Over de wielersport en zijn beoefenaars.

onder de indruk van lance

bassie10
Forum-lid

bassie10 12 jul 2009 15:13

Nee, dat niet, maar ik wil maar zeggen dat ik 'm daar een grotere kans
geef dan in de bergen.

Maar ik heb zojuist wel gezien dat ie zich sterk voelt zoals ie zich net liet zien...
even voorop sleuren...
diessens fietserke

frieserenner
Forum-lid

frieserenner 12 jul 2009 15:38

Sleuren? Dat is wat Jens Voigt momenteel doet, wat Lance deed was gewoon een tikkie geven naar de eerste lossers.

Ik hoop dat de renners die nog klassementsambities hebben vandaag nog serieus uit de pijp gaan komen.

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 12 jul 2009 21:30

Helemaal niks vandaag, geeft te denken..
Contador pakte 20 sec op deze helling...dus nu nog twee hellingen...totaal voorsprong 40 sec...en dan nog die tijdrit....ik zou als ik Contador was er niet gerust op zijn..

Armstrong is een betere tijdrijder

joosvangestel
Forum-lid

joosvangestel 12 jul 2009 22:12

Nog eens iets heel anders, maar wel een mooi broodje aap-verhaal:

Was het nu heel toevallig, dat Lance in hetzelfde (en juiste) deel van het peloton zat, als Hincapie, toen die met zijn Colombia-trein het peloton brak afgelopen dinsdag op weg Le Grande Motte ????

Niet dat Lance verder zoveel hulp zal kunnen verwachten van buiten de Astana's (als hij dat al nodig heeft), maar je weet maar nooit waar oude ploegmaten nog eens goed voor zijn.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 12 jul 2009 22:42

joosvangestel schreef:Nog eens iets heel anders, maar wel een mooi broodje aap-verhaal:

Was het nu heel toevallig, dat Lance in hetzelfde (en juiste) deel van het peloton zat, als Hincapie, toen die met zijn Colombia-trein het peloton brak afgelopen dinsdag op weg Le Grande Motte ????

Niet dat Lance verder zoveel hulp zal kunnen verwachten van buiten de Astana's (als hij dat al nodig heeft), maar je weet maar nooit waar oude ploegmaten nog eens goed voor zijn.

Nee was niet toevallig. Blader anders even een stuk terug. Het is nu zondag.
Siemert schreef:

Dat zou ik nu zo snel niet meer denken. Niet alleen is Contador de laatste tijd veel beter gaan tijdrijden. Bijvoorbeeld in de Dauphine, kampioen van Spanje. Ook heeft hij Lance deze tour al een keer verslagen. Contador wint het van Armstrong in de TT, let maar op

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 jul 2009 23:01

Ik vermoed dat men bij Astana mikt op de eerste 3 plaatsen in het algemeen klassement.
1] Armstrong of Contador
2] Armstrong of Contador
3] Leipheimer
Ik denk dat Contador nr 1 wordt en LA nr 2. Het verschil in leeftijd zal de doorslag geven.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 12 jul 2009 23:16

Marconi schreef:Ik vermoed dat men bij Astana mikt op de eerste 3 plaatsen in het algemeen klassement.
1] Armstrong of Contador
2] Armstrong of Contador
3] Leipheimer
Ik denk dat Contador nr 1 wordt en LA nr 2. Het verschil in leeftijd zal de doorslag geven.

Poe, dat zou wat zijn.
Ik heb Contador op 1 staan.

