Pagina 6 van 6

Geplaatst: 20 okt 2009 19:07
door ace1978
Daniel1975 schreef:
Foosho schreef:FP3 is op de prince gebaseerd, FP6 op de paris.



FP6 is volgens mij gewoon een Paris, maar weet niet zeker.
De FP3 is ECHT anders dan de Prince. Weliswaar op details maar komen NIET uit dezelfde mal zoals sommigen hardnekkig beweren.


Volgens mij heeft jouw Paris een hoogwaardiger carbon dan een FP6. Een FP7 heeft hetzelfde carbon als een Paris, maar neigt qua geometrie dan weer meer naar de Prince.

Geplaatst: 20 okt 2009 19:34
door foosho
Je kunt redelijk precies op de Pina site lezen wat er precies is 'gebaseerd' ;)

FP3:
It marks the beginning of a new generation of full carbon monocoque frames derived from nothing less than the “Best Bike of the Year," his majesty the Prince.

Built and designed with the SOE System of the Pinarello LAB (Simulation, Optimize, Evolution), it appears a little less powerful in shape then the Prince, but retains the characteristics of strong compactness and harmony of lines that earned the success of its older brother.
FP3 uses the new Onda FPK fork derived from the FPX of the Prince and of the Dogma with a conified 1' 1/8" to 1' 1/4" on the head of the fork.
The frame is realized in carbon 30HM12K monocoque with ONDA FPK rear monostay, asymmetrical rear fork, a unique characteristic of the Prince, and our tested central movement oversize MOST Croxover.


FP6:
A frame descended from the Paris Carbon, the FP6 was named 2007 Best Race Bike by Bicycling magazine.
An extremely rigid frame performing on every field, precise and reliable for maximum competition or for long distances.

It is constructed with a different material than the Paris.
The FP6 uses carbon 30HM a 3K. Rear and fork Onda FP, central movement Most Oversize Croxover.

Geplaatst: 20 okt 2009 20:09
door _pino_
MartijnBlaas schreef:
*Pino* schreef:Bedankt, ik heb o.a de 105 groep vervangen voor de Campagnolo Athena.


en hoe bevalt de athena groep?


Die bevalt me uitstekend, echter de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat mijn referentiekader niet zo heel groot is, want naast de ervaring die ik heb opgedaan met de 105 groep heb ik geen ervaring met andere systemen of groepen.

Ik kan wel zeggen wat me bevalt aan deze groep :

- 11 Speed, het mentale idee dat je stiekem toch een extra optie hebt.
- Het Campa schakelsysteem t.o.v het Shimano schakelen, met de hendel en de knop dus i.p.v de hendel en de hele hendel van Shimano.
- Bij deze groep kan ik schakelen terwijl ik op de pedalen loop, bij mijn vorige groep was vooral opschakelen tijdens het lopen op de pedalen een stuk lastiger.
- De groep is hoorbaar stiller en loopt in mijn optiek soepeler.
- De fiets is in zijn geheel lichter geworden, dit mede ook dankzij nieuwe wielen maar er was ineens toch een gram of 800 van het gewicht af.
- De looks, tov de shimano vind ik de Campa groep echt veel mooier op dit frame.
-De groep heeft een Chorus cassette en ketting, het krankstel doet volgens mij niet onder voor de Chorus van 2009 en voor de remmen geldt hetzelfde. In mijn optiek is het verschil tussen de Chorus en de Athena vooral cosmetisch in de afwerking van de voor- en achterderailleur en in de remgrepen dit en enkele grammen gewicht.

Geplaatst: 20 okt 2009 20:26
door tjb
Kweenie of ze hier al gepost zijn ergens, maar nog wat leuke pinarello factory filmpjes om een Pinarello impressie te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=lrjId0-K-Ts

http://www.youtube.com/watch?v=Cu3c_VvVELc

http://www.youtube.com/watch?v=VhnutBXPMKg

Altijd leuk te bekijken :D

Geplaatst: 21 okt 2009 15:53
door gtimmers
veel opmerkingen over de afkomst van de FP3 FP6, en duidelijk verschil in geometrie. Nu de hamvraag: wat merk ik van het vershil? Zou ik een voorkeur voor de ene geometrie moeten of kunnen hebben?

Geplaatst: 21 okt 2009 15:58
door foosho
Het verschil in geometrie valt wel mee toch? Of ik moet me erg verkeken hebben?

Je kunt aardig wat opvangen met een iets kortere/langere stuurpen, of een spacertje meer of minder, maar niet alles. Het blijft sowieso een Italiaan, dus een verschil van 2cm in (effectieve) bovenbuizen zul je niet hebben ;)

Geplaatst: 15 mei 2010 21:26
door pascalsimons
Weet iemand het gewicht van dit frame???

Geplaatst: 18 mei 2010 16:10
door madhill
De vraag even mailen naar Card Sport die weten het wel

Geplaatst: 18 mei 2010 20:00
door daniel1975
Hij is niet als frame te krijgen, alleen als complete fiets.