Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 feb 2010 15:40

@ever: de 40,- geldt alleen voor de RACE-deelnamers. NIet voor de toerfietsers.
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 17 feb 2010 15:41

Dus toch verkeerd begrepen (schaamrood op de kaken)

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 17 feb 2010 20:20

[quote="pinarello"][quote="de monsternaar"]fietschallenge 2010
De nieuwe fietschallenge kan weer ingeschreven worden.
Maar je moet er diep voor in de buidel tasten, de race kost maar liefs 40 euro .
Ik vindt dit eigenlijk een belachelijk bedrag het is maar liefs 14 euro duurder dan vorig jaar.
krijgen we een totale massage na afloop en een weekeind in terme2000
anders zou ik het niet weten waar dit astronomisch bedrag vandaan komt.
Of weten jullie het wel?
wie kan het vertellen waar dit in zit

ik heb het maar even hier neer gezet , het andere forum is een slot op gezet
ik hoop niet omdat fiets zich aangevallen voelt [/quote]

Misschien kan iemand van Fiets even uitleggen waarom dit 40,- moet kosten. Mi ook een belachelijke prijs; daarnaast is de organisatie sinds het begin van de FC een groot aantal keren slecht geweest dus ik ben benieuwd naar de uitleg.[/quote]
Ja ze zijn HEEL slecht met dit krijg nog geld terug van 2009 na de racek**ttocht met k**verzorging
Uitleg wat PRECIES 40 euro inhoud? Ik denk 39 euro voor Mevr Dorland en co de rest aan bananen voor de rijders............................

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 18 feb 2010 09:59

Ik vind 40 E ook erg veel geld. Maar voor een cyclo op deze manier uniek, is het best te verklaren.

De toertochten en MTB tochten zijn een beetje normaal geprijsd, in de lijn van LM en AGR. Prima toch!

Die cyclo moet zichzelf nog bewijzen, maar dat kan alleen maar door de organisatie een kans te geven. Ik heb ook het nodige meegemaakt met de SFC (kettingbreuk, 35 km terug lopen naar de start, mail naar organisatie sturen en geen reactie krijgen). Toch denk ik dat men hier op het goede spoor is! Ik ben benieuwd hoe het gaat. Kijk, iedereen kiest bewust om zichzelf in te schrijven en die 40 E te lappen. Dan moet je niet gaan zeuren.

Ik zal het helaas niet meemaken, want ik koers die dag in Stokkum! Toch een van de betere criteriums in NL! En kost maar 5 euro! :-)

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 23 feb 2010 09:57

Ach ja die 40euro. Veel geld inderdaad, maar over zo'n hele dag gezien (benzine, eten...) valt het ook wel weer mee. Op de eerste keer Vaals na (2* route kwijtgeraakt door slechte bepijling) heb ik altijd met veel plezier al een keer of 6 meegedaan aan een goed georganiseerde tocht over een schitterend parcours.

Ik ben vooral teleurgesteld over het feit dat het steeds lastiger wordt om er een wedstrijd van te maken. Voor mij was de fietschallenge het eerste hoogtepunt in het jaar waar ik naar toe trainde. Met vorig jaar als resultaat een 2de plek op de 40mtb en een twee plek op de 100km race. Dit jaar wilde ik nog wat harder trainen en proberen om (voor mijn doen) hoog te eindigen in het combiklassement 60km en 150km.
- ten eerste werken de MTB tochten niet meer met een startvakken. Als je een beetje voorin wilt meerijden moet je wel top 20 boven op het drielandenpunt zijn. Nu wordt je gedwongen om er vroeg te gaan staan. Daarnaast zie ik nu al op tegen het gedoe om voren in een goed startplekje te krijgen. Waarom zou je startvakken afschaffen? Dat was vorige jaren uitstekend geregeld. Enige reden die ik kan bedenken is 'luiheid' van de organisatie. Blijkbaar geen zin in het gedoe om te kijken naar de uitslagen van volgend jaar (eerste 50 vorig jaar was plek in 1e startvak)en snelle inschrijvers een goede plek te geven.
- daarnaast bestaat het combi-klassement uit de 60km MB en de 150km toertocht. De toertocht is geen wedstrijd, maar dus wel voor de 60 man die de combi rijden. Dus toch voorin proberen te starten (a la de SRC) en ervan uitgegaan dat er daar toch een wedstrijd van gemaakt wordt. Maar dat betekent dus weer vroeg voorin staan.

