Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2010

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 16 jan 2010 12:24

nou ik heb me deze week ingeschreven, bevestiging ontvangen en gegevens staan ook online.
Met startnummer (dossard) 5246. Voor mij de 1e keer dat ik de Marmotte ga rijden, dus ik heb geen idee wat dit betekent, laatste vak vermoed ik? Iemand enig idee en idee van starttijd voor deze groep?
PS is er nog een mogelijkheid dat startnummer wijzigt?

pinarello
Forum-lid

pinarello 16 jan 2010 12:37

[quote="gerrit-1963"]nou ik heb me deze week ingeschreven, bevestiging ontvangen en gegevens staan ook online.
Met startnummer (dossard) 5246. Voor mij de 1e keer dat ik de Marmotte ga rijden, dus ik heb geen idee wat dit betekent, laatste vak vermoed ik? Iemand enig idee en idee van starttijd voor deze groep?
PS is er nog een mogelijkheid dat startnummer wijzigt?[/quote]

Ja, vorig jaar 7.40 uur. Ps nee.

charite
Forum-lid

charite 16 jan 2010 12:41

Olla,

Hier wat info met betrekking tot de vakken en de starttijden welke ik ontvangen heb van Alpe 'D Heuz reizen.

De startvakken.

Tijdens de Marmotte zal er in drie vakken worden gestart. De reden hiervoor is dat de organisatie het deelnemersveld wil spreiden. Velen van jullie die een snelle tijd willen rijden, maken zich druk over het feit dat ze niet het eerste vak staan. Voor je tijd maakt het feitelijk gezien niet uit in welk vak je start, aangezien je tijd wordt geregistreerd met een chip en in ieder vak staan voldoende snelle fietsers waarmee je een koppeltje kunt vormen in de vallei. De enige 2 problemen die je tegen kan komen bij een latere start is dat je in de afdaling van de Glandon langzame dalers voor je hebt en dat je later bij Alpe d’Huez aankomt waardoor het er warmer kan zijn. M.b.t. de langzame dalers: doordat er in het eerste vak alleen bewezen snelle/ ervaren fietsers starten, zal de drukte in de afdaling van de Glandon reuze meevallen. Het veld ligt vergestrekt voor je en de mensen die je toch tegenkomt zijn meestal ervaren dalers.

Voor de langzamere fietsers die om 07.50 starten is het moeilijker geworden om op tijd aan de voet van de Alpe d’Huez te komen, doordat je 50 minuten minder de tijd hebt. Het is echter zo dat de organisatie de veiligheid tijdens de afdaling van de Glandon belangrijker vindt het feit dat je misschien niet op tijd bij de Alpe bent. En hier valt zeker iets voor te zeggen. Het precieze tijdstip waarop de Alpe d’Huez “gesloten” wordt is nog niet bekend.

De vakken en de starttijden (starttijden zijn nog niet bevestigd door de organisatie en zijn gebaseerd op 2009)

Startnummer 1-1999
Starttijd 07.00

Startnummer 2000-3999
Starttijd 07.25

Startnummer 4000-7000
Starttijd 07.50

Binnen het vak geldt de volgorde van binnenkomst in het vak. Heb je dus startnummer 2000 en kom je om 07.24 bij je vak aan, dan sta je achteraan in het vak. Het duurt ten opzichte van de voorste renners in het startvak ongeveer 15 minuten voordat de laatste deelnemer uit een startvak is vertrokken. Let op! Je vertrektijd wordt dmv een chip pas geregistreerd op het moment dat je over de startstreep gaat. Voor startnummer 1 tm 400 geldt dat dit prioriteit nummers zijn. Deelnemers met een dergelijk nummer hebben een eigen ingang naar een vak dat is gecreëerd voor het vak waar nummer 401 t/m 1999 in staan. In de laatste nieuwsbrief voor de Marmotte wordt nog veel gedetailleerder op de startprocedure en het afhalen van de startnummers ingegaan.

