Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2010 (met kasseien)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6144
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 okt 2009 19:33

excuses voor deze totaal off-topic post. Maar wil toch wel even dit heuglijke feit melden:

Hiep Hiep Hoera!!
1000 posts!!!!

Nu hoor ik ook bij de grote jongens.
Live fast; die young. mijn blog

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 19 okt 2009 19:36

rob74 schreef:excuses voor deze totaal off-topic post. Maar wil toch wel even dit heuglijke feit melden:

Hiep Hiep Hoera!!
1000 posts!!!!

Nu hoor ik ook bij de grote jongens.

Hmm... een off-topic post als 1000e? Niet echt een hoogtepunt van je postcarriere natuurlijk :)
Toch van harte, nog 500 te gaan en dan heb je ook toegang tot de leuke forumsecties ;)

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 19 okt 2009 20:45

hans darmstrong schreef:off topic, maar de valpartij bergop was ik even vergeten.
Hij is in ik dacht 2003 in de laatste kms overkop gegaan in een massale valpartij en moest daarna een fameuze tijdrit rijden om niet te veel tijd te verliezen.

Klopt, je hebt helemaal gelijk!
fiedoo schreef:In de giro komen ze meestal een paar keer aan in stadjes op een heuvel wat ook tot strijd leidt. De bergen in Italie ( stelvio, gavia, mortirolo, zoncolan, kronplatz,....) zijn natuurlijk ook meestal nog andere koek dan degene die ze in de tour oprijden!
Hebben ze deze ingrediënten dan niet in Frankrijk? Gedeeltelijk wel maar daar kunnen ze meestal niet met hun hele circus terecht ( of anders gezegd: de tour wordt het slachtoffer van zijn eigen succes).

Inderdaad, in de Giro zie je regelmatig bij z.g. overgangs-etappes van die gepeperde finales, waarbij de klassementsrenners serieus aan de bak moeten. Altijd boeiend. Dat zouden ze natuurlijk ook tijdens de Tour kunnen doen. Met name de etappe naar Spa is een uitgelezen mogelijkheid! De route moet kennelijk nog uitgetekend worden, maar wat bijvoorbeeld te denken van een slotakkoord met de navolgende reeks beklimmingen: de Wanne, Stockeu, Ferme Libert, Circuit Francorchamps, d'Amermont, en de Rosier? En dan vanaf de Col du Rosier direct afdalen naar de meet in Spa.

Met een dergelijke finale zullen de grote jongens elkaar toch op de pijnbank leggen? Dacht het wel.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 21 okt 2009 22:24

dummy schreef:
hans darmstrong schreef:off topic, maar de valpartij bergop was ik even vergeten.
Hij is in ik dacht 2003 in de laatste kms overkop gegaan in een massale valpartij en moest daarna een fameuze tijdrit rijden om niet te veel tijd te verliezen.

Klopt, je hebt helemaal gelijk!
fiedoo schreef:In de giro komen ze meestal een paar keer aan in stadjes op een heuvel wat ook tot strijd leidt. De bergen in Italie ( stelvio, gavia, mortirolo, zoncolan, kronplatz,....) zijn natuurlijk ook meestal nog andere koek dan degene die ze in de tour oprijden!
Hebben ze deze ingrediënten dan niet in Frankrijk? Gedeeltelijk wel maar daar kunnen ze meestal niet met hun hele circus terecht ( of anders gezegd: de tour wordt het slachtoffer van zijn eigen succes).

Inderdaad, in de Giro zie je regelmatig bij z.g. overgangs-etappes van die gepeperde finales, waarbij de klassementsrenners serieus aan de bak moeten. Altijd boeiend. Dat zouden ze natuurlijk ook tijdens de Tour kunnen doen. Met name de etappe naar Spa is een uitgelezen mogelijkheid! De route moet kennelijk nog uitgetekend worden, maar wat bijvoorbeeld te denken van een slotakkoord met de navolgende reeks beklimmingen: de Wanne, Stockeu, Ferme Libert, Circuit Francorchamps, d'Amermont, en de Rosier? En dan vanaf de Col du Rosier direct afdalen naar de meet in Spa.

Met een dergelijke finale zullen de grote jongens elkaar toch op de pijnbank leggen? Dacht het wel.


Weet ik niet. De etappes door de Ardêche naar Aubenas of komend jaar naar Rodez leiden meestal tot status quo. De sterke ploegen leggen er een bloedsnel tempo op door tijdritspecialisten zoals Cancellara gas te laten geven. De tour is zwaar door het hoge niveau van de koers. Het parcours heeft denk ik minder invloed.

