Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen vandaag in 2010

fwr
Forum-lid

fwr 01 okt 2010 12:42

[quote="Tommeke14"]
We tarten het lot gewoon. Je in een grote groep, op smalle bandjes, met grote snelheden over wegen en door dorpen, auto's, drempels, vluchtheuvels en andere obstakels ontwijkende, een weg banen staat (eigenlijk) garant aan valpartijen. Een kwestie van je voorganger vertouwen, meer kan je niet. Toch zijn we maar mensen en gaat het soms mis. ;)
[/quote]
Wellicht als je wedstrijden rijdt. Maar niet als recreant volgens mij.

Als ik achter iemand rij zorg ik ervoor dat ik altijd langs/over die persoon heen kan kijken en als er iets is dat ik als gevaarlijk inschat (meestal is het dat dan helemaal niet) vertraag ik en laat een gat vallen.
Mijn snelheid is daardoor ongetwijfeld lager dan wanneer ik dat niet zou doen, maar als recreant maakt dat toch niks uit.

Fiets nu een jaar of zeven en ben nog nooit gevallen. Natuurlijk kan het een keer gebeuren, maar een voetballer kan ook een keer zijn been breken en toch vind ik dat ook geen onderdeel van de sport.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 02 okt 2010 01:33

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Als je fietst, en zeker met de snelheden die je als wielrenner bereikt, dan nemen de risico's eenvoudigweg toe. Daar ben jezelf als wielrenner natuurlijk 100% debet aan, want je wilt niet continue in de remmen zitten (athans, ik niet) Maar ook toen ik nog op mijn hybride woon-werk fietste heb ik ongelukken gehad. Ik ben van mening dat je niet alles kunt overzien, andere weggebruikers kunnen ervoor zorgen dat jij van je fiets valt.
Maar goed, ik zou het niet willen missen :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

catscanner
Forum-lid
Contact

catscanner 07 okt 2010 19:56

Gisteren gevallen met mn mountainbike, gelukkig geen schade aan mijn fiets, alleen mijn onderarm ligt open. Was even vergeten dat ik klikpedalen had.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

pafdiver
Forum-lid

pafdiver 20 okt 2010 09:46

Zondag van de MTB gevallen. Schouderbanden gescheurd en sleutelbeen staat omhoog. Ook wel AC luxatie Tossy 3 genoemd. Kan wel eventjes duren. Iemand ervaring?

Hoe lang kan het duren voordat ik weer kan fietsen? En dan bedoel ik max belasten.

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 23 okt 2010 02:36

Gvd, vandaag (gister eigenlijk) toch hard op me muil gegaan op de baan.
Vliegende start met 150 meter in het wiel van een maatje, waarbij ik tegen het einde uit zijn wiel kon/wilde komen om hem ernaast te zetten. Juist op het moment dat we 150 meter gehad hebben wil hij kijken waar ik zit en stuurt automatisch omhoog, precies tegen mijn voorwiel aan >.<
Geen tijd meer om te reageren en lekker splinters gevangen plus wat brandplekken erbij. Godzijdank wel handschoenen met lange vingers aan.

Pijnlijke leerschool :/

bruco
Forum-lid

bruco 01 nov 2010 13:25

Hierbij dan eindelijk mijn debuut in dit topic: gisteren een kusje van het asfalt (en een klopje van de honger) gekregen. Zonder erg, overigens.

farelli
Forum-lid

farelli 01 nov 2010 19:08

Gistermorgen in het bos met de MBK.
Inschattingsfout waardoor contact met een tak en een boomstronk.
De helm was afdoende met de boomstronk, de tak zorgde ervoor dat ik nu rondloop als een figurant in een Duitse B-film.
Maar dat gaat over...:D
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 17 nov 2010 21:00

Vanmiddag heb ik een onzachte aanraking met een overhangende boom gehad. Het valt gelukkig allemaal mee, met slechts een gescheurde lip en wat zwellingen. Paar daagjes Brinta, soep en yoghurt, denk ik.

Eigen fout, ik ken het paadje als m'n broekzak en had daar met m'n kin op de stuurpen onderdoor gemoeten. :)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

geertjan5
Forum-lid

Gebruikersavatar geertjan5 19 nov 2010 23:58

gisterenavond ook even met de grond geknuffeld. Er was een wegopbreking en met de nodige ingredienten ging het mis. Waarna een maat niet oplette en het gevolg geluid ''dunk dunk'' was.. Hij fietste vrolijk over mijn hoofd heen -.-''
Gevolg weer wat schrammen en schaafwondjes op mn gezicht.
Achja. Ik raak het inmiddels wel gewend. Heb zo'n beetje elk(e) week(end) wel wat.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 20 nov 2010 00:19

Heb er even over na gedacht maar ik zal het toch maar met jullie delen,
Vorige week ging ik met de cyclocrosser het bos in en het tempo zat er goed in, bandenspanning precies goed en bakken vol grip!
(ik ken de route) en ik nader een haakse bocht, 2 meter na die bocht zie ik een enorme plas voor me, echt enorm!
Ik weet... ik fiets daar vaker ...dat er op precies die plek een behoorlijke (niet heel diepe) kuil zit....
Ik kan niet meer optijd stoppen dus ik moet door, geen punt, enkel mijn voeten zouden nat worden.
Maar nee, zo mooi was het niet, halverwege de kuil blijken er takken van 10cm dik in de plas te liggen, ik kan over een paar heen hoppen maar ik val, midden in de plas....
Ik snel de plas uit en knijp in mijn handen om wat water te lozen.
Jemug, dat is koud!
Hmm, mijn fiets..... SHIT ik kon dus nog een keer die plas in.... mijn fietsmaatje zag de lol er wel van in en had intussen al een foto gemaakt van mijn verdroken crosser, als hij de foto heefd doorgestuurd zal ik hem wel even delen.

mijn Flickr

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 20 nov 2010 00:37

ik ben benieuwd, Jasper!

razorblade
Forum-lid

razorblade 24 nov 2010 14:14

Zondag nog met de crosser tijdens de toertocht in Galder.. Bocht naar rechts en het zag er echt niet glad ofzo uit maar voor dat ik het wist schoof de hele fiets, en ik erop, onderuit. Lag plat op me bek. Wat schaafplekken aan knie en scheenbeen

Plaats reactie