Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Kwaliteit Moozes frames?

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 okt 2009 16:09

Luster schreef:[

Ontopic:
. Misschien dat je nu ergens in de uitverkoop iets vergelijkbaars kan vinden maar bedenk dan wel dat deze fiets volledig op mijn maat is gemaakt en dat alle framematen dus voorradig waren.

Hoe bedoel je op maat gemaakt? Je kon niet met een standaard frame uit de voeten en er is speciaal 1 voor je besteld?

luster
Forum-lid

luster 29 okt 2009 16:26

pinarello schreef:

Ontopic:
. Misschien dat je nu ergens in de uitverkoop iets vergelijkbaars kan vinden maar bedenk dan wel dat deze fiets volledig op mijn maat is gemaakt en dat alle framematen dus voorradig waren.

Hoe bedoel je op maat gemaakt? Je kon niet met een standaard frame uit de voeten en er is speciaal 1 voor je besteld?

Bad choice of words. Inmiddels aangepast. Neem aan dat je wel begreep wat ik bedoelde.

luster
Forum-lid

luster 29 okt 2009 16:28

danoontje schreef:@Luster, foto?

foto 1
foto 2

corniel
Forum-lid HC

corniel 29 okt 2009 16:30

@Luster: ik geloof dat je het niet wenst te begrijpen. Amclassic-fan (moderator hier ter plaatse) e.a. (mijzelf incluis) hebben het niet op de manier waarop er aandacht wordt gevraagd voor deze frames. Het is SPAM. Kort en krachtig. Punt.

Er zijn meer topics en meer merken die zich daar schuldig aan maken ('De FietsGigant' onlangs nog). Maar Moozes is in het verleden wel heel hardnekkig geweest.

En zeggen dat je dingen zelf ontwikkeld als dat niet zo is, heet fraude in normaal Nederlands en is per wet verboden.

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 okt 2009 16:32

Luster schreef:
pinarello schreef:

Ontopic:

Bad choice of words. Inmiddels aangepast. Neem aan dat je wel begreep wat ik bedoelde.

Nu wel alleen begrijp ik niet wat er speciaal aan is dan. Als je met een standaardframe uit de voeten kunt is dat niets bijzonders mbt Moozes zou ik zeggen.

Maar je foto's doen het niet dus ik kan je fiets niet bekijken.
Uiteraard wel veel plezier ermee.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 okt 2009 16:42

Luster schreef: Uit jouw reacties van hierboven moet ik concluderen dat alle grote merken behalve Trek, Merida en Giant in jouw optiek dus stickerplakkers zijn? Het is jouw goed recht om al die andere grote merken zo te noemen. Als ik mij niet vergis rijd jij dus ook op zo'n gestickerd frame. Feels good, doesn't it :-D.
Jij kunt namenlijk niet hard maken dat ontwikkeling/design/productie, ook bij de grote merken, niet gewoon door een en hetzelfde bedrijf wordt gedaan. Iets wat jij bij Moozes claimed als een waarheid. Peerke heeft daar gewoon een punt.
Ik wil daarbij aanvullen dat de manier waarop jij negatief post over Moozes meer lijkt op spammen dan dat Jan van Dijk ooit heeft gedaan. Tel voor de gein maar eens de keren dat je offtopic reageert en na x tijd weer terugkomt op het vroegere vermeende spammen. Jan van Dijk bleeft tenminste ontopic.

Als ik nou nog geen gratis fiets van Jan krijg dan weet ik het ook niet :-D.
Helaas ken ik Jan van Dijk niet en heb ik mijn fiets in Meerhout gehaald......

Ontopic:
Ik heb nu zo'n 300km op mijn sqaudron rond gereden en hij rijd perfect. Voor 1400 euro heb ik nergens een nieuwe fiets kunnen vinden met dezelfde kwaliteit materialen. Misschien dat je nu ergens in de uitverkoop iets vergelijkbaars kan vinden maar bedenk dan wel dat deze fiets volledig op mijn maat is toegespitst en dat alle framematen dus voorradig waren.

@Amclassic-fan misschien een uitdaging voor jou om hard te maken te maken dat het echt zo'n rampzaligbedrijf is en met een stapel gelijkwaardige alternatieven te komen voor 1400 euro. Als je wilt dan kan ik de gekozen geometrie op basis van mijn lichaamsmaten + bon posten.

Frames die door meerdere merken verkocht worden (waar dus niemand de alleen rechten op een mal heeft) zijn gewoon no-name frames. Niets mis met de meeste no-name frames, zijn prima frames over 't algemeen. Ze halen het echter niet bij de top-frames, ook niet zo gek, want voor die frames betaal je zoveel meer.

