Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2009

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 30 aug 2009 19:36

Er zit een paar schitterende foto's bij Steven: met name die paar foto's van opzij waar je de camera met een niet al te korte sluitertijd hebt meegetrokken zijn zeer goed gelukt. Het lijkt wel of de renners dik boven de 100 rijden.
Afbeelding

chevalier
Forum-lid

chevalier 30 aug 2009 20:04

Ivan Basso

Afbeelding

chevalier
Forum-lid

chevalier 30 aug 2009 20:20

Ballan

Afbeelding

Broertjes Sleck

Afbeelding

Cancellara en Karsten kroon

Afbeelding

Cancellara vlak voor de start , maar ik lette effe niet op daarom zo

Afbeelding

Robert Gesink met breuking

Afbeelding

Bert Grabsch

Afbeelding

Vino

Afbeelding

O,Grady

Afbeelding

Karsten kroon met zij Harem

Afbeelding

Martijn Maaskant

Afbeelding

Team Highroad

Afbeelding

RaboBank

Afbeelding

Cervelo

Afbeelding

Breuking en Gesing in gesprek

Afbeelding

Fiets van Fabian

Afbeelding

FC wie zou dat toch zijn

Afbeelding

De waakhond van team Saxobank

Afbeelding

casran
Forum-lid HC

casran 30 aug 2009 23:36

Prachtige fotoreeks. Thx.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jannak
Forum-lid

jannak 31 aug 2009 10:58

Zaterdag naar de proloog geweest van de Vuelta. Ik zal wel weer het een en ander mis hebben maar ik vond het maar een dooie bedoening. Natuurlijk was er veel sfeer op de tribunes en zaten ze stampvol. het geluid wat er van de juichende mensen kwam was mooi om te horen. Prachtig allemaal. Ik heb er even op gezeten en ben weggegaan toen het begon te regenen (broodje hamburger en een colaatje gekocht: 8 Euro!).

Alleen: ik wil geen renners zien vanaf 100 meter afstand, ik wil langs de boarding staan en de renners in hun ogen kunnen kijken en de zweetdruppels voelen en hun gehijg horen! Dit leek meer op een voetbalwedstrijd. Zo ben ik niet gewend om naar een proloog te kijken, gewoon door een stad en lekker langs de kant in een gezellige straat of pleintje zitten, daar kom ik voor.

Waarom konden we aan de achterkant niet gewoon langs het parcours staan? Gelukkig maakte de zondag alles weer goed en konden we langs het parcours staan om de renners een paar keer langs te zien komen.
Ik kijk al helemaal uit naar morgen, in de Limburgse heuvels, stampend en zwetend op de pedalen en dan als een haas naar La Redoute, de koers is weer daar waar hij hoort!
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2009 15:28

jan nak schreef: Alleen: ik wil geen renners zien vanaf 100 meter afstand, ik wil langs de boarding staan en de renners in hun ogen kunnen kijken en de zweetdruppels voelen en hun gehijg horen!

Precies, dat was ook mijn gedachte toen ik de clinische tv-beelden zag.
Less is bore

pfff
Forum-lid

pfff 31 aug 2009 15:39

Ik heb meegedaan in de tour rit om vervolgens aansluitend op de tribune de proloog te kijken. Het was inderdaad misschien leuker geweest om echt aan de rand van het asfalt te staan maar de indeling cq beveiliging van een circuit leent zich daar misschien iets minder voor en misschien vooral omdat het voor deze organisatie vrij nieuw was allemaal. Ik neem mijn petje af voor de organisatie om zo'n mooie dag te hebben georganiseerd, leuke rit gehad en een leuke middag met de profs. Echt wel verbeteringen mogelijk maar zeker niet slecht gedaan.

eelcoz

eelcoz 31 aug 2009 16:45

Ik heb trouwens gisteren wel genoten van het rijden van Lieuwe Westra. Uiteindelijk weet je dat hij weinig kans maakt, maar er moest toch even serieus worden gereden door de sprintersploegen. Vandaag weer Nederlanders in de kopgroep: Boom en Hoogerland.

Verder begrijp ik wel dat mensen die de proloog op TV hebben gezien (waaronder ik) het een beetje een sfeerloze boel vonden; het leek ook echt zo op televisie. Als je op de tribune hebt gezeten, zal het heel anders zijn waarschijnlijk. Bij de etappe van zondag was trouwens duidelijk te zien dat er overal enorm veel volk stond.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 31 aug 2009 20:58

Vandaag in Zutphen was het best gezellig druk. Leuke ontspannen sfeer voor de start. Hierbij wat kiekjes.

Fiets van ?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

... en benen van Martijn ...
Afbeelding

Afbeelding

J.L. Rubiera
Afbeelding

Apart zadel van Zubeldia ...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karsten Kroon en kroost
Afbeelding

Afbeelding

Jens Mouris
Afbeelding

Fiets van de winnaar van gisteren
Afbeelding

De tourversie van de Vuelta-rit vanuit Zutphen van zondag was overigens ook heel geslaagd. 150 km, voor een deel over het parcours van de etappe van vandaag. Goed georganiseerd, niet te druk en het weer zat mee. Leuk om een keer mee te maken.
... más allá ...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 aug 2009 21:25

Die Canyon is van Cadel Evans, wat mij betreft wel de lelijkste fiets in 't peleton.

Het zadel van Zubeldia is een San Marco Concor met ander leer zodat Bontrager tevreden blijft. Zelfde trucje hebben ze gedaan bij de SLR van Contador.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 31 aug 2009 21:41

... was geen serieuze vraag hoor van die fiets van Evans ... :D
... más allá ...

gijs01
Forum-lid

gijs01 31 aug 2009 23:22

LS,

Ik ga eens een steen in de vijver plonzen. Gesink wint de Vuelta!

omdat:
- Hij bergop dieper kan gaan dan Sanchez en in de 3e week ook Valverde
- Weinig onderdoet voor Andy Schleck bergop en dit goed kan maken in tijdritten
- Hij in tegenstelling de Schlecks wel alert en scherp is op duur verlies in de eerste week
- Hij met Vino en Evans beter dan de rest is in de tijdrit
- Geen tour in de benen heeft
- De Rabo's nog wat goed te maken hebben
- Hij een goede scherpe indruk maakt

Bijgaand mijn top tien.

1 Gesink
2 Andy Schleck
3 Samuel Sanchez
4 Valverde
5 Kreuziger
6 Zubeldia
7 Evans
8 Vino
9 Cunego
10 Anton

Schiet maar raak! Ik ben erg benieuwd waarom je denkt dat het anders gaat lopen. Ik hoop van harte dat Gesink het gaat doen!!!

mvg

Gijs
Camerig is prachtig!

Plaats reactie