Ik denk niet dat Lance op het podium komt. Ik verwacht dat hij in de komende bergetappes veel tijd gaat verliezen.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 12 jul 2009 23:30

Voorlopig staat hij nog nr 3 op 8 seconden. Welke RABO kan dat zeggen?
Hij is sterker dan wij vermoeden maar ik ben ook bang dat hij het erg moeilijk zal krijgen bij bergop finish. Dan gaat Contador er natuurlijk van tussen en dat zie ik LA niet meer doen. Bij de tijdrit verwacht ik geen grote verschillen tussen die twee. Maar ja, we speculeren maar een eind weg en niemand weet hoe LA er fysiek nu precies voor staat. Een enorme topprestatie op die leeftijd is maar voor uitzonderlijke sportlui weggelegd en Contador is natuurlijk ook van uitzonderlijke klasse. Zelfs Merckx kon dat niet.
Maar alles neemt niet weg dat LA tot nu toe prima gereden heeft en weinigen doen hem dat na. Daarom chapeau!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

frieserenner
Forum-lid

frieserenner 13 jul 2009 00:56

Merckx kun je nimmer en te nooit qua leeftijd/prestatie verhouding vergelijken met Armstrong of wie dan ook. Merckx reed namelijk een seizoen lang om te winnen terwijl Armstrong zich voornamelijk toelegde op bepaalde wedstrijden.
Merckx won 7x Milaan-San Remo, 2x de ronde van Vlaanderen, 3x Parijs-Roubaix, 5x LBL en ga zo maar door. Welke (meervoudige) tourwinnaar kan dat zeggen?
Merckx presteerde een seizoen lang en daarom is het niet vreemd dat hij eerder "versleten" was dan Armstrong, tenminste zo zou je het kunnen noemen.
Merckx heeft een erelijst waar zelfs LA alleen maar van kan dromen!!!

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 13 jul 2009 10:38

Marconi schreef:Voorlopig staat hij nog nr 3 op 8 seconden. Welke RABO kan dat zeggen?

Ja hallo!
Wake up mensen.
Nocentini reed voorop de Tourmalet op.

Met alle respect voor Nocentini (ik vind het echt leuk voor hem dat hij in het geel zit), maar ik schat Armstrong nog wel hoger in dan Nocentini.

Nee, er is nog alles behalve pijn geleden in de bergen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2009 10:53

Astana legt het hele peloton plat om LA zo de bergen door te slepen. Als er op normaal bergtempo zou zijn gereden had Freire nooit 3e kunnen worden gisteren...
Blijkbaar is LA niet sterk genoeg om de boel op een hoop te rijden. Ik hoop dat het zo in elkaar zit en dat Contador dat ook weer. Dan zou de rit naar Verbier wel eens leuk kunnen worden.... Contador MOET dan een serieuze voorsprong pakken, want als LA in de tijdrit in Annecy voor hem komt te staan in het klassement mag hij op de Ventoux niks meer doen.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 13 jul 2009 11:32

Daniel1975 schreef:Astana legt het hele peloton plat om LA zo de bergen door te slepen. Als er op normaal bergtempo zou zijn gereden had Freire nooit 3e kunnen worden gisteren...
Blijkbaar is LA niet sterk genoeg om de boel op een hoop te rijden. Ik hoop dat het zo in elkaar zit en dat Contador dat ook weer. Dan zou de rit naar Verbier wel eens leuk kunnen worden.... Contador MOET dan een serieuze voorsprong pakken, want als LA in de tijdrit in Annecy voor hem komt te staan in het klassement mag hij op de Ventoux niks meer doen.

Op zich mee eens. Tegelijk zou dat een Schleck of een Sastre niet moeten tegenhouden om aan te vallen. Sterker, dan is het misschien zelfs erg slim. (dan heb ik het over vrijdag, zaterdag en zondag snapte ik het wel, waarom niemand ging)

Ik denk dat het een combinatie is. Iedereen spaartzich voor de laatste week, en ze willen Armstrong door die eerste bergen heen krijgen. Ondertussen dus hopen dat hij sterker wordt en minder verzwakt dan de concurrenten, zodat hij een factor van betekenis kan spelen.

Hoe ik hem nu zie fietsen geloof ik nooit dat hij mee kan op de Verbier en de Ventoux.

Wat betreft Contador en de Ventoux... Ik mag aannemen dat er dan ook anderen gaan aanvallen. Dus dan hoeft Contador slechts mee te gaan in het wiel. Eenmaal virtueel in het geel, weet ik zeker dat hij dan door rijdt.

Plaats reactie