Pagina 6 van 7
Geplaatst: 22 jan 2010 00:24
door tiest
Misschien een lesje composites vragen bij Nask;)
Geplaatst: 22 jan 2010 00:40
door simic
Dat krijg je niet bij Nask hoor, meer wat H en O is. (3de klas toch). Ik zou je toch willen meegeven dat garantie niet alles is, en wat krijg je terug? Dagwaarde van het wiel? Overigens zegt het meer over die persoon dat hij het gat niet gezien heeft dan aan het gat zelf, tjonge jonge. Wat ben je dan scheel zeg. Dat heeft niks met schoonmaken te maken, maar je materiaal niet inorde houden en verzorgen, maargoed.
Pas ermee op en vertrouw niet te veel op de woorden van die verkopers. Gelukkig rijd ik niet meer bij de junioren;)..geintje:).
Geplaatst: 22 jan 2010 00:53
door amclassic-fan
japie carbon schreef:Amclassic-fan schreef:
Want dat bewijst het wel als je er met een hamer op gaat slaan.
Je moet wat doen om te testen he
Hij moest eigenlijk stuk maar dat ging niet en toen dacht ik: Ik ga er nog eens mee rijden. En er gebeurde niets.
Heb je gezien wat voor een fiets die kerel heeft gemaakt?
Ja dat heb ik gezien en dat is een heel mooi karretje. Enige wat 't alleen duidelijk maakt is dat het oppervlak er netjes uitziet. Punt is alleen dat het oppervlak er bijv net zo netjes uitziet als je gewoon de carbon los op de foam legt en er geen druk op zet. Sterkte en stijfheid zijn dan waardeloos omdat je veel te veel matrix hebt, maar 't ziet er wel goed uit.
Als carbon er echt heel slecht uitziet is 't ook slecht, maar andersom kan je 't niet stellen.
Ik weet niet hoe zwaar die velg is? Maar als 't ding zwaar is kan je beter gewoon een nieuwe velg kopen. Die H son+ velgen met een carbon laagje staan op Ebay voor leuke prijsjes. Dan heb je gewoon een nieuwe velg die in perfecte staat is en de kosten zijn vergelijkbaar.
En dat het velgbed van aluminium is doet er niet heel veel toe omdat de spaken gewoon in 't carbon zitten. Als 't gat doorscheurd lijkt een valpartij sterk, maar een slag waarmee niet meer te fietsen is lijkt me realistisch.
Geplaatst: 22 jan 2010 01:07
door jaapieo
Kan ik dan voor 75 euro een setje matrix velgen vinden op E-bay?
Zo ja, waar kan ik die dan vinden?
Heb namelijk al eens naar (full& matrix) carbon velgen gezocht voor een laag prijsje maar dat leverde niks op.
Jasper.
Geplaatst: 22 jan 2010 01:55
door jaapieo
Oké!
Dan is het dus te overwegen om gewoon een nieuw setje in stappen op te bouwen...
zoiets als deze velgen lijken me wel wat!
Geplaatst: 22 jan 2010 10:01
door danny1407
Ik weet het niet heel zeker, want ik heb al een paar weken contact met hem gehad....maar als ik de overige objecten van deze verkoper bekijk, zou het weleens mijn chineze "vriend" bicyclemarket kunnen zijn.
Het is wel een dikke 1200 gram per setje en dan hangen er nog geen naven en spaken in.
Maar voor dat geld moet je misschien ook niet zeiken.
Geplaatst: 22 jan 2010 11:36
door jaapieo
Die full carbonnen velgen waar ik het linkje van gaf zij iets lichter, 820 gram per paar.
Geplaatst: 04 apr 2010 14:13
door perik
Na de (al dan niet ongefundeerde) negatieve verhalen in dit topic toch ook maar eens iets moois wat die mannen van carbonreparatie kunnen maken. Zie de zadel/zadelpencombi op deze fiets:
http://www.dirty-pages.net/images/nieuw ... 241751.jpg
http://dirty-pages.net/nieuws/item.php?id=47275
Geplaatst: 04 apr 2010 23:39
door amclassic-fan
En wat bewijst die foto? Volgens mij helemaal niets, er valt niets van de afwerking te zien. Het gewicht is niet bijster laag, we weten niets over zaken als sterkte en comfort...
Geplaatst: 05 apr 2010 00:34
door perik
Ik zeg toch ook niet dat ik iets wil bewijzen. Alleen laten zien dat ze ook mooie dingen maken. Overigens begrijp ik je negatieve insteek niet zo. Mooi toch, dit soort custom werk?
Geplaatst: 05 apr 2010 21:02
door jaapieo
Als het niet uit een fabriek komt uit het verre oosten en via een merkopspuiterij naar de dealder is gegaan kan je er sowieso al een "fout" stempeltje op plakken volgens sommigen... Zal geen namen noemen
Geplaatst: 06 apr 2010 11:23
door evertdehandsch
Da's kort door de bocht Jaapieo;-) Neen, zoiets kan ik 'bij wijze van spreken' morgen hier ook komen presenteren op het forum! Looks zullen misschien wel goed zijn en afgewerkt, maar is dan structureel gewoon niks waard. Handjes af dus van carbonreparatie's...
Ik volg dit topic nu ook al even, en heb nog nooit echt een "test" gezien van de sterkte van de reparaties of onderdelen die deze heren fabriceren.
Ohja, ik studeer momenteel Luchtvaarttechnologië en ben net begonnen aan de cursus composieten dus ik dacht me vanaf nu ook wat meer te gaan mengen in de debatten:-p