon er echt heel slecht uitziet is 't ook slecht, maar andersom kan je 't niet stellen.

Ik weet niet hoe zwaar die velg is? Maar als 't ding zwaar is kan je beter gewoon een nieuwe velg kopen. Die H son+ velgen met een carbon laagje staan op Ebay voor leuke prijsjes. Dan heb je gewoon een nieuwe velg die in perfecte staat is en de kosten zijn vergelijkbaar.
En dat het velgbed van aluminium is doet er niet heel veel toe omdat de spaken gewoon in 't carbon zitten. Als 't gat doorscheurd lijkt een valpartij sterk, maar een slag waarmee niet meer te fietsen is lijkt me realistisch.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 22 jan 2010 01:07

Kan ik dan voor 75 euro een setje matrix velgen vinden op E-bay?
Zo ja, waar kan ik die dan vinden?
Heb namelijk al eens naar (full& matrix) carbon velgen gezocht voor een laag prijsje maar dat leverde niks op.

Jasper.
mijn Flickr

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 22 jan 2010 01:55

Oké!
Dan is het dus te overwegen om gewoon een nieuw setje in stappen op te bouwen...
zoiets als deze velgen lijken me wel wat!
mijn Flickr

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 22 jan 2010 10:01

Ik weet het niet heel zeker, want ik heb al een paar weken contact met hem gehad....maar als ik de overige objecten van deze verkoper bekijk, zou het weleens mijn chineze "vriend" bicyclemarket kunnen zijn.

Het is wel een dikke 1200 gram per setje en dan hangen er nog geen naven en spaken in.
Maar voor dat geld moet je misschien ook niet zeiken.
FacebookS3RSSite

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 22 jan 2010 11:36

Die full carbonnen velgen waar ik het linkje van gaf zij iets lichter, 820 gram per paar.
mijn Flickr

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 04 apr 2010 14:13

Na de (al dan niet ongefundeerde) negatieve verhalen in dit topic toch ook maar eens iets moois wat die mannen van carbonreparatie kunnen maken. Zie de zadel/zadelpencombi op deze fiets:

http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 241751.jpg
http://dirty-pages.net/nieuws/item.php?id=47275

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 apr 2010 23:39

En wat bewijst die foto? Volgens mij helemaal niets, er valt niets van de afwerking te zien. Het gewicht is niet bijster laag, we weten niets over zaken als sterkte en comfort...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 05 apr 2010 00:34

Ik zeg toch ook niet dat ik iets wil bewijzen. Alleen laten zien dat ze ook mooie dingen maken. Overigens begrijp ik je negatieve insteek niet zo. Mooi toch, dit soort custom werk?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 05 apr 2010 21:02

Als het niet uit een fabriek komt uit het verre oosten en via een merkopspuiterij naar de dealder is gegaan kan je er sowieso al een "fout" stempeltje op plakken volgens sommigen... Zal geen namen noemen ;)
mijn Flickr

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 06 apr 2010 11:23

Da's kort door de bocht Jaapieo;-) Neen, zoiets kan ik 'bij wijze van spreken' morgen hier ook komen presenteren op het forum! Looks zullen misschien wel goed zijn en afgewerkt, maar is dan structureel gewoon niks waard. Handjes af dus van carbonreparatie's...

Ik volg dit topic nu ook al even, en heb nog nooit echt een "test" gezien van de sterkte van de reparaties of onderdelen die deze heren fabriceren.

Ohja, ik studeer momenteel Luchtvaarttechnologië en ben net begonnen aan de cursus composieten dus ik dacht me vanaf nu ook wat meer te gaan mengen in de debatten:-p
Nulla tenaci invia est via!

Plaats reactie