En mijn fietsen? Ik heb een aluminium no-name wegframe staan, een gelugged carbon crossframe, Univega carbon wegframe (die wordt idd ook door andere verkocht zoals VT) en een carbon Simplon mtb. Die laatste ga je niet onder een andere naam terug vinden, het crossframe heb ik naamloos gekocht, maar ook die ga je ook maar op 1 plek tegen komen. Ik heb niets tegen no-name frames, ik heb alleen een hekel aan bedrijven die idiote claims maken die nergens op slaan.
En voor volgend jaar zie ik net dat er nog weer een carbon frame bijkomt. Een frame wat overigens door meerdere merken verkocht wordt, dus no-name.

En €1400 voor een eenvoudig aluminium? Tja als je niets over opbouw vermeld valt dat moeilijk te vergelijken. Lijkt me overigens uitermate normaal dat je gewoon de framemaat kunt kiezen die je het beste past. Als dat niet het geval is zou ik er niet eens over denken om bij zo'n tent een frame te kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

luster
Forum-lid

luster 29 okt 2009 16:57

@Corniel
Ik geloof dat je niet wenst in te zien dat de manier waarop aandacht wordt gevraagd waaraan jij refereert al geruime tijd geleden is en dat jouw soort opmerkingen voor mensen zoals mij, die opzoek zijn naar een nieuwe goeie fiets en concrete informatie, worden ervaren als gezwets in de ruimte. De beste man (Jan van Dijk) is, zoals het hoort, gebanned van dit forum en daarmee behoort de kous af te zijn. Punt.
Helaas kunnen een aantal tere zieltjes het niet laten om elke gelegenheid te gebruiken om hun gekweste rechtvaardigheidsgevoel de vrije loop te laten en weer terug in de tijd te gaan om weer eens lekker ouderwets te galbakken en een ieder die het wil horen te vertellen dat zij hebben meegemaakt dat het vroeger toch echt wel fout is gegaan.
Het zal mij benieuwen wie als eerste de steen werpt en ook mij zal koppelen aan deelname van het spammen van de besmette Moozes frames. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er op dit forum mensen zijn die daadwerkelijk de winkel zijn binnengestapt en zowaar als normaal burger een fiets hebben gekocht. Ookal beweer ik het tegendeel er blijven natuurlijk altijd vermoedens...........(zucht)

Zeggen dat dingen niet zo zijn zonder dat je daar concreet bewijs voor hebt heet smaat in normaal nederlands en is per wet verboden.

@Amclassic-fan
Als je goed had gekeken dan had je gezien dat ik dit topic ben gestart en dat 2 pagina's terug ik mijn definitieve keuze heb gepost. Evenzogoed. Ik ben ook wel eens liever lui dan moe, bij deze:

Frame: Moozes Squadron
Groupset: Shimano Ultegra SL Compact
Position Set: Pro PLT black race set
Zadel: Selle Italia Zadel SLR XP Flow
Wielen: Fulcrum Wielset Racing5 Zwart
Banden: Schwalbe Ultremo R HD. Guard
Pedalen: Shimano Pedalen Ultegra SPD/SL

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 29 okt 2009 17:02

Luster schreef:Zeggen dat dingen niet zo zijn zonder dat je daar concreet bewijs voor hebt heet smaat in normaal nederlands en is per wet verboden.

Corniel kijk nou uit!!

Artikel 261
1
Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
2
Indien dit geschiedt door middel van geschriften of afbeeldingen, verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen, of door geschriften waarvan de inhoud openlijk ten gehore wordt gebracht, wordt de dader, als schuldig aan smaadschrift, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

(zucht)

perik
Forum-lid

perik 29 okt 2009 17:07

Fraude en smaad?! Dat spammen van Moozes is er niks bij!

perik
Forum-lid

perik 29 okt 2009 17:15

Daar heb je natuurlijk wel een beetje gelijk in. Maar in hoeverre is dat dan zo specifiek voor Moozes dat zij er hier zo van langs krijgen? Prijst Univega (om maar wat te noemen), waar de "no-name" fiets van Amclassic-fan vandaan komt, hun waar aan als no-name met stickers of noemen ze het stiekem toch ook hun eigen product?

danoontje
Forum-lid

danoontje 29 okt 2009 17:40

http://www.poison-bikes.nl/www.poison-b ... index.html

kijk nou, het Moozes Squadron frame voor 199,-
Anima Sana In Corpore Sano.

luster
Forum-lid

luster 29 okt 2009 17:41

JUST FACTS
For a bike to earn the name Univega, it must first go through a lot. No wonder, after all behind this name there is a high, uncompromising quality demand. From the development through the design down to production - each individual step is driven by our striving for perfection. In doing so, we can rely on years of experience in matters of research and development. At the same time we are also consequently and unfailingly searching for innovative, future oriented solutions. All Univega bikes are produced in our factories in Europe and Asia according to the highest quality standards. They are equipped according to the state of the art so that we can be sure that we can reach the best result for you. On our part, with a clear conscious we can say that we offer you the qualitatively best bikes. Bikes which free the path for you for unlimited fun on two wheels.2

Copyright by UNIVEGA 2010

FRAUDE!!!! :-D

Plaats reactie