Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Race fiets van tussen de €4500/€5000

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 21 mei 2009 17:36

Composite schreef:En wie zijn wij (lees:jullie) om te oordelen of iemand een fiets waard is van €4000-5000 ???!!
plus 1
GastheerG schreef:(...)

Overigens zeg IK nergens dat iemand geen fiets van 5k mag kopen en dat niet waard is.
(...)


Als iemand anders zegt dat de topicstarter het niet waard is, jij dat quote en er +1 onder zet, dan komt dat op hetzelfde neer.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 mei 2009 21:38

Snap ook nooit zo goed waarom mensen hier gaan vragen welke fiets ze moeten gaan kopen. Voor een beginnersfiets kan ik me dat nog wel enigzins voorstellen.

Maar als ik een fiets koop van €4000-5000 zal ik het advies niet volgen van dit forum!
Dan weet ik gewoon zelf wat ik wil hebben en maak ik mijn eigen keus

Anders reed ik op een Cervelo of een Scott!! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 21 mei 2009 22:59

Sjrien schreef:hmm, beetje triest. klinkt bijna jaloers. ik begin me zelfs een beetje verplicht te voelen om me te verantwoorden voor mijn financieele positie.

en jawel, ik ben een materiaal freak, en jawel, ik heb eenbeetje verstand van fietsen en jawel, ik ben een fiets waard van dat caliber. maar zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, wil ik juist dat mensen hun model rond roepen zodat ik me eens wat verder kan orienteren.

jammer, dit bevestigd weer de geruchten over dit forum.


Misschien een schrale troost, mijn Pro-tour fiets van 7k heeft een jaar stil gestaan en gister kon ik het niet eens 40km volhouden bij een stel toerders. Ben ik de fiets dan waard. JAZEKER, ik heb er keihard voor gewerkt en bovenal, ik vind het leuk en als ik ergens van kan genieten dan mag het ook wat kosten!

Als ik nog een suggestie mag doen. Ik kwam er niet op vooruit, maar dat lag aan mij. Boonen heeft er al heel veel mee gewonnen en Bettini is er wereldkampioen mee geworden, Saxo gaat dit jaar ook nog voor verrassingen zorgen dus ik zou zeggen, kijk eens naar een Specialized Tarmac SL2 of de 2009 SL. Die laatste spreekt je misschien meer aan. Is stijver en voor 4-5k kunje hem misschien wat mooier aankleden, met coole wielen of zo.

Succes!

P.S. welk forum heeft niet van zulke geruchten? Dat zou me bijzonder aanspreken.
Loeki Pro

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 21 mei 2009 23:43

Sjrien schreef:hmm, beetje triest. klinkt bijna jaloers. ik begin me zelfs een beetje verplicht te voelen om me te verantwoorden voor mijn financieele positie.

en jawel, ik ben een materiaal freak, en jawel, ik heb eenbeetje verstand van fietsen en jawel, ik ben een fiets waard van dat caliber. maar zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, wil ik juist dat mensen hun model rond roepen zodat ik me eens wat verder kan orienteren.

jammer, dit bevestigd weer de geruchten over dit forum.


Welke geruchten?
Het is vrij logisch toch dat velen jaloers zijn dat jij 4-4500 euro kan besteden aan een fiets? Er zijn hier mensen van allerlei slag en soort en inkomen, ik herinner mij nog levendig mijn studententijd toen ik met 50 euro in de week moest rondkomen, en mijn eerste racefiets kostte me 75 euro.

Ik zou me gewoon wel zorgen maken als ik lees hoe weinig coherent jouw vraag aan dit forum is. Je stelt dat je het waard bent, dat je een materiaalfreak bent, en dat je de facto al met Shimano gaat rijden. (de zwarten schudt als campa fan hoofd hevig van links naar rechts en vice versa)

Ik kan je nu al zeggen dat je een fiets van 4000 euro niet waard bent. Niemand is een fiets van 5000 euro waard. Het laat zich immers niet in geld uitdrukken, het uitgangspunt is helemaal krom.
geld. fiets. waard. 5000 euro.

Denk er nog eens goed over na. Probeer even voor de geest te halen wat je blij maakt. Misschien kom je, na lang zoekwerk (je bent een materiaalfreak) uit op 6000 euro. En daar ben je dan blij mee. Maar niet omdat hij 6000 euro kost! En je bent hem dan ook niet minder waard!

Misschien heb je door dat je helemaal niet blij wordt van 4000 euro uit te geven aan een fiets, en kom je aan een fiets van 3500 euro toe. Dan ben je waarschijnlijk nog 500-1000 euro meer waard. Die neem je mee in je achterzak, en daar trakteer je ons allen op bij de volgende forumrit. Dat is niet verplicht, maar welkom is het altijd.

succes met de zoektocht.

ps: net een colnago clx zien rijden, met superrecord. Frame, vork en balhoofd - 2000 euro bij Hopmans. Groep 1350 euro (of daarrond) bij Van eyck in Aalst of Vos in Zwanenburg. Wielen waren neutron ultra (550), dan rest er nog 1100 voor de onderdelen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 22 mei 2009 00:11

Sjrien schreef:hmm, beetje triest. klinkt bijna jaloers. ik begin me zelfs een beetje verplicht te voelen om me te verantwoorden voor mijn financieele positie.

