JOUW eerste racefiets
Mijn eerste racefiets, nu ongeveer 20 jaar geleden, was een leenfiets van de jeugd. Mijn tweede fiets, en eerste fiets helemaal van mezelf was een 2e handsje van iemand van de club. Toen ik bij de nieuwelingen ging rijden heb ik een Giant gekocht bij de locale FM, dit was mijn eerste fiets met versnellingen.
Inmiddels ben ik 30 en heb al heel wat fietsen versleten. Ik heb als het ware het materiaal zien ontwikkelen. Achteraf gezien best een leuke ervaring.
Gr. Diederik
Inmiddels ben ik 30 en heb al heel wat fietsen versleten. Ik heb als het ware het materiaal zien ontwikkelen. Achteraf gezien best een leuke ervaring.
Gr. Diederik
Goh das lang geleden, ik was een jaar of 14/15 (nu 26) en ik moest en zou een racefiets hebben. Toen ik hem na lang twijfelen (en mijn ouders overhalen) gekocht had heb ik erg veel gefietst. Ik weet alleen nog dat het een gazelle was, en dat ik een aantal keer de spaken gebroken had.
Ik heb toen ook nog wel een keer meegereden met een wielerclub in Putten maar ik had toen niet de snelheid om mee te kunnen komen. Ik ben hele einden geduwd. Vervolgens maar weer solo gaan rijden.
Mijn eerste ritje naar Apeldoorn weet ik nog erg goed, op een gegeven moment rij je vanaf garderen langs de grote weg naar Apeldoorn toe en daar zit een behoorlijke heuvel in (waar je linksaf gaat richting Uddel de aardhuisweg) ik ben daar toen afgestapt en heb naar boven gelopen. Dat is gelukkig nooit meer voorgekomen.
Toen ik 16 was kreeg ik een brommer en heb toen (helaas) mijn fiets verkocht. Nu rij ik weer sinds vorige jaar juli op een Gazelle v4 model 2009. Bevalt me tot op heden erg goed.
Ik heb toen ook nog wel een keer meegereden met een wielerclub in Putten maar ik had toen niet de snelheid om mee te kunnen komen. Ik ben hele einden geduwd. Vervolgens maar weer solo gaan rijden.
Mijn eerste ritje naar Apeldoorn weet ik nog erg goed, op een gegeven moment rij je vanaf garderen langs de grote weg naar Apeldoorn toe en daar zit een behoorlijke heuvel in (waar je linksaf gaat richting Uddel de aardhuisweg) ik ben daar toen afgestapt en heb naar boven gelopen. Dat is gelukkig nooit meer voorgekomen.
Toen ik 16 was kreeg ik een brommer en heb toen (helaas) mijn fiets verkocht. Nu rij ik weer sinds vorige jaar juli op een Gazelle v4 model 2009. Bevalt me tot op heden erg goed.
Mijn eerste racefiets was een Concorde Toscana. 1,5 jaar zoals vele het idee gekregen om te gaan fietsen. Eigenlijk op hetzlefde moment kocht een vriend van me ook een racefiets. En nu 1,5 jaar later is dat kleine groepje nogsteeds aan het groeien. Tegenwoordig (haha, 1,5 jaar later dus) rijdt ik op een Wilier.
Ik heb mijn eerste fiets eigenlijk 2 weken geleden pas verkocht. Begin van dit jaar nog gebruikt omdat ik geen zin had om met een nieuwe fiets met pekel te gaan rijden.
Gekocht met een oudere WH-7700 wielset, daarna Ksyrium Sl eronder gehad en voor de verkoop deze eronder. Ksyrium zijn namelijk mee gegaan op me huidige fiets.
Ik heb mijn eerste fiets eigenlijk 2 weken geleden pas verkocht. Begin van dit jaar nog gebruikt omdat ik geen zin had om met een nieuwe fiets met pekel te gaan rijden.
Gekocht met een oudere WH-7700 wielset, daarna Ksyrium Sl eronder gehad en voor de verkoop deze eronder. Ksyrium zijn namelijk mee gegaan op me huidige fiets.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier
Niet m'n eerste maar toevallig wel gisteren m'n oude racefiets uit 1995 teruggekregen van de oude studievriend die hem ooit van mij overkocht. Buitengewoon attent van hem. Op de banden en het stuurlint na is er niets veranderd...
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Mijn eerste racer, ongeveer 18 jaar geleden, een Giant Peloton Superlite. Shimano Ulterga afgemonteerd. Was toendertijd een best veel geziene fiets. Sterker nog, heel af en toe zie ik ze nog rondrijden.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
-
- Forum-lid
Mijn eerste racefiets heb ik nog niet zo lang geleden gekocht. Namelijk 2 jaar geleden.
Ik heb toen een Cube Streamer gekocht met Ultegra. Hier fiets ik nu nog op....heb alleen andere wielen eronder gezet.
Ik heb toen een Cube Streamer gekocht met Ultegra. Hier fiets ik nu nog op....heb alleen andere wielen eronder gezet.
2 jaar geleden voor mijn verjaardag een oude Giant cadex gekregen. Shimano 105 afgemonteerd. Zoals eerder vermeld was dat 20 jaar geleden helemaal top. Ik fiets er eigenlijk nog met veel plezier op, hoewel de fietsenmaker wel altijd moet benadrukken hoe oud mijn stalen ros wel niet is...