De startnummers

Doordat de Franse organisatie restricties heeft gesteld aan de inschrijving en het startvak waar de deelnemers in komen te staan (en deze later weer heeft aangepast) heeft onze uitgifte van de startnummers vertraging opgelopen. We moeten de regels van de organisatie opvolgen en daarbij willen we de startnummers ook nog eens eerlijk verdelen (eerste aanmelder krijgt het laagste nummer). We zijn nu echter helemaal bij met de verdeling en eenieder die zijn betaling heeft voldaan heeft van ons een startnummer toebedeeld gekregen.

pinarello
Forum-lid

pinarello 16 jan 2010 12:51

[quote="charite"]Olla,

Hier wat info met betrekking tot de vakken en de starttijden welke ik ontvangen heb van Alpe 'D Heuz reizen.

De startvakken.

Tijdens de Marmotte zal er in drie vakken worden gestart. De reden hiervoor is dat de organisatie het deelnemersveld wil spreiden. Velen van jullie die een snelle tijd willen rijden, maken zich druk over het feit dat ze niet het eerste vak staan. Voor je tijd maakt het feitelijk gezien niet uit in welk vak je start, aangezien je tijd wordt geregistreerd met een chip en in ieder vak staan voldoende snelle fietsers waarmee je een koppeltje kunt vormen in de vallei. De enige 2 problemen die je tegen kan komen bij een latere start is dat je in de afdaling van de Glandon langzame dalers voor je hebt en dat je later bij Alpe d’Huez aankomt waardoor het er warmer kan zijn. M.b.t. de langzame dalers: doordat er in het eerste vak alleen bewezen snelle/ ervaren fietsers starten, zal de drukte in de afdaling van de Glandon reuze meevallen. Het veld ligt vergestrekt voor je en de mensen die je toch tegenkomt zijn meestal ervaren dalers.

Voor de langzamere fietsers die om 07.50 starten is het moeilijker geworden om op tijd aan de voet van de Alpe d’Huez te komen, doordat je 50 minuten minder de tijd hebt. Het is echter zo dat de organisatie de veiligheid tijdens de afdaling van de Glandon belangrijker vindt het feit dat je misschien niet op tijd bij de Alpe bent. En hier valt zeker iets voor te zeggen. Het precieze tijdstip waarop de Alpe d’Huez “gesloten” wordt is nog niet bekend.

De vakken en de starttijden (starttijden zijn nog niet bevestigd door de organisatie en zijn gebaseerd op 2009)

Startnummer 1-1999
Starttijd 07.00

Startnummer 2000-3999
Starttijd 07.25

Startnummer 4000-7000
Starttijd 07.50

Binnen het vak geldt de volgorde van binnenkomst in het vak. Heb je dus startnummer 2000 en kom je om 07.24 bij je vak aan, dan sta je achteraan in het vak. Het duurt ten opzichte van de voorste renners in het startvak ongeveer 15 minuten voordat de laatste deelnemer uit een startvak is vertrokken. Let op! Je vertrektijd wordt dmv een chip pas geregistreerd op het moment dat je over de startstreep gaat. Voor startnummer 1 tm 400 geldt dat dit prioriteit nummers zijn. Deelnemers met een dergelijk nummer hebben een eigen ingang naar een vak dat is gecreëerd voor het vak waar nummer 401 t/m 1999 in staan. In de laatste nieuwsbrief voor de Marmotte wordt nog veel gedetailleerder op de startprocedure en het afhalen van de startnummers ingegaan.

De startnummers

Doordat de Franse organisatie restricties heeft gesteld aan de inschrijving en het startvak waar de deelnemers in komen te staan (en deze later weer heeft aangepast) heeft onze uitgifte van de startnummers vertraging opgelopen. We moeten de regels van de organisatie opvolgen en daarbij willen we de startnummers ook nog eens eerlijk verdelen (eerste aanmelder krijgt het laagste nummer). We zijn nu echter helemaal bij met de verdeling en eenieder die zijn betaling heeft voldaan heeft van ons een startnummer toebedeeld gekregen.
[/quote]

Wat een onzin.
1 Alsof langzamere klimmers per definitie ook langzame dalers zijn en snelle klimmers ook snelle dalers.
2 Snelle fietsers mogen geen last van de warmte krijgen en langzame wel????

hero
Forum-lid

hero 16 jan 2010 15:59

[quote="charite"]. Het precieze tijdstip waarop de Alpe d’Huez “gesloten” wordt is nog niet bekend. [/quote]

Om je een idee te geven; in 2008 was dit 18:00 uur

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jan 2010 16:15

@Pinarello, ik denk dat gemiddeld genomen de snellere klimmers ook wel de snellere dalers zijn. Er zijn altijd uitzonderingen, maar de betere klimmers hebben gewoon een hoger fietsniveau gemiddeld. Door de start op deze manier in te delen is de groep beter gespreid bij de afdaling van de Glandon.