Ik zie nu al op tegen het gedoe op zaterdag en zondagochtend. Wat als het regent? Wat als het koud is? Twijfel nog heel erg om mee te doen.

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 23 feb 2010 21:17

Met z`n allen naar een duitse marathon gaan!
Nog gezelliger ook
Hier alleen winstbejag bah

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 24 feb 2010 10:47

De enige manier om iets van een cyclo te organiseren, is deze. Simpel: de verkeersovertredingen van de deelnemers (op de linkerweghelft rijden en doorrijden op kruisingen) worden niet meer getolereerd in de cyclo oude stijl. Wij kunnen namelijk niet garanderen dat die overtredingen uitblijven. Wel willen we de cyclo-cultuur bewaken en kiezen er daarom voor een klein deel van de deelnemers op een gesloten omloop de gelegenheid te geven te 'koersen'.
We beseffen dat het veel geld is, de 40 euro inschrijfgeld voor de nieuwe cyclo. Maar voor 300 mensen gaan we een compleet nieuw evenement naast de reeds bestaande evenementen neerzetten. Met eenrichtingverkeer, met afgezette bochten etc. Alles wat een koers ook heeft. Dat betekent dat er ook achter de schermen meer betaald moet worden aan vergunningen, begeleiders, verkeersregelaars. Je moet daarbij beseffen dat wij geen club zijn, noch het organiserende bedrijf. Omdat we daardoor niet kunnen putten uit vrijwilligers die organiseren en begeleiden, worden ze ingehuurd en betaald. Dat moeten we doorberekenen. Heel veel professionele organisaties moeten dat doen, vandaar het hogere kostenplaatje in vergelijking met cluborganisaties.
De nieuwe opzet is uniek in Nederland. Vind je het toch te veel geld, dan kun je gewoon je eigen tijd op de toertocht neerzetten. Of lekker in Duitsland gaan fietsen met MM. Sorry hoor, maar roepen dat we uit zijn op winst, is werkelijk te dom voor woorden. Dan heb je echt geen idee wat het kost om een evenement als dit neer te zetten.
Het combiklassement is inderdaad met de toertocht samen, Sibon. Daar hoef je niet van voren te starten, want het is vrij vertrek. We meten de tijd op met je chip. Zie het als twee tijdritten.

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 24 feb 2010 11:06

Rodrick, uit je antwoord maak ik op dat je betrokken bent bij de organisatie van,j e geeft echter alleen antwoord op de "racefiets-vragen"....

Zou je ook antwoord kunnen geven op de MTB-vraag van Sibon over het afschaffen van startvakken??

Ik zie daar het nut ook niet van in namelijk.
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 24 feb 2010 11:47

[quote="Sibon"]- daarnaast bestaat het combi-klassement uit de 60km MB en de 150km toertocht. De toertocht is geen wedstrijd, maar dus wel voor de 60 man die de combi rijden. Dus toch voorin proberen te starten (a la de SRC) en ervan uitgegaan dat er daar toch een wedstrijd van gemaakt wordt. [/quote]

Je krijgt hier wellicht dus hetzelfde als bij de SRC: het is zogenaamd geen wedstrijd, maar dat wordt er uiteindelijk toch van gemaakt. Want de renners die voor het combi-klassement rijden starten allemaal tegelijk (gaan allemaal om 9 uur weg) en er wordt dus wel degelijk gekoerst. Daarmee houd je het risico op problemen in Belgie (lastig om vergunningen te krijgen, politie-agenten die bordjes weghalen, etc.). In die zin vraag ik me af of e.e.a. zo gaat werken als de organisatie voor ogen heeft.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 24 feb 2010 12:15

