bibske schreef:Eigenlijk dubbele blunder:
- Tijdens het aanzetten trap ik op een gegeven moment mijn pedaal eraf die ik er zelf enige tijd eerder had ingedraaid.
- Daarna de fietsenmaker vertrouwen en een oerlelijke nieuwe alles-in-1-stuk ding in plaats van een eenvoudige Alivio in de plaats inclusief gepeperde rekening...
Hoi,
Voor ik mijn eigen stomme blunders ga opsommen.....je trapt een pedaal eraf? Brak het of draaide die trapper eraf? Geen idee hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Als het brak dan had je waarschijnlijk geen schuld en met losdraaien kan ik me ook niets voorstellen. ITA draad? Zat het WEL vast toen je klaar was? Losdraaien van pedalen tijdens fietsen kan met BSA draad niet.
Gepeperde rekening om er een nieuwe trapper in te draaien? Leg uit.
Mijn blunder. Nieuwe wielen krijgen. Binnenband erop, buitenband erop en oppompen maar....BANG.
Ok, achterwiel dan maar eerst. Zelfde verhaal.....BANG.
In mijn enthousiasme (het waren 60mm velgen) niet gekeken en er vanuit gegaan dat er er een velglint om lag ......... niet dus. Binnenband werd door de spaakgaten naar buiten geduwd tot 'the big bang'.
De stomiteit hier natuurlijk om niet eerst eens even te kijken nadat de voorband klapte maar meteen doorgaan met de achterband.
Mvg, Zorro