Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago, Pinarello of De Rosa?

saasers
Forum-lid

saasers 07 jun 2009 03:26

pipootje schreef:
tom° schreef:alle carbon frame's komen uit azie.

al het carbon is opgekocht door china,taiwan.

en worden dan in italie of amerika,...
in elkaar gezet.

Zelden zoveel kletskoek bij elkaar gezien.

maar nu ga ik een geheim verklappen.

Er is nog een italiaans merk dat niemand kent. Het zijn handgemaakte fietsen door handige Italianen volledig op jouw maat in Italië gefabriceerd. Je kunt bovendien zelf bepalen hoe hij gespoten wordt (kleine meerprijs). Je hebt dan iets redelijk unieks, met minimaal dezelfde kwaliteit als de grote genoemde merken (misschien wel beter), een echte Italiaanse uitstraling (met het juiste spuitschema), en nogmaals helemaal op jouw maat.

Weet je wat, ik zal 50% van de naam van de fabrikant verklappen, het begint met een M.

Nog een ander merk waar je eens naar moet kijken is Viner.

heej,

die viner is een echte aanrader.
echt super fietsen, wel niet van de goedkoopste maar toch,
enige nadeel, er staat bij vele fietsen een maximum gewicht bij

zoncolan
Forum-lid

zoncolan 07 jun 2009 16:26

@ saasers

De Rosa vind ik toch het mooiste ja. Maar ik ga es op de 3 fietsen zitten en eens voelen he. Zitten die alle drie even goed tja,...

saasers
Forum-lid

saasers 07 jun 2009 17:51

zoncolan schreef:@ saasers

De Rosa vind ik toch het mooiste ja. Maar ik ga es op de 3 fietsen zitten en eens voelen he. Zitten die alle drie even goed tja,...

ha,

Je bent al naar de fietswinkel geweest?
wel dit is nu niet voor het ene of het andere en waarschijnlijk krijg ik nu de wind van voren van de colnago fans maar,

2 verschillende fietsenmakers hebben mij colnago afgeraden.
zeer goede fietsen, maar enkel hun 2 topframes, de andere zijn niet denderend.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ontzettend veel voel voor de VINER bikes die een forumlid in dit topic heeft aangebracht.

Ik heb al contact opgenomen met italie en hoop eerstdaags een reactie en eventuele prijzen te ontvangen (wetende dat die waarschijnlijk de pan uit zullen swingen.)

pipootje
Forum-lid

pipootje 07 jun 2009 18:30

Bertorelli (MB) maakt sommige van de Viner frames.
Deze zijn in Nederland te krijgen bij Jean Habets te Schin op Geul.
Ik was daar deze week, en was zeer onder de indruk. Nogmaals dit zijn maatframes en m.i. een betere optie dan een overpriced Colnago
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

saasers
Forum-lid

saasers 07 jun 2009 18:56

pipootje schreef:Bertorelli (MB) maakt sommige van de Viner frames.
Deze zijn in Nederland te krijgen bij Jean Habets te Schin op Geul.
Ik was daar deze week, en was zeer onder de indruk. Nogmaals dit zijn maatframes en m.i. een betere optie dan een overpriced Colnago

Je bent echt hartelijk bedankt voor de tip.

enige nadeeltje.
dichtst bijzijnde dealers:

Duitsland => 650km van men woonplaats
Frankrijk => 305km van men woonplaats

pipootje
Forum-lid

pipootje 07 jun 2009 19:22

Dan moet je naar Schin op Geul.
Ik vind het spuitwerk van Bertoletti en Di Stefano (= huismerk van Habets) qua design wat mooier dan het drukke gedoe van Viner. maar dat is een kwestie van smaak.
Nogmaals die Habets fietsen zijn volgens mij precies hetzelfde als Viner. Dat is overigens niet iets wat officieel bevestigd zal worden, ik heb dat ergens op het Tour forum opgepikt.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jun 2009 20:52

Waarom een maatframe kopen voor iemand die dat helemaal niet nodig heeft? Ik heb nog niets over geometrie gelezen, dus hebben ze ook geen idee wat ze precies nodig hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

peter30
Forum-lid

peter30 07 jun 2009 21:00

Viner fietsen zijn inderdaad erg mooie fietsen. 2 jaar geleden nog wel eens wat mee gedaan maar dat liep niet. Importeur is toen ook gestopt met dit merk.

Kortom mooie fietsen die inderdaad duurder zijn dan de duitse merken, maar welk italiaans merk is dat niet.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 07 jun 2009 21:04

hoi,

Zit ook te twijfelen welke fiets ik zou nemen er is zoveel te koop en er worden zoveel opties aangeboden overigens allemaal goed bedoeld. Jean Habets goede fm hoor maar ik zou niet voor deze optie kiezen. Kies gewoon voor standaard, je eerder genoemde waarmee je begon is een mooie shortlist!

Mijne is tot 2 gereduceerd maar kan ook niet kiezen, denk dat het de eerste keuze wordt daar deze meestal de beste is.

Suc6!
YFood !!!

saasers
Forum-lid

saasers 07 jun 2009 22:27

maar euh,

ben niet van plan om effectief een frame op maat te kopen hoor,
viner maakt ook fietsen die niet specifiek op maat zijn maar gewoon in de standaard maten beschikbaar zijn.
vooral de mitus en de primus zijn mooi...

en als ik tussen de shortlist moet kiezen dan is het zeer zeker de pinarello fp3

pipootje
Forum-lid

pipootje 07 jun 2009 22:39

Amclassic-fan schreef:Waarom een maatframe kopen voor iemand die dat helemaal niet nodig heeft? Ik heb nog niets over geometrie gelezen, dus hebben ze ook geen idee wat ze precies nodig hebben.

Iedereen heeft een maatframe = goed passend frame nodig. Het verschil is dat sommige merken maar een paar standaardmaten leveren en andere merken geven de mogelijkheid om precies dat te kiezen wat je nodig hebt. Als dat laatste niet duurder is als het eerste is er niets op tegen maar alles voor. In alle gevallen is er de fietsenboer die het juiste maatadvies kan geven.

Een standaardframe is voor veel mensen natuurlijk goed bruikbaar maar waarom b.v. met een 9 of 10cm stuurpen rijden als je voor hetzelfde geld een 11 cm kan toepassen en b.v. net dat halve graadje verandering in zit- of stuurhoek kan krijgen waardoor het ook net even lekkerder rijdt.

Toegegeven, vooral in de kleine en de grotere maten is de meeste winst te halen. Maar aan de andere kant, er bestaan nauwelijks mensen die precies op alle variabelen overeenkomen met het gemiddelde.

peter30
Forum-lid

peter30 07 jun 2009 23:14

saasers schreef:maar euh,

ben niet van plan om effectief een frame op maat te kopen hoor,
viner maakt ook fietsen die niet specifiek op maat zijn maar gewoon in de standaard maten beschikbaar zijn.
vooral de mitus en de primus zijn mooi...

en als ik tussen de shortlist moet kiezen dan is het zeer zeker de pinarello fp3

Persoonlijk vind ik de viner fietsen qua design er mooi, maar wel erg italiaans bling. Viner doet erg veel met Miche.
Maar voordeel van de eerst genoemde 3 merken is dat je gewoon naar je fm kunt gaan en daar lekker de fiets voelen. en dat is ook erg belangrijk.

Plaats reactie