Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 10 jan 2010 10:21

[quote="Buzz"]Sprookjesbos


Afbeelding



Wat dat rund hier voordoet, zou af en toe best handig zijn voor fietsers ,vooral met dit weer!
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 10 jan 2010 18:11

Vandaag door de sneeuw gebiked met Tiest, Papa beer ;-) en PFW in Dorst en omgeving. Echt super!!

Tiest kom er maar in met die foto's
~live fast, die young ~

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 10 jan 2010 20:04

[quote="girlinred"]Vandaag door de sneeuw gebiked met Tiest, Papa beer ;-) en PFW in Dorst en omgeving. Echt super!!

Tiest kom er maar in met die foto's[/quote]

Komt ie:
Afbeelding
Ik dus.
Afbeelding
Noontje/Girlinred(green)
Afbeelding
*PFW*
Afbeelding
Bontempi/papa beer;)

Was leuk(Y)

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 10 jan 2010 23:59

Ik ben vandaag met de racer de weg op geweest, geen succes!
Weg/ijsbaan, maakt geen verschil het was SPEKGLAD
Wel goed voor het gevoel met de fiets ;)
mijn Flickr

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 11 jan 2010 16:34

[quote="Bruco"]Morgen weer (uurtje of twee, v/a 10:00 uur), ijs en weder dienende![/quote]
Zo gezegd, zo gedaan. Weinig vermeldenswaardigheden, behalve dat ik onderweg de Vlaamse sterreporter Jambers tegenkwam.

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 11 jan 2010 19:20

Nieuwe Polar getest op woon werk route. Na werk een ommetje gemaakt, maar wat een
pekel zooi zeg.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6345
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 jan 2010 20:34

[quote="TiesT"][quote="girlinred"]Vandaag door de sneeuw gebiked met Tiest, Papa beer ;-) en PFW in Dorst en omgeving. Echt super!!

Tiest kom er maar in met die foto's[/quote]


Toffe foto's TiesT , wij zijn gisteren met z'n vier een rondje Walcheren op de ATB met duinen /bos sneeuw / strand en asfalt. Wel 58 Km weg getrapt en dus een goed begin van het nieuwe jaar !! Hier het verslag van R3

Ook voor zondag wordt er een weerswaarschuwing afgegeven.

Sneeuw en windkracht 7 met als gevolg sneeuwjacht dus eigenlijk geen weer om te gaan fietsen.Maar toch besloten om in de buurt te gaan fietsen. Na overleg via een heerlijke mailwisseling met R, R2 en R3 besloten om om 09.30 bij P te vertrekken met R en R3.Wij fietsen naar begin nolledijk waar R2 zal aansluiten om 09.45 voor misschien een barre tocht.Ik heb voorgesteld om zakgeld mee te nemen voor een warme chocomel ergens op de route. Ook zijn er verschillende namen voor de tocht van morgen opgesomd.

# De hel van 10/01/10,

# Een kwartet in gevecht met de sneeuw,

# Vier kanjers door witte duinen,

# Acht bandensporen in verse sneeuw

# Met sneeuw en ijs aan je snikkel ben je pas echt een bikkel (of stom natuurlijk)


En natuurlijk de reactie via mail van R

Mijne Heren,

Uiteraard zal ik aanwezig zijn bij deze, nu al historische tocht. Later kunnen wij op verjaardagen anderen de loef afsteken met stoere verhalen, en onze kleinkinderen zullen later werkstukken en spreekbeurten houden over HUN Opa.
Daarnaast denk ik dat het onze Koningin zal behagen om aan ons te denken tijdens de lintjesregen eind April.En kunnen wij ons scharen in het rijtje van Reinier Paping, Jeen v/d Berg, Jan Roelof Kruithof en Dries van Wijhe. En is de kans groot dat er over 40 jaar een speelfilm over deze tocht gemaakt zal worden.

Tot morgen, R.



Dus voor wat betreft morgen. Aan de voorpret zal het niet liggen, nu maar hopen dat de weerswaarschuwing nu eens uitkomt!!! Het script voor de speelfilm komt morgen na de tocht.



Hierbij het verslag:

De weersomstandigheden waren perfect op deze morgen, in ieder geval te mooi voor een rampscenario. Dus over deze morgen zal geen film worden gemaakt.
Wel enkele valpartijen, maar geen breuken, dus derhalve niet interessant voor vermelding in de media.

De deelnemers deze morgen waren P, R, R 2 en R 3.

Het was om 09:30 uur verzamelen in de Amstelstraat of in de Beciusstraat duidelijkheid is niet het sterkste punt van deze organisatie.
Koud was het helemaal niet, in tegenstelling tot de voorafgaande zaterdag.Vervolgens gestart via de Kanaalstraat op weg naar R 2. De stemming was gelijk prima omdat duidelijk te zien was dat er heden ten dage wijkagenten rondlopen in Souburg. Er was geen enkele vernieling te constateren in de hoofdstraat. Via het door Rijkswaterstaat prima ge-effend jaagpad en met de wind in de rug richting R 2. In Vlissingen aangekomen zijn we via de glooiing richting het windorgel gefietst, dus P, R en R 3.
En zie, wanneer je op deze glooiing fiets en je kijkt naar links dan zie je West-Zeeuwsch-Vlaanderen en dan hoop je dat het snel 24 januari 2010 zal zijn.

De ronde van Schoondijke lonkt en nog belangrijker, daar zal het een stuk warmer zijn in dit zuidelijk gelegen Schoondijke. Bij het Wooldhuis stond R 2 al te wachten. Het eerste obstakel was al in zicht te weten het Nollebos. Al glibberend (en dat niet voor de laatste maal deze morgen) gingen we ons pad. Te gek voor woorden en voor een overstroming 1x in de 4000 jaar dat alle mountainbike paden zijn verdwenen. Uiteindelijk begonnen we met een beklimming van de eerste heuvel nabij het Vebenabos.