[quote="Rodrick"]De enige manier om iets van een cyclo te organiseren, is deze. Simpel: de verkeersovertredingen van de deelnemers (op de linkerweghelft rijden en doorrijden op kruisingen) worden niet meer getolereerd in de cyclo oude stijl. Wij kunnen namelijk niet garanderen dat die overtredingen uitblijven. Wel willen we de cyclo-cultuur bewaken en kiezen er daarom voor een klein deel van de deelnemers op een gesloten omloop de gelegenheid te geven te 'koersen'.
We beseffen dat het veel geld is, de 40 euro inschrijfgeld voor de nieuwe cyclo. Maar voor 300 mensen gaan we een compleet nieuw evenement naast de reeds bestaande evenementen neerzetten. Met eenrichtingverkeer, met afgezette bochten etc. Alles wat een koers ook heeft. Dat betekent dat er ook achter de schermen meer betaald moet worden aan vergunningen, begeleiders, verkeersregelaars. Je moet daarbij beseffen dat wij geen club zijn, noch het organiserende bedrijf. Omdat we daardoor niet kunnen putten uit vrijwilligers die organiseren en begeleiden, worden ze ingehuurd en betaald. Dat moeten we doorberekenen. Heel veel professionele organisaties moeten dat doen, vandaar het hogere kostenplaatje in vergelijking met cluborganisaties.
De nieuwe opzet is uniek in Nederland. Vind je het toch te veel geld, dan kun je gewoon je eigen tijd op de toertocht neerzetten. Of lekker in Duitsland gaan fietsen met MM. Sorry hoor, maar roepen dat we uit zijn op winst, is werkelijk te dom voor woorden. Dan heb je echt geen idee wat het kost om een evenement als dit neer te zetten.
Het combiklassement is inderdaad met de toertocht samen, Sibon. Daar hoef je niet van voren te starten, want het is vrij vertrek. We meten de tijd op met je chip. Zie het als twee tijdritten.[/quote]

Kijk, dat is nu eens een helder verhaal! Goeie reactie Rodrick.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 25 feb 2010 15:56

40 euro blijft toch wel een heel bedrag voor een dagje fietsen. Maar wie het er voor over heeft moet het zeker niet laten...

Maar wat mij toch wel een beetje dwars zit is dat "hele nieuwe concept" van de cyclo, nl. een rit over een parcours van 25km. dat 6 keer moet afgelegd worden en waarbij alle gevaarlijke punten afgeschermd worden door motards en seingevers.
Zo helemaal nieuw is dit concept toch niet, lijkt me. In België kennen we dit reeds en we hebben er ook al (zo'n 100 jaar) een naam voor : koers.

Ik begrijp ook wel dat je je cyclo iets wil meegeven waardoor het zich onderscheidt van de rest en als dat zo is mag je er gerust wat voor in de plaats vragen. Maar hier lijkt het toch iets teveel op gebakken lucht verkopen.

Als je in België bij een nevenbond een vergunning neemt, betaal je ook maar iets van 70euro en dan kan je het hele seizoen elk weekend volgens het nieuwe concept van Fiets rijden, nl. rondjes draaien op een beveiligd parcours.

Het zal zeker wel waar zijn dat als je met een professioneel organisatiebureau werkt, je een duurder kostenplaatje krijgt dan met vrijwilligers, maar als je uiteindelijk op zo'n deelnameprijs uitkomt, vind ik het hele Fietschallenge gedoe toch maar een mager beestje i.v.m. wat sommige organisaties met vrijwilligers kunnen aanbieden.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 26 feb 2010 12:09

[quote="Rodrick"]
Het combiklassement is inderdaad met de toertocht samen, Sibon. Daar hoef je niet van voren te starten, want het is vrij vertrek. We meten de tijd op met je chip. Zie het als twee tijdritten.[/quote]

Sympathieke en uitgebreide reactie Rodrick. Waarom het redelijk duur is, lijkt me wel duidelijk. Keuze is aan de deelnemers. Je vindt het het waard of niet.
Maar voor de rest denk ik dat de nieuwe opzet echt voor wat problemen blijft zorgen. Ik denk dat de organisatie daar niet zomaar overheen moet stappen:
- geen startvakken zorgt voor veel gedoe bij de start.
- de 150 km toertocht zal ook gewoon een race worden. Sowieso voor de combirenners, maar ook voor vele anderen. En misschien dat we dan rond kilometer 30 niet meer met een peloton van 300 man door België rijden, een peloton van 150 man zal zich m.i toch vormen.

Tja en wat betreft die twee tijdritten die je me adviseert te rijden... Ik wil het wel als twee tijdritten zien, maar ik ben bang dat de concurrenten daar iets anders over denken. Die staan zowel zaterdag als zondag vooraan met als doel er twee keer een race van te maken. Er zit niks anders op dan dat ik me daar tussen ga proppen.
Succes met de verdere organisatie.

Plaats reactie