Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
Supergrover
- Forum-lid HC
Supergrover
26 sep 2009 18:02
TarzAndeR schreef:NicoM schreef:Weet iemand nog een goede link om de wedstrijd van de beloftens live te kunnen volgen
NOS zend niks uit en Sporza begint pas om 16:30 Ook op Eurosport geen uitzending
Het is wel te volgen op de site van NOS, is alleen zonder commentaar
Klopt,
hier
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
26 sep 2009 18:20
TarzAndeR schreef:NicoM schreef:Weet iemand nog een goede link om de wedstrijd van de beloftens live te kunnen volgen
NOS zend niks uit en Sporza begint pas om 16:30 Ook op Eurosport geen uitzending
Het is wel te volgen op de site van NOS, is alleen zonder commentaar
Iedereen die de dames heeft zien vanmorgen zal daar blij mee zijn. Wat een drama was dat.
Less is bore
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
26 sep 2009 21:34
Ik snap niet dat ze er bij sommige omroepen altijd vanuit gaan dat wielercommentatoren oud renners moeten zijn. Met alle respect, maar een goeie commentator kies je omdat hij goed commentaar kan geven! Dat hebben de belgen toch beter begrepen......
Ok, blijlevens en nelissen zijn misschien beter dan dijkstra/ducrot, maar ik kan er ook niet lyrisch van worden.....
De strijd bij de beloften was mooi om te zien. Ik begin stilaan warm te lopen voor morgen...
-
janvr
- Forum-lid
janvr
26 sep 2009 21:47
paulusR3 schreef:
Ok, blijlevens en nelissen zijn misschien beter dan dijkstra/ducrot, maar ik kan er ook niet lyrisch van worden.....
Heb een keertje naar Blijlevens/Nelissen mogen luisteren tijdens -als ik mij goed herinner- de Giro dit jaar. Wat was dat slecht!
De Belgen zijn goed en terzakekundig, maar af en toe wel behoorlijk slaapverwekkend. Het commentaar van Dijkstra/Ducrot vind ik levendig en grappig genoeg, dat het ze vergeven is dat ze de plank af en toe nogal misslaan.
Zondag moet Dijkstra plaats maken voor Smeets, helaas. Ik denk dat ik maar naar Sporza ga kijken.
-
tarzander
- Forum-lid
tarzander
26 sep 2009 22:17
Dat Eurosport commentaar kan ik echt niet aanhoren, wat een saai geneuzel. Dijkstra/Ducrot slaan idd soms de plank wel eens mis, maar dat is bij Eurosport minstens zo vaak, het voordeel vaan DubbelD
is dat ze er nog een levendig commentaar van maken. De belg is wel redelijk te doen, ze moeten alleen niet hele uitzendingen gaan lullen over de komende wedstrijden en wat de kans van Belgische renners daar in is.
De NOS zonder commentaar is me daarom de afgelopen Vuelta ook wel vaak goed bevallen, zo af en toe ff checke hoe het er voor staat en weer verder werke
"Ink the future" | Freelance Ontwerper
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
26 sep 2009 23:28
Qua oud renners vind ik dat Boogie het leuk doet tijdens de bergetappes. Die mag wel blijven van mij.
Wist niet dat Chantal bij Eurosport zat vanmorgen. Niet aan gedacht om daarheen te zappen. Het commentaar was op zich niet zo slecht qua feitenkennis vanmorgen, maar meer het Vosje-opgehemel. Ik wil een objectief verslag wat best een beetje oranje gekleurd mag zijn, maar nu sloegen ze weer eens helemaal door.
Overigens vind ik Smeets nog steeds een prima wielercommentator die WEL weet waar hij het over heeft in de meeste gevallen.
Less is bore
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
26 sep 2009 23:28
Bij Eurosport is 't commentaar een stuk beter, vooral van Blijlevens. Blijlevens weet tenminste nog hoe de koers in elkaar zit, die begrijpt wat er gebeurd. Daarnaast herkent hij ook veel renners. Ik kijk eigenlijk altijd naar Eurosport, gewoon zakelijk commentaar. Al die idiote uitspraken van o.a. Ducrot kunnen mij niet bekoren. Om de haverklap begint hij weer over te lichte fietsen te zeiken bijv wat gewoon nergens op slaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
eric69
- Forum-lid
eric69
26 sep 2009 23:55
Voor sommigen misschien geen echte favoriet, maar alexandre kolobnev is voor mij een echte "outsider".
Volgens mij 2jr. geleden al eens tweede op het wk. En zeker iemand met inhoud.
Een echte klasbak, misschien nog net iets te weinig ervaring, maar je weet het nooit....
-
simic
- Forum-lid
simic
26 sep 2009 23:57
Is altijd het net-niet-mannetje. Volgens mij op de Olympische spelen ook al in de top. De man heeft genoeg ervaring, maar is net een beetje als Kroon, altijd present in de finale maar nooit afmaken.
-
joe1972
- Forum-lid
joe1972
26 sep 2009 23:58
haha, jij (amclassic-fan)bedoelt dat verhaal van Mercx? Geen frames lichter dan 2 kilo, want "anders fiets oe niet met de fiets, maar fietst de fiets met oe"? Dat is inderdaad al een paar keer voorbij geweest.
Ja het is wat met al dat commentaar. Wat ook leuk is dat je soms (vaak) merkt dat ze helemaal niet zitten op te letten. Maar goed dit is het WK-topic. Ik ga er morgen eens lekker voor zitten en ik weet nog niet bij wie, sporza of de NOS, ik kijk (luister) wel wie me het beste bevalt.
a.k.a Joe
-
eric69
- Forum-lid
eric69
27 sep 2009 18:00
Kloppt idd met kolobnev wat simic aangeeft. Misschien nog een paar jaartjes wachten, maar hij straalt op mij ongelofelijk veel power uit.
Overigens kun je Kroon niet met Kolobnev vergelijken. Kroon is iemand die altijd meent te moeten zeggen voorafgaand aan de koers hoe goed hij zich wel voelt en na de koers altijd wel een verhaaltje klaar heeft waarom het weer net niet gelukt is. Bijna altijd hetzelfde liedje. Is naar mijn mening bij Saxo ook niet echt veel beter geworden, ben benieuwd bij bmc... Als je steeds maar aangeeft dat je je goed voelt, dan moet je echt een keertje in een klassieker of meerdaagse wedstrijd veel beter zijn dan de rest. Waarmee ik niet wil zeggen dat Kroon een slechte renner is.
Kolobnev daarintegen is iemand die zijn benen laat spreken en daarbij met zijn 28 jr. al heel indukwekkende resultaten geboekt heeft. Kan me herinneren dat hij in l-b-l dit jaar ook ongelofelijk goed was.No nonsense coureur en geen praatjes.
Groetjes en we gaan d'r is lekker voor zitten!!!