Pagina 6 van 6
Geplaatst: 05 jun 2009 16:22
door roeieber
[quote="Rodrick"] Omdat we uit dat onderzoek weten dat de lezers van het blad het forum wel weten te vinden. Liefst 113.000 unieke bezoekers in mei! Zo versterken blad en internetsite elkaar.
[/quote]
Ik ben tevreden fietslezer, maar ik denk dat iedereen wel wat ideeen heeft hoe het beter zou kunnen. Dat Fiets! daar niet aan kan voldoen lijkt me nogal logisch.
Je zegt dat internet en het blad elkaar versterken, maar ik vraag me af: Door het forum kan de redactie heel goed zien wat er op dit moment bij haar lezers speelt. M.i. wordt hier niet voldoende op gereageerd. Een druk bezocht onderwerp op het forum krijgt vele verschillende reacties. Kan fiets zo'n onderwerp niet behandelen en dan de veelgestelde vragen daadwerkelijk beantwoorden. Dan heb je journalistiek waar je lezer op dat moment op zit te wachten.
Ik heb ook een (proef)abo op procycling, eigenlijk zou ik beide bladen wat meer gecombineerd willen zien (niet dat me dat dan een abo scheelt). De profwereld komt in de fiets niet altijd genoeg in beeld. De onderwerpen waarin trainingsroutes van een prof worden besproken vindt ik heerlijk om te lezen, is dan ff wat anders dan de technische onderwerpen.
Geplaatst: 05 jun 2009 17:10
door daniel1975
[quote="Roeieber"]De onderwerpen waarin trainingsroutes van een prof worden besproken vindt ik heerlijk om te lezen, is dan ff wat anders dan de technische onderwerpen.
[/quote]
En dat boeit mij dus weer helemaaaaaaaaaaaaaal niet. Het blad zal dus altijd een groot compromis zijn en daar is in principe niks mis mee. Voor ieder wat wils.
Geplaatst: 05 jun 2009 17:15
door frigo
[quote="Roeieber"] De profwereld komt in de fiets niet altijd genoeg in beeld. [/quote]
Met Wielerrevue en Wielermagazine heb je natuurlijk in Nederland al twee bladen die zich specifiek op de (prof) wedstrijdsport richten. Hier valt denk ik door 'Fiets' weinig aan toe te voegen.
Wat ik juist leuk vind is de achtergrondinformatie (zoals b.v. trainingsroute, ploegleiders en prof-fietsen) zoals 'Fiets' dat de laatste tijd belicht. Dat vindt je namelijk niet of in veel mindere mate in de eerder genoemde bladen...
Geplaatst: 05 jun 2009 21:44
door mao
Quote: Ook de ongefundeerde opmerking over een slapende redactie van Mao vind ik vervelend, omdat hij duidelijk geen idee heeft hoe het werkt, maar wel alvast een mening. Als ik ergens geen verstand van heb, heb ik geen mening.
Tja , het feit dat jij al heb beslist dat ik er geen verstand van heb, maakt elk vorm van discussie zinloos.
Geplaatst: 05 jun 2009 21:53
door joostvv2
[quote="Frigo"][quote="Roeieber"] De profwereld komt in de fiets niet altijd genoeg in beeld. [/quote]
Met Wielerrevue en Wielermagazine heb je natuurlijk in Nederland al twee bladen die zich specifiek op de (prof) wedstrijdsport richten. Hier valt denk ik door 'Fiets' weinig aan toe te voegen.
Wat ik juist leuk vind is de achtergrondinformatie (zoals b.v. trainingsroute, ploegleiders en prof-fietsen) zoals 'Fiets' dat de laatste tijd belicht. Dat vindt je namelijk niet of in veel mindere mate in de eerder genoemde bladen...