en jawel, ik ben een materiaal freak, en jawel, ik heb eenbeetje verstand van fietsen en jawel, ik ben een fiets waard van dat caliber. maar zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, wil ik juist dat mensen hun model rond roepen zodat ik me eens wat verder kan orienteren.

jammer, dit bevestigd weer de geruchten over dit forum.
Daar gaat het niet om hoor Sjrien. Luister:

Je zegt wedstrijden te rijden op een MTB. dan denk ik aan iemand met een bepaalde kennis en hang naar de betere materialen. Nu gaat het om racefietsen, dan denk ik dat iemand waar jij je vooruit geeft het in zich zou hebben eerst zelf een hoop info te vergaren. Je stelt hier vragen over groepen en merken. DUH? das toch het eerste wat een geinteresseerde gaat uitzoeken? verder vraag je naar frames wat mensen mooi vinden, kennelijk wil je dus kopen wat anderen mooi vinden. Eén van je andere vragen is waar wielen met hoge velgen goed voor zijn. jaja . . .

Kijk dat je niet alles weet van racefietsen vind ik niet gek maar ik begrijp werkelijk niets van je aanpak. Je lijkt weinig geinteresseerd in de juiste materialen maar des te meer geinteresseerd in wat anderen vinden. Das toch geen juiste manier om een fiets te kopen? denk ik dan. Juist van iemand die wedstrijden op een mtb rijd zou ik meer verwachten. Ik vind het niet te rijmen.

Of je weet echt niet hoe je zelf je kan verdiepen in meer kennis over racefietsen of je bent te lui. Ik gun iedereen een dure racefiets maar mijn persoonlijke mening blijft gewoon staan. Iemand die niet zelf wil investeren in meer kennis of iemand die dat helemaal niet in zich heeft is in principe zo'n duurdere fiets ook niet waard. Ik ventileerde mijn persoonlijke mening omdat ik het treurig vind dat je niet weet jezelf te helpen. Verder is het niet het belangrijkste van mijn post.

Interessant is dat ik mijn vorige post naar mijns inziens belangrijke info schreef hoe tot een juiste keus te komen, en hoe informatie over jou persoon kan leiden tot beter advies. Je hebt er niets mee gedaan . . . .

In plaats daarvan ga je meelullen met wat anderen die hier mijn post niet normaal wisten te interpreteren. Lees nog eens terug.

Je aanpak deugd niet. (althans dat is mijn stellige mening) Dat is het euvel en daar ging mijn post over.
Als je zelf eerst eens ging investeren zijn er genoeg mensen die je hier meer kunnen vertellen waar je specifieke vragen hebt. Het verschil in Shimano, Campagnolo en Sram kun je zelf heus vinden. Iemand die niet zelf investeerd en daarnaast claimt dat ie materiaal freak is en bovendien wedstrijden rijd kan ik niet volgen en wil ik ook niet volgen. Iemand met zo weinig pit en passie is een duurdere en mooie fiets niet waard. Dat is paarlen voor de zwijnen werpen.

Succes



;)


#

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 22 mei 2009 00:23

En wat wil je nu toevoegen aan het onderwerp van dit topic??

Ik zou met niet zo drukmaken over hoe iemand z'n geld besteed. Ga eens in de VS fietsen, dan hoef je niet te oordelen en doen mensen gewoon wat ze leuk vinden. Hoe stijlloos dat ook kan zijn, maar enthousiast zijn ze wel. Dit geneuzel wordt niemand vrolijk van. Het idee is wel dat we lol hebben met z'n allen.

P.S.

Ben met je eens, STEMMEN 4 Juni!!!

Europa is beestachtig ;)
Loeki Pro

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 22 mei 2009 01:10

Wat ik vreemd vind is dat de meeste mtb'ers die ik ken echte materiaalfreaks zijn en precies weten wat er ook in de race wereld te koop is of wat de nieuwe ontwikkelingen zijn. Daarnaast wat is het verschil tussen het kopen van van een mtb of racefiets van 5.000 euro? Geen. Je verdiept je in het frame (materiaal, type en maat-pasvorm), wielen en de groep. Je kijkt op het internet (google is een uitkomst), praat met vrienden en dan kom je tot een bepaalde keuze. Daarna langs bij een FM en zien of het inderdaad is wat je in gedachten hebt. Daarna proefrit en besluiten om te kopen of niet. In de tussentijd speur je internet af en stel je eventueel op fora's gerichte vragen. Inderdaad gerichte vragen. Anders krijg je inderdaad 5 pagina's met op- en aanmerkingen.
Nogmaals (mijn mening) iemand die mtb wedstrijden rijdt moet beter weten.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 22 mei 2009 04:08

Kan je niet beter een race van ongeveert 1000 euri kopen? En nog wat spul erbij zoals helm enz.? En dan krik je je mtb nog een beetje op met wat leuke spullen? Want een race van 5k kopen en niet eens weten wat het inhoud om het zomaar te zeggen vind ik PERSOONLIJK ook zinloos. Maarja het is niet mijn geld;) En geld kan je maar 1x uitgeven.
We zitten nu op 5 pagina's maar dit topic heeft geen gericht doel. Binnen de kortste keren is het verdubbeld;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie