Het grote Amstelgoldrace topic!
Ik vind dat de tactiek van Rabo slecht gekozen. Wat is nu het voordeel van die attack op 110 km voor de meet? Eerlijk gezegd is het niet de eerste blunder van Erik Dekker. Geweldige renner maar ik zie toch echt liever Nico Verhoeven of Adrie van Houwelingen achter het stuur.
Camerig is prachtig!
Indrukwekkende winnaar in een verder saaie koers. Rabo sterk in de breedte, helaas niet goed genoeg in de finale. Ze leken puur op de Cauberg te gokken, zat me te verbijten op de bank (want hoe dom kun je zijn), maar uiteindelijk bleken ze gewoon niet beter te kunnen.
Jammer dat ze alleen stonden in hun coupe zo'n 80km voor de streep. Ze probeerden tenminste wat, als wat andere ploegen nou ook een mannetje mee hadden gestuurd had het nog leuk kunnen worden.
Gesink lijkt toch wat ingeleverd te hebben op zijn klimwerk dit jaar door zijn focus op het tijdrijden, alweer niet echt overtuigend. Als hij ooit AGR wil winnen zal hij het moeten doen zoals hij het in 2009 deed en zoals Andy vandaag reed. Hij leek daar ook mee te willen, maar kon gewoon niet meer.
Jammer dat ze alleen stonden in hun coupe zo'n 80km voor de streep. Ze probeerden tenminste wat, als wat andere ploegen nou ook een mannetje mee hadden gestuurd had het nog leuk kunnen worden.
Gesink lijkt toch wat ingeleverd te hebben op zijn klimwerk dit jaar door zijn focus op het tijdrijden, alweer niet echt overtuigend. Als hij ooit AGR wil winnen zal hij het moeten doen zoals hij het in 2009 deed en zoals Andy vandaag reed. Hij leek daar ook mee te willen, maar kon gewoon niet meer.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
DeFreddy schreef:Sterkste man wint de koers, de laatste jaren rijdt hij toch echt wel indrukwekkend rond.
Het kan best wel zijn dat hij niet echt zuiver rondrijdt, maar hij heeft altijd al een puistenkop gehad, ook al ziet die foto van procycling er echt verschrikkelijk uit.
Maar de resultaten zijn er en is is nog nooit betrapt of verdacht geweest!!!!!
En ge moet iemand op sportief vlak beoordelen en niet op zijn uiterlijk.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Vond het geen spannende race. Eerder saai. Maar we zijn dan ook wel verwend met de Rvv, PR en SanRemo qua spanning.
Ook jammer dat de Rabo's het zo lieten afweten....
Ook jammer dat de Rabo's het zo lieten afweten....
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
Laten we alsjeblieft ophouden met ongefundeerde verdachtmakingen. Er is nooit enige verdachtmaking omtrent Gilbert geweest.Het kan best wel zijn dat hij niet echt zuiver rondrijdt, maar hij heeft altijd al een puistenkop gehad, ook al ziet die foto van procycling er echt verschrikkelijk uit.
Rabo heeft zoals ieder jaar de koers gedragen. Eerst via een soort mini ploeg tijdrit, daarna aanvallen van Sanchez, Baredo en Tankink en uiteindelijk drie man bij de eerste 10. Niet slecht maar ze hebben nou eenmaal niet iemand die op een helling zoals de Cauberg het verschil kan maken. Maar om nou te zeggen dat het leten afweten vind ik zwaar overdreven.Ook jammer dat de Rabo's het zo lieten afweten....
Ik vond het een mooie wedstrijd met een goede winnaar. Zoals zo vaak wordt deze koers beslist in de laatste 30 km. Niet saai.., hoort gewoon bij deze koers.
Rabo was lekker in beeld hoewel ik wel vind dat ze met 3 man in de kop de strijd hadden moeten openen. Hadden ze waarschijnlijk nog verloren van een Gilbert maar dan hadden ze iig. iets geprobeerd in plaats van wieltjes-pikken naar de Cauberg toe.
Rabo was lekker in beeld hoewel ik wel vind dat ze met 3 man in de kop de strijd hadden moeten openen. Hadden ze waarschijnlijk nog verloren van een Gilbert maar dan hadden ze iig. iets geprobeerd in plaats van wieltjes-pikken naar de Cauberg toe.
BeOne Rosso
-
- Forum-lid
Het enige dat voor Rabobank ontbrak was de aanval van Gesink op de Keutenberg. Maar ja, als je daar met kramp zit ben je blij dat je uberhaupt kunt volgen. Kan hij daar wel weg, misschien wel samen met Schleck, dan klopt het als een bus. Het is gewoon simpel, als je niet goed genoeg bent kun je plannen verzinnen tot je een ons weegt maar dan ga je het in zo'n finale niet winnen van iemand als Gilbert.
Van Gilbert heb ik echt weer genoten. Wat is die jongen sterk en hij koppelt het ook nog eens aan een prettige koersinstelling. Absoluut één van mijn favoriete renners. Gilbert en Cancellara zijn van de grote mannen de twee die het voorjaar kleuren.
Van Gilbert heb ik echt weer genoten. Wat is die jongen sterk en hij koppelt het ook nog eens aan een prettige koersinstelling. Absoluut één van mijn favoriete renners. Gilbert en Cancellara zijn van de grote mannen de twee die het voorjaar kleuren.
Ik vond het erg mooi, gewoon zelf op kop rijden en dan ook nog is zo in de finale rijden echt top.
Dat toont wel klasse vindt ik.
Jammer dat de rabo in de finale niets(kon) deed met 3 man erbij.
Dat toont wel klasse vindt ik.
Jammer dat de rabo in de finale niets(kon) deed met 3 man erbij.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace
marcodej schreef:Gesink lijkt toch wat ingeleverd te hebben op zijn klimwerk dit jaar door zijn focus op het tijdrijden, alweer niet echt overtuigend. vandaag reed. .
Gesink is domweg geen explosief mannetje....
In een echte klim is Gilbert geen partij voor Gesink, maar de Cauberg is ook geen echte klim.
Met focussen op tijdrijden heeft het IMO niks te maken.
Gijs01 schreef:Ik vind dat de tactiek van Rabo slecht gekozen. Wat is nu het voordeel van die attack op 110 km voor de meet? Eerlijk gezegd is het niet de eerste blunder van Erik Dekker. Geweldige renner maar ik zie toch echt liever Nico Verhoeven of Adrie van Houwelingen achter het stuur.
Tsja, ik snap het eerlijk gezegd wel. Ze hoopten een groep weg te laten rijden zodat ze niet de koers hoefden te dragen. Want dat is natuurlijk wel altijd het grote probleem... het is een thuiskoers.
Toen dat niet werkte... hop remmen dicht en geen trap teveel meer doen. Dat is jammer voor de koers, maar ik kan het ze niet verwijten.
Aan het einde misten ze de kracht, ik dacht nog even dat ze de kaart Martens zouden spelen, hij is best rap, maar die was ook direct gezien;)
Laten we wel zijn, Gilberts tactiek was nog veel idioter!
1. Je ploeg de hele dag op kop
2. Dan als duo in de kopgroep op kop rijden
3. Schleck laten wegrijden en dan nog steeds het kopwerk doen terwijl er vier Rabo's zijn.
4. Dan maar zelf het gat dicht rijden...
5. Meteen aan de voet van de berg gaan en van kop af alles tot moes sprinten.
Ik bedoel... tactiek is leuk hoor, maar Gilbert was Merckxiaans veel sterker dan de rest.
In ieder geval wordt het echt tijd voor een andere finale. Het tritsje Eyserbosch, Keutenberg, Cauberg is gewoon te bepalend.
Jammer van de Rabo's an vacansoleil. Zaten er goed bij maar konden geen verschil maken. Dik verdiende overwinning van Gilbert!
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
DC schreef:[Ik bedoel... tactiek is leuk hoor, maar Gilbert was Merckxiaans veel sterker dan de rest.
In ieder geval wordt het echt tijd voor een andere finale. Het tritsje Eyserbosch, Keutenberg, Cauberg is gewoon te bepalend.
Mwoa, Gilbert is einde contract... misschien iets voor rabo volgend jaar...