Bochtentechniek
heuzen schreef:Strak langs de fiets vind ik mooier staan:)
Maar ik vind de knie wel een handig middel voor kleine tussentijdse correcties.
Zie ik het goed op TV dat in het profpeleton de laatste jaren de renners meer de knie wel uitsteken dan niet uitsteken. Bijvoorbeeld dit jaar Tireno Adriatico, Parijs Nice, Giro.
Wie is trouwens de rijder met de tijdritfiets op de foto hierboven, die zijn knie wel uitsteekt?
Lijkt me Boogerd.
Boogerd stond bekend als een prima stuurman!
Nog even voor wat betreft de "nieuwe techniek" de TS: Ik gebruik deze zelf ook, maar eigenlijk alleen bij het crossen in korte bochtjes en slalommetjes. Onze trainer noemt dit het "swingen" met de fiets. Bij wegwedstrijden hou ik het het op de klassieke techniek: diep op de fiets, zwaartepunt zo laag mogelijk en druk op het pedaal dat omlaag staat.
Nog even voor wat betreft de "nieuwe techniek" de TS: Ik gebruik deze zelf ook, maar eigenlijk alleen bij het crossen in korte bochtjes en slalommetjes. Onze trainer noemt dit het "swingen" met de fiets. Bij wegwedstrijden hou ik het het op de klassieke techniek: diep op de fiets, zwaartepunt zo laag mogelijk en druk op het pedaal dat omlaag staat.
Lijkt dat "swingen" op de techniek zoals Allard aanhaalde: (Citaat: Dit is een bochtentechniek die vooral veel door downhill mtb-ers gebruikt wordt. op http://www.pinkbike.com/news/strength-t ... -2011.html staat een uitleg van een echte mtb-er. Citaat einde.)? Hierbij gaat de heup naar buiten en is het bovenlijf naar binnen gericht.
Of lijkt het meer op die foto's in het beginstuk? Hierbij is het bovenlijf meer naar buiten gericht.
Of lijkt het meer op die foto's in het beginstuk? Hierbij is het bovenlijf meer naar buiten gericht.
TheoH
Amclassic-fan schreef:Dat uithangen van de knie is gewoon iets persoonlijks, sommige renners doen het wel andere niet. Je knie niet uithangen is natuurlijk iets aerodynamischer.
Yeps, ik hou ervan. Door kort naar buiten te laten hangen en we terug te trekken kun je subtiel bijsturen.
Vandaag eens goed naar Niballi in de afdaling gekeken (Tssss....zagen jullie ook die jump over die barst in het asfalt tijdens de afdaling......kan goed gaan zoals vandaag maar als je verkeerd terecht komt (min of meer 'dwars op je voorwaartse beweging)....).
Niballi zie je mooi in de bochten met zijn binnenknie naar buiten en binnen gaan en vice versa.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Niet alleen de volgens zeggen beste daler, Nibali, ook een van de betere dalers, Garzelli, gebruikte zijn knie op die manier.
Over de barst: als hij het niet doet dan moet hij wellicht veel ingewikkeldere toeren uithalen om die barst te ontwijken.
Als klein kind heb ik dat niet-dwars-op-je-rijrichting neerkomen met schade en schande geleerd bij het springen met een step over buis met aanloopplank
Als mindere god rij ik op kleinere wegen. In het voorjaar zijn in de bijv de Alpen na de winterse vorst dat soort barsten soms meer regel dan uitzondering.
Over de barst: als hij het niet doet dan moet hij wellicht veel ingewikkeldere toeren uithalen om die barst te ontwijken.
Als klein kind heb ik dat niet-dwars-op-je-rijrichting neerkomen met schade en schande geleerd bij het springen met een step over buis met aanloopplank
Als mindere god rij ik op kleinere wegen. In het voorjaar zijn in de bijv de Alpen na de winterse vorst dat soort barsten soms meer regel dan uitzondering.
TheoH