Als ik ooit geld heb, ga ik wel voor een nieuwe
Als ik ooit geld heb, ga ik wel voor een nieuwe
- robbebopper
- Forum-lid HC
Op mijn 13e op een vooroorlogse fiets(Type 25 kilogram gietijzer) van m'n opa naar school. Elke dag acht kilometer heen en acht terug. Ik fietste met klasgenoten. Op mijn pedalen waren houten blokjes gemonteerd, zodat ik bij de pedalen zou kunnen. Dikke boekentas achterop, en gaan met die banaan. Bij harde wind werd ik steevast door mijn (zeer sociale) klasgenoten eraf gereden.
Totdat hij kwam.......de dag waarop alles anders zou worden. Een kennis van mijn ouders had nog een oude Peugot staan met 2x5 versnellingen. Ik mocht hem hebben. Ik ben (later ook niet meer) nog nooit zo blij met een cadeau geweest. Ik heb dat ding helemaal gepoetst en opgeknapt.
Toen hij klaar was, was het tijd voor revanche (zeg maar gerust zoete wraak). Boekentasje achterop (Nog wel een bagagedrager maar geen blokjes meer!) en weer gaan met die banaan. Maar deze keer fietste ik iedereen er af.
Vanaf die dag, 28 jaar geleden alweer, was fietsen mijn passie.
Totdat hij kwam.......de dag waarop alles anders zou worden. Een kennis van mijn ouders had nog een oude Peugot staan met 2x5 versnellingen. Ik mocht hem hebben. Ik ben (later ook niet meer) nog nooit zo blij met een cadeau geweest. Ik heb dat ding helemaal gepoetst en opgeknapt.
Toen hij klaar was, was het tijd voor revanche (zeg maar gerust zoete wraak). Boekentasje achterop (Nog wel een bagagedrager maar geen blokjes meer!) en weer gaan met die banaan. Maar deze keer fietste ik iedereen er af.
Vanaf die dag, 28 jaar geleden alweer, was fietsen mijn passie.
-
- Forum-lid HC
Mijn eerste fiets was een Gios Brooklyn uit 1977 (kwam van de thijs vermeer ploeg).
Mijn tweede was dit frame samen met Campagnolo Super Record en Mavic SSC velgen die wel nieuw werd aangeschaft:
Gios super record
Mijn tweede was dit frame samen met Campagnolo Super Record en Mavic SSC velgen die wel nieuw werd aangeschaft:
Gios super record
Mijn eerste racefiets was een oud barrel dat al jaren stond weg te rotten naast de schuur tot ik eindelijk lang genoeg was dat ik net bij de trappers kon.
Fiets kwam oorspronkelijk uit Engeland en is ooit met een vakantie aldaar meegekomen. 2x5 speed en 27 inch wielen. Pisbakkenstaal dus loeizwaar. Viel nog niet mee om daar fatsoenlijke banden voor te vinden. Na opknappen toch een paar jaar dusdanig veel tochtjes gemaakt dat het virus toesloeg.
In 1992 een tweede hands Raleigh Strada op de kop getikt, geel-wit-zwart frame van Reynolds 501 buizen en volledig Shimano Exage Sport 2x6 speed afgemonteerd. Geïndexeerd schakelen! Weinmann aero velgen, echt hip! Was echt de koning toen. Wielen heb ik nog steeds en zijn nog nagenoeg recht. Veel op gereden rond Amsterdam. Zou eens moeten zoeken maar volgens mij moet ik ergens nog wel een foto van die Raleigh hebben.
Deze heeft trouwens dienst gedaan tot voorjaar 2007 (!)
Fiets kwam oorspronkelijk uit Engeland en is ooit met een vakantie aldaar meegekomen. 2x5 speed en 27 inch wielen. Pisbakkenstaal dus loeizwaar. Viel nog niet mee om daar fatsoenlijke banden voor te vinden. Na opknappen toch een paar jaar dusdanig veel tochtjes gemaakt dat het virus toesloeg.
In 1992 een tweede hands Raleigh Strada op de kop getikt, geel-wit-zwart frame van Reynolds 501 buizen en volledig Shimano Exage Sport 2x6 speed afgemonteerd. Geïndexeerd schakelen! Weinmann aero velgen, echt hip! Was echt de koning toen. Wielen heb ik nog steeds en zijn nog nagenoeg recht. Veel op gereden rond Amsterdam. Zou eens moeten zoeken maar volgens mij moet ik ergens nog wel een foto van die Raleigh hebben.
Deze heeft trouwens dienst gedaan tot voorjaar 2007 (!)
"Grandma was slow, but she was old!"
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
Cervélo S1 2009 / SRAM Force BMC CrossMachine CX02 / Shimano 105
-
- Forum-lid
Mijn eerste fiets was (en is) een Gitane 1500. Gekocht via mn werk met een fietsplan dat ze hadden. Helaas mocht ik het niet overal aanschaffen, maar bij 1 winkel (zo'n Bike Totaal keten zaak, compleet bagger natuurlijk). Na fanatiek te zijn geweest en daarna ff niet meer toch maar weer uit de schuur getrokken, flink veel gelezen over trainen op een fiets ben ik nu bezig met een gedegen schema (en helemaal verslaafd) en een stok achter de deur, bij 10K KM een nieuwe fiets