fietsen s'avonds laat of nacht
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In het oosten van het land is het ook nog gewoon echt donker en net over de grens helemaal. Fietst altijd wel wat lastig als je geen verschil meer ziet tussen de weg en de berm
In het donker rijden kan je net zo spannend maken als je zelf wilt. Met veel licht is het bijna 't zelfde als overdag fietsen, behalve dat het veel rustiger is. Met te weinig licht wordt het toch erg spannend.
In het donker rijden kan je net zo spannend maken als je zelf wilt. Met veel licht is het bijna 't zelfde als overdag fietsen, behalve dat het veel rustiger is. Met te weinig licht wordt het toch erg spannend.
De donkerste plekjes van Nederland volgens De Provinciale Milieufederaties en stichting Natuur & Milieu:
http://www.snm.nl/page.php?pageID=88&itemID=5412
http://www.snm.nl/page.php?pageID=88&itemID=5412
Het gaat om het "verkeerde" licht. Jouw koplamp schijnt naar de grond. Dat is goed. zou je m recht vooruit richten, dan heb je er zelf niets aan en word je om de 20 meter door een verblinde automobilist uitgekaaferd. Er is teveel licht dat naar boven schijnt, bv reclame en aanschijnen van gebouwen. Mooi voorbeeld voor jou als Limburger, Waterman, is DSM. Dat licht zie je al van ver.
Mijn andere hobby is astronomie.
Mijn andere hobby is astronomie.
Ik behoor toch niet tot het groepje van donker fietsers. Sinds deze week moet ik ook in het donker na het werk naar huis op de fiets. Gewoon stadsfiets dus hoef me geen zorgen te maken om bulten e.d. Ik heb alleen constant het gevoel dat er foute personen ronddwalen, meestal neem ik in de winter een omweg door de woonwijken om de wat meer verlaten fietspaden te vermijden! Misschien ben ik een schijtluis maar ik ben al te vaak dingen tegengekomen in het donker die ik liever niet had willen meemaken!!
[quote="bibske"]meestal neem ik in de winter een omweg door de woonwijken om de wat meer verlaten fietspaden te vermijden! Misschien ben ik een schijtluis maar ik ben al te vaak dingen tegengekomen in het donker die ik liever niet had willen meemaken!![/quote]
Hoi,
Nee hoor, niks schijtluis jij. Je hebt groot gelijk. Waarom potentiele risico's nemen als dat niet hoeft. Zeker als vrouw ligt dat ook nog eens wat anders dan voor mannen.
Je weet hoe het gaat. Als je denkt van 'Ach.....dat zal wel loslopen' en er gebeurd toch wat, dan kun je jezelf wel voor je kop slaan.
Nooit ONNODIG risico lopen.
Mvg, Zorro
Hoi,
Nee hoor, niks schijtluis jij. Je hebt groot gelijk. Waarom potentiele risico's nemen als dat niet hoeft. Zeker als vrouw ligt dat ook nog eens wat anders dan voor mannen.
Je weet hoe het gaat. Als je denkt van 'Ach.....dat zal wel loslopen' en er gebeurd toch wat, dan kun je jezelf wel voor je kop slaan.
Nooit ONNODIG risico lopen.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
voila, maandag en dinsdag mijn eerste donker-ritjes van het jaar.
Even wennen en toch een tweede voorlichtje bijplaatsen. Ik geniet er enorm van! Enkel last met tegemoetkomende auto's die hun grootlicht niet uitzetten, nogal verblindend!
Even wennen en toch een tweede voorlichtje bijplaatsen. Ik geniet er enorm van! Enkel last met tegemoetkomende auto's die hun grootlicht niet uitzetten, nogal verblindend!
[quote="hans darmstrong"] Enkel last met tegemoetkomende auto's die hun grootlicht niet uitzetten, nogal verblindend![/quote]
Heb zelf een Sigma Evo met twee lampjes, waarvan ik er altijd maar een aan heb. Bij tegenliggers even knipperen met het lampje dat uit is voldoet erg goed om ze te laten dimmen (deze tweede lamp stel ik speciaal voor dit doel wat hoger).
Heb zelf een Sigma Evo met twee lampjes, waarvan ik er altijd maar een aan heb. Bij tegenliggers even knipperen met het lampje dat uit is voldoet erg goed om ze te laten dimmen (deze tweede lamp stel ik speciaal voor dit doel wat hoger).
Passie voor het fietsen en de fietsen.
[quote="bibske"]Ik behoor toch niet tot het groepje van donker fietsers. Sinds deze week moet ik ook in het donker na het werk naar huis op de fiets. Gewoon stadsfiets dus hoef me geen zorgen te maken om bulten e.d. Ik heb alleen constant het gevoel dat er foute personen ronddwalen, meestal neem ik in de winter een omweg door de woonwijken om de wat meer verlaten fietspaden te vermijden! Misschien ben ik een schijtluis maar ik ben al te vaak dingen tegengekomen in het donker die ik liever niet had willen meemaken!![/quote]
Zoals ?
Zoals ?