Alles over vakanties op én met de fiets

Oproep voor goed gedrag

diamond
Forum-lid

diamond 28 apr 2011 23:13

Met aandacht div berichten gelezen,sorry dat ik negatief reageer deze hele discussie is/wordt een gebed zonder end.
Je mag niet meer corrigeren/aanspreken op gedrag,de reactie's die je soms te horen krijgt,je broek zakt er van af!!!!!
En alles wat op de racefiets rijdt wordt nu als ASO beschouwd en dit beeld veranderd niet meer.
Ik ben bang dat grootschalige tochten helaas verleden tijd worden.

Su6 verder!!!

gr vd n.......s

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 28 apr 2011 23:47

[quote="Diamond"]En alles wat op de racefiets rijdt wordt nu als ASO beschouwd en dit beeld veranderd niet meer.[/quote]

En die groep wordt dus steeds groter...lang leve de ASO's :D
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

bontempi056
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi056 28 apr 2011 23:50

En die groep zal alleen maar groter worden zolang het merendeel van
de goedwillende toerders met oogkleppen op blijft rijden
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 29 apr 2011 01:00

We moeten ze op de punten blijven wijzen.
Bikers are not alone

daanilio
Forum-lid

daanilio 29 apr 2011 01:29

[quote="Tourist"]Het is gewoon een wisselwerking. Met correct gedrag kom je gewoon veel verder maar dit mes snijdt wel aan twee kanten. Ik raak persoonlijk erg geïrriteerd door wandelaars, honden uitlaten (niet aangelijnd), skaters en dames met volle kinderwagens op een fietspad. Ze hebben er niks te zoeken en moeten er weg blijven. Zo niet dan moeten ze de consequenties maar voelen. Ik ga toch ook niet op de A2 fietsen om me vervolgens verontwaardigd te voelen over het feit dat ik van mijn fiets word gereden...[/quote]

Het blijft een lastig onderwerp. Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten. Ik probeer me ook zo netjes mogelijk te gedragen:

- Netjes eerst bellen bij inhalen
- Bedanken voor het aan de kant gaan
- Snelheid minderen met passeren
- Afval netjes in mijn achterzak en thuis weggooien
- Enz...

Uiteraard zeg ik wel wat van anderen als ze gevaar opleveren:

- Ineens afslaan zonder hand uit te steken
- Zonder te kijken oversteken
- Enz

Van de week liepen er 3 personen op het fietspad. Naast het fietspad lag een voetpad. Ik bel eerst netjes....geen reactie. Bel nog een keer.......reactie: jaja, je kunt er langs. Ik geef aan dat ze op het fietspad lopen en dat het voetpad ernaast ligt en dat daar lopen gevaarlijk is. Ik kreeg gelijk de wind van voren. Het liefst zou ik willen stoppen en vragen waar dat voor nodig is maar ik denk niet dat dat de afloop zou bevorderen.

Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten maar ik inmiddels ben ik al zo ver dat ik er niet op reageer en me maar voorneem dat ik het netjes doe. (het is eigenlijk triest)

richard1974
Forum-lid

Gebruikersavatar richard1974 29 apr 2011 14:24

Het gaat hier wel over wielrenners maar in dit land houdt bijna niemand op een fiets (ongeacht het type) zich aan de verkeersregels. Daarnaast hebben zaken als lompheid, aso-gedrag etc. niets met wielrennen te maken maar alles met een veel groter maatschappelijk probleem. Zo kan je schelden op motorrijders, vrachtwagenchauffeurs, 10-jaar-oude-en-nieuwe-Golf-rijders, hangjongeren, hondenbezitters etc. Normaal gedrag lijkt niet meer mogelijk te zijn, er wordt altijd eerst naar een ander gewezen in plaats van naar zichzelf te kijken en er wordt eerst van slechte intenties uitgegaan maar soms maken mensen gewoon inschattingsfouten.

roeieber
Forum-lid

roeieber 01 mei 2011 00:23

Rijd net naar huis van mijn werk, rijden er 5 mountainbikers op de slecht verlichtte rijweg(ze hadden alleen verlichting naar voren gericht), terwijl er een verlicht, 2 baans fietspad naast de weg ligt.
Ik spreek ze aan dat er een mooi fietspad naast de weg ligt, antwoord "ja en dit is de weg".

Dan houdt de hele discussie op lijkt me.
I Am SpeCiAliZed

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 01 mei 2011 13:43

Roeieber, jij hebt het goed gedaan.

+ 1
Bikers are not alone

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 mei 2011 14:15

[quote="Richard1974"]Het gaat hier wel over wielrenners maar in dit land houdt bijna niemand op een fiets (ongeacht het type) zich aan de verkeersregels. Daarnaast hebben zaken als lompheid, aso-gedrag etc. niets met wielrennen te maken maar alles met een veel groter maatschappelijk probleem. Zo kan je schelden op motorrijders, vrachtwagenchauffeurs, 10-jaar-oude-en-nieuwe-Golf-rijders, hangjongeren, hondenbezitters etc. Normaal gedrag lijkt niet meer mogelijk te zijn, er wordt altijd eerst naar een ander gewezen in plaats van naar zichzelf te kijken en er wordt eerst van slechte intenties uitgegaan maar soms maken mensen gewoon inschattingsfouten.[/quote]

Dat is niets nieuws, veel boeiender is wat we er aan kunnen doen, de oplossing ligt in aanpassing van eigen gedrag, ik dat van mij, jij dat van jou en dat voor iedereen. Zolang ik blijf letten op wat de rest van het land niet netjes doet zal ik niet bereid zijn naar mezelf te kijken :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 01 mei 2011 14:21

Ook dat is niets nieuws overigens. Maar blijkbaar wel erg moeilijk!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 mei 2011 14:32

[quote="Robbebopper"]Ook dat is niets nieuws overigens. Maar blijkbaar wel erg moeilijk![/quote]

Denk het, ik merk het aan mezelf ook hoor, als ik een #@$%&bui heb dan ben ik direct heel intolerant naar andere fietsers en ga ik op een negatieve manier hameren op mijn zogenaamde rechten, zonder aardig en vriendelijk te zijn naar mijn medemens. Op dagen dat ik blij met mezelf ben, vind ik een opa die over het hele fietspad slingerend voort peddelt nieteens erg.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

diamond
Forum-lid

diamond 01 mei 2011 19:31

[quote="superrose"][quote="Robbebopper"]Ook dat is niets nieuws overigens. Maar blijkbaar wel erg moeilijk![/quote]

Denk het, ik merk het aan mezelf ook hoor, als ik een #@$%&bui heb dan ben ik direct heel intolerant naar andere fietsers en ga ik op een negatieve manier hameren op mijn zogenaamde rechten, zonder aardig en vriendelijk te zijn naar mijn medemens. Op dagen dat ik blij met mezelf ben, vind ik een opa die over het hele fietspad slingerend voort peddelt nieteens erg.[/quote]

Daar heb je een punt Mevr Roos,enne wij worden ook oud hee ik denk dat wij dan helemaal nie meer op het fietspad mogen komen.
Tegen die tijd wordt je helmaal denk ik voor verrot gescholden.
Ik steek geen energie meer in die semi-prof-toerfietsers,laat ze leker gaarkoken in hun eigen vet

ps: ik ben niet roomser als de paus,dus doe ook wel eens wat fout.

gr vanuit het friese der n........s:p:p

Plaats reactie