Alleen R kwam schadevrij boven en zonder een voet aan de grond behoeven te zetten, hij was duidelijk in vorm, alhoewel later bleek dat hij dit niveau niet de gehele tocht kon volhouden. In de afdaling was al te zien dat we helaas het tegelpad boven langs deze morgen konden vergeten i.v.m. het gevaar van valpartijen. Ondertussen was R 2 al op zijn heup gevallen.
Op het einde van het tegelpad was al duidelijk te constateren dat P zijn fiets laat onderhouden door R 4 , het schakelen ging fenomenaal :(
Verder langs het fietspad door het waterwingebied, waar evenwel totaal geen water te bekennen was. Zoutelande was nog in ruste waarna we naadloos de duinen in gingen richting Westkapelle, dit parcours was prima te fietsen.

In Westkapelle aangekomen kwam de eerste splitsing tot stand, het kaf (R en R 2) werd van het koren (P en R 3) gescheiden. Het kaf onderlangs en het koren (de elite) het zwaardere parcours bovenlangs. Uiteindelijk kwam het sociale aspect weer bovendrijven en bij de bejaardenbank (het kaf dient hier zitting te nemen bij mooie zomerse dagen) werd het weer een groep.

Vervolgens bovenlangs de zware tocht -qua wind- richting Domburg. De scheurtjes in het peleton kwamen nu duidelijk aan het licht, het tempo diende getemperd te worden, in dit verslag kan i.v.m. de privacy niet worden vermeld wie door het ijs zakte. Aan de rechterzijde van het parcours zakte in ieder geval niemand door het ijs, men was volop aan het schaatsen.

Nog het golfparcours gepasseerd, alleen Tiger Woods was niet te zien, waarschijnlijk was-gezien de kou-alles te klein aan zijn lichaam om deze morgen te scoren.

In Domburg aangekomen was duidelijk te zien wie de sterkste was deze morgen te weten P. Hij voelde zich sterk en besloot over het strand te gaan fietsen gevolgd door R3. R en R 2 bleven nog als een soort ijsschapen boven af te wachten, maar zie, ook zij volgden de leider te weten P.
Het strand was nogal soppig en moeilijk fietsbaar en na enkele paalhoofden besloten we ( ? ) de duinen weer in te trekken. Daar er bij deze temperaturen toch geen boswachter te zien is/was konden we zonder bekeuringen in dit verboden gebied blijven fietsen op zoek naar de chocomelk.

Ook hier bleek dat P zijn fiets in onderhoud heeft bij R 4, nu weer een kettingbreuk :( R 3 zal hieromtrent deze week een klacht indienen bij R 4. R 3 moet wel zeggen dat P wel heel erg snel het probleem heeft verholpen, klasse, nog nooit zo snel gezien.
En eindelijk, we zijn gekomen bij de Boschhoek alleen de tent was dicht, een tip voor de organisatie (wie was dit deze morgen ?) om van te voren altijd even te informeren of de tent open is. Dan weer maar doorgereden richting Vrouwenpolder over de gevaarlijk Emmaweg. In Vrouwenpolder won R 3 de tussensprint van P, terwijl R de teamgenoot van P te weten R 2 afstopte (snapt u het nog). In Vrouwenpolder dan eindelijk nog een versnapering, heel erg positief was hier weer het feit dat we als groep functioneren.

Het kaf mocht zitting nemen bij het koren, alhoewel de kopman wel poffertjes nam terwijl de ondergeschikten het moesten doen met het slecht denkbare fruit te weten : De appel. De corveedienst van R werd vriendelijk gedaan door een dame. Op de terugweg richting Middelburg werden we nogal eens geconfronteerd met een slecht wegdek, waardoor stukken niet konden worden gereden. Daarbij denkend aan de dijk, Veerse bos en het fietspad nabij Arnemuiden.

Via Kleverskerke gereden naar Middelburg, waar P de hoofdsprint won van R 3 (het koren). Van het kaf won R de sprint van R 2. Richting Souburg gingen we weer gebroedelijk als een groep verder, zoals het ook zou moeten in de samenleving. R 2 begon nog slap te praten over een aalscholver, niemand schonk daar echter aandacht aan, bij vermoeidheid gaan wel meer wielrenners raaskallen. In Souburg natuurlijk nog de trap gedaan,

Samen uit en samen thuis !!!!!

Daarna in ruste na de fiets te hebben schoongemaakt. ;) ;)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 14 jan 2010 22:21

Ik heb al schandalig veel uren op de Tacx gemaakt aangezien
1 ik heb geen zin om buiten te fietsen met al die sneeuw/ijs overal
2 ik heb geen mountainbike of crossfiets of geld voor zoiets
3 het wordt voor mij af en toe te vroeg donker om buiten te kunnen fietsen

Dus laat het maar lekker dooien!

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 16 jan 2010 14:41

Vandaag even een Rondje Harreveld gedaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 16 jan 2010 14:52

Hey jeroen, nog niet op de racer gestapt ? Wegen zien er wel OK uit daar.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 16 jan 2010 15:09

Hahahahahaaahaa!!....vandaag voor het eerst dit jaar 72km buiten op de racert. (zalig)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 16 jan 2010 17:05

mtb duurritje 67km. Goed in de lagere zones gebleven. Op de renfiets vind ik het nog
te link op veel plekken. Laat maar dooien die knoei.

Ik heb meestal in deze winter periode, na het fietsen geen zin meer om wat te doen.
Zit ik vaak uren te lezen, of op forums of tijdschriften. Zijn er meer mensen die dit
gevoel van "lekker lui" hebben?

Plaats reactie