Ik denk dat drie aankomsten bergop wel tot spectakel gaat leiden.
Camerig is prachtig!

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 11 nov 2009 14:11

Mogelijk meer teams in de Tour

AMSTERDAM - De kansen van Skil-Shimano en Vacansoleil op een wildcard voor de Tour de France lijken erg klein.

© ANPDoor de opkomst van nieuwe ploegen als RadioShack en Team Sky zal Tourdirecteur Christian Prudhomme een aantal ploegen moeten teleurstellen.
Desondanks gloort er hoop voor de Nederlandse equipes.
Prudhomme vertelt in een interview met La France Cycliste dat het aantal deelnemende ploegen in de Ronde van Frankrijk wellicht wordt uitgebreid, zo bericht Wielermagazine.
"Ik kan daar nu nog niks over zeggen, maar we overwegen wel degelijk een uitbreiding naar 22 ploegen", aldus de voorman.

Groot
"Het aantal kandidaat-ploegen is, mede door de komst van teams als Sky en RadioShack, zo groot - ik denk zo’n 26 - dat we mogelijk tot zo’n stap moeten overgaan."
Naast RadioShack en Team Sky zullen Skil-Shimano en Vacansoleil de strijd aan gaan met het BMC van Cadel Evans.

Wildcards

"Zestien ploegen zijn zeker van deelname, maar de keuze voor de vier of zes wildcards is enorm moeilijk", vervolgt Prudhomme.
"We wachten nu eerst de definitieve samenstellingen van de ploegen en hun optreden in het voorjaar af, voor we onze selectie bekend maken."
Mocht het aantal wildcards uitgebreid worden van vier naar zes, dan zullen vier kandidaatploegen teleurgesteld worden.

© NUsport

Poeh dus wellicht minder Ned glorie in de tour en anders wordt het wel heel druk in de koers. Wellicht dus (nog) gevaarlijker in de sprint met al die extra renners.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 11 nov 2009 17:00

BMiller schreef:Mogelijk meer teams in de Tour
..........
..........
Poeh dus wellicht minder Ned glorie in de tour en anders wordt het wel heel druk in de koers. Wellicht dus (nog) gevaarlijker in de sprint met al die extra renners


Van 20 naar 22 ploegen, ik zou dan ook van 9 naar 8 renners per ploeg gaan.
20*9=180renners
22*8=176renners

eelcoz

eelcoz 23 nov 2009 20:00

Betekent dat dat men gaten van bijv. 28 cm diep gewoon laat zitten? Dat kan toch niet. Ik heb nog nooit op kasseien gereden, maar wel vaak Parijs-Roubaix gekeken natuurlijk en het is me nooit opgevallen dat er zulke enorm diepe gaten in de stroken zaten. Misschien heb ik het mis hoor....

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 nov 2009 17:22

Tour 2010: Schleck wil Contador beetnemen op kasseien

Andy Schleck heeft al uitgedokterd hoe hij de maat kan nemen van Alberto Contador (foto, rechts) in de Tour de France van volgend jaar. Niet in de bergen, maar op de kasseien hoopt de Luxemburger toe te slaan.

De derde etappe in La Grande Boucle voert het peloton op 6 juli over zeven secties met kinderkopjes, spek voor de bek van Stuart O’Grady en Fabian Cancellara, beiden oud-winnaar van Parijs-Roubaix én ploegmaat van Schleck. ‘Alberto kan het zwaar krijgen op de kasseien, wij hebben echte specialisten bij Saxo Bank,’ betoogt Schleck tegen Cyclingnews. ‘Ook Fränk Schleck en Matti Breschel weten van wanten op dat terrein. Als er een mogelijkheid is (om Contador te lossen, red.), benutten we die.’

Schleck finishte dit jaar op ruim vier minuten als tweede achter Contador. ‘Het is mijn grote doel om ooit de Tour te winnen. Momenteel is er iemand sterker dan ik. Liever had ik niet tegen Contador gekoerst, misschien is hij nog wel beter dan Lance Armstrong in z’n beste dagen. Maar niemand is onverslaanbaar, af en toe beleeft hij zwakke momenten, zoals dit jaar in Parijs-Nice.’

Bron: Sportweek.nl

eelcoz

eelcoz 26 nov 2009 18:22

Lekker slim om dat nu al rond te gaan bazuinen, als het serieus bedoeld is tenminste.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 nov 2009 20:51

Ach, het is toch geen verrassing? Contador is bekend met de Saxobank ploeg. Zowel hun manier van koersen als de kwaliteiten van de renners. Die weet echt wel dat ze daar gas gaan geven.

Plaats reactie