Dat geneuzel over warmte slaat natuurlijk nergens op. Als je later start heb je 't voordeel dat het minder koud in het startvak is, je hoeft op een minder onchristelijk tijdstip je bed uit. En 50 minuten eerder of later gaat voor de temperatuur op de Telegraphe, Galibier en Alpe d'Huez helemaal niets uitmaken. Alleen op de Glandon is er wat verschil, maar dat is nog zo vroeg op de dag dat je daar echt niet aan de kook hoeft te gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 18 jan 2010 21:05

Pfft, goede omstandigheden voor de ene zijn het daarom niet voor de andere. Als het aan mij lag bv dan zou ik liefst ergens om 10u vertrekken. Ik ben immers een avondmens pur sang (ik kan wel opstaan, heb geen ochtendhumeur maar zal nooit een topprestatie neerzetten vroeg op de dag) en ik rij op zonne-energie. Zou ik om 7u30 opstaan, rustig ontbijten, nog een uurtje boekje lezen, rustig klaarmaken en al bij een beetje eerste warmte van de zonnestralen vertrekken. Zou mij zoveel beter liggen dan om 7u of 7u30 te vertrekken.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 18 jan 2010 22:59

Net ingeschreven. Ga dit jaar mijn tijd van 5 jaar terug verbeteren (7:55). Het streven is 7:15 en mis als alles meezit nog wel ietsjes sneller. Zal in ieder geval veel beter in vorm zijn dan toen omdat ik specifiek ga trainen. Tijdrit Alp d'Huez ging toen in 53:15, vorige keer (2 jaar terug) in 50:22 en straks misschien 48:00 (streeftijd). Ook maar ingeschreven voor de tijdrit op de zondag dus voor een officiele registratie.

Startnummer 5844 gekregen. Vol gas naar de stuwdam dus en hopen dat ik bovenop de Croix de Fer bij een leuke groep aan kan sluiten.

pinarello
Forum-lid

pinarello 27 jan 2010 15:08

Hello,

The Marmotte is closed (7000 participants). The only way to do the Marmotte now is to registrer to the Trophée de l’Oisans (Vaujany, Prix des Rousses, Marrmotte, Grimpée de l’Alpe ) in prioritary box (under 400).

Sportivement, Regards, Saludos,

L'équipe du Grand Trophée

info@sportcommunication.com

Tél +33 (0)820 086 332

Fax +33 (0)820 064 416

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 27 jan 2010 21:35

Later starten betekent ook later afdalen van de Lauteret met dus een grotere kans op wind tegen of langer wind tegen. Tja, details maken het verschil.

auke
Forum-lid

auke 28 jan 2010 01:50

Nu al gesloten wat inschrijving betreft? Serieus?

[quote="pinarello"]Hello,

The Marmotte is closed (7000 participants). The only way to do the Marmotte now is to registrer to the Trophée de l’Oisans (Vaujany, Prix des Rousses, Marrmotte, Grimpée de l’Alpe ) in prioritary box (under 400).

Sportivement, Regards, Saludos,

L'équipe du Grand Trophée

info@sportcommunication.com

Tél +33 (0)820 086 332

Fax +33 (0)820 064 416
[/quote]

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 jan 2010 10:29

Via sportcommunications kun je alleen nog voor de hele Trophee inschrijven. Idem met Enroute. Zal overigens wel een commerciele truc zijn om op het succes van de marmotte meer omzet te genereren.

[quote="Auke"]Nu al gesloten wat inschrijving betreft? Serieus?[/quote]

Plaats reactie