[/quote]
helemaal mee eens het sport nieuws lees ik wel online
Geplaatst: 05 jun 2009 21:57
door frigo
[quote="mao"]Quote Rodrick: Ook de ongefundeerde opmerking over een slapende redactie van Mao vind ik vervelend, omdat hij duidelijk geen idee heeft hoe het werkt, maar wel alvast een mening. Als ik ergens geen verstand van heb, heb ik geen mening.
Tja , het feit dat jij al heb beslist dat ik er geen verstand van heb, maakt elk vorm van discussie zinloos.
[/quote]
Dit soort discussies (over en weer!) zijn dus inderdaad zinloos...
Geplaatst: 06 jun 2009 01:32
door pipootje
Dat testen is natuurlijk in feite onzin. Wat is een fiets ? Dat zijn een paar buizen waaraan steeds dezelfde onderdelen van 3 merken worden gehangen. Daar is verder niet zo veel aan te testen behalve de stijfheidstesten (waarvan niet helemaal duidelijk is wat je daar in de praktijk aan hebt) en het gewicht. Voor de rest is het imago en uiterlijk (spuitschema's ). Rijeigenschappen is nogal subjectief en moeilijk te verwoorden. Dan komen ze met kreten als "elke trap is raak", ik zou niet weten wat dat betekent.
Het enige belangrijke van de fiets is of hij past, daarnaast het gewicht en de wielen moeten natuurlijk niet zwabberen. Verder is het voor een groot deel illusie. Ik heb grote bewondering (en misschien medelijden) voor/met mensen die over zo weinig inhoud een tijdschrift elke maand weer moeten volschrijven. De fiets van nu is in principe dezelfde als die van 50 jaar geleden behalve dan dat ze composietmaterialen zijn gaan gebruiken, is verder niet zo boeiend lijkt mij.
Het gaat dus allemaal over lucht als je het mij vraagt. Maar dat is overigens geen probleem want het (materiaal) is onze passie. Er is natuurlijk wat meer te schrijven over de wereld om het fietsen heen (toerisme, profsport, etc.). Dus daar moet je geen bezwaren tegenin brengen want anders blijft er nix over om een tijdschrift te vullen.
Geplaatst: 08 jun 2009 00:26
door simen
@Pipootje: Dat is te kort door de bocht.
Auto's hebben ook al jaren op iedere hoek een wiel en zijn toch wezenlijk verbeterd in de tijd.
Zo is er toch ook heel wat verbeterd aan een fiets in de jaren.
Dat begint al bij je stuurlint.
Punt is alleen dat de vooruitgang niet zo opvalt doordat er strakke regels zijn gesteld door de UCI.
Geplaatst: 20 jun 2009 20:06
door robbies
Normaal reageer ik niet op dit forum, maar lees alleen even mee. Deze 5 (vermakelijke) pagina's leiden bij mij tot de volgende mening/conclusie:
1. Ook ik heb afgelopen maand mijn laatste exemplaar van het blad gehad. Mijn reden voor opzeggen is dat het vernieuwende er na een jaartje of 3 lid te zijn geweest wel af is. Ik sluit me dus volledig aan bij pipootje.
Hierop aansluitend: het blad lijkt een volledige omslag gemaakt te hebben naar (bekende en minder bekende) duitse merken. Allemaal harstikke leuk, maar ik zit er niet op te wachten.
2. Een HR van een dergelijk blad hoeft zich niet bij iedere op- en aanmerking van zijn blad op een forum te laten gelden. En hij moet zich al helemaal niet aangevallen voelen als er in een advertentie een verkeerde datum genoemd wordt. Verder interesseert het me ook niet zoveel hoe hij met zijn budget, pagina's en adverteerders om hoeft te gaan.
3. Dat klimfietsenverhaal was simpelweg kolder. Een fiets met een triple is niet per definitie een klimfiets.
4. Het reisverhaal/'routes in de omgeving van..' komt inderdaad vaak neer op 'en toen en toen en toen'
5. Ik blijf deze website en forum wel online lezen.