Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs-Roubaix.....niet gestolen

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 14 apr 2009 10:13

Om ook eens een positieve kant van de vlaamse wielerfan te belichten: Hushovd werd na zijn val rechtgeholpen door een man met vlaamse leeuwenvlag om de lenden: 't zijn dus niet allemaal idoten zoals dat gedeelte die de koers komen verzieken.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pipootje
Forum-lid

pipootje 14 apr 2009 11:18

Over die wielbasis: volgens mij rijden ze met een grotere vorksprong (andere hoek) zodat de fiets minder "nerveus" stuurt en makkelijker rechtuit blijft gaan (was blijkbaar effe wennen voor hushovd). Hierdoor wordt de fiets al langer. Misschien dat ze dat bedoelen met het crossverhaal (?)
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

perik
Forum-lid

perik 14 apr 2009 11:26

Een grotere vorksprong maakt de fiets juist nerveuzer, de naloop wordt er immers kleiner door. Ik denk dat ze dat in eerste plaats hebben gedaan om de wielbasis langer te maken en zo meer comfort te krijgen.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 14 apr 2009 12:15

Ben toch blij dat de belgen ook wat zelfreflectie hebben: http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wielr ... _in_de_hel

Zondagavond werd er (notabene in het journaal) melding gemaakt van 'feestelijke taferelen op carrefour de l'arbre'. Gelukkig weet men nu beter. Ik wil ook zeker niet iedereen over de dezelfde kam scheren, maar een groot gedeelte van deze fans kunnen wat mij betreft beter thuis blijven. Zuipen ze daar maar lekker een krat bier leeg. Ik vind het walgelijk dat er mensen zijn die zich zo laten gaan. Als hier niets aan gebeurd, is het wachten op het eerste ongeluk.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bmiller
Forum-lid

bmiller 14 apr 2009 12:24

Hopelijk zien we dat soort supporters taferelen niet met de AGR.

Wel heb ik enorm genoten van een hele mooie en open koers. Tot de val partij lag het helemaal open. Ik had het Flecha enorm gegund. Maar ja Boonen had ook kunnen vallen en dus is het niet gestolen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

dario
Forum-lid

dario 14 apr 2009 13:00

Inderdaad beschamend, dat soort voetbaltoestanden...
Dranghekken plaatsen lijkt de enige oplossing (zie ook die twee vrouwen die net voor Boonen zo nodig nog even de weg over moeten steken, de vlaggen die de renners het zicht belemmeren, en zie ook de motor die op het publiek inrijdt...)
Maar los daarvan was het een mooie koers, ondanks het gebrek aan spankracht in de laatste 10 km: Hushovd kan alleen maar op zichzelf kwaad zijn; naast kracht en uithouding, en dat tikje geluk, maakt immers ook stuurmanskunst deel uit van het spelletje...
Ik heb wel - eens te meer - te doen met Hoste (in zijn plaats had ik Flecha ook wel kunnen vermoorden!), die eeuwige pechvogel... (al vermoed ik zo dat hij anders ook wel vierde zou geworden zijn)

Méér van dat! (van dat ene, niet van dat andere)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 14 apr 2009 13:12

In een interview na afloop zegt Joost Posthuma dat hij heeft begrepen dat Flecha is uitgegleden over olie.

Overigens wel een beetje vreemd dat men uitgerekend over Flecha begint te zeuren dat hij zijn werk niet doet. Is hij één keer wat verstandiger aan het rijden en dan krijgt hij daar kritiek op. De emotie van zo'n Hoste na de koers snap ik wel hoor. Maar hij moet niet denken dat hij anders wel even het podium op was gereden. Dan had hij toch eerst even de betere sprinters er af moeten rijden. En ik betwijfel of dat er in zou zitten.

oldboy
Forum-lid

oldboy 14 apr 2009 14:16

@Bottecchia

Leif zei niet dat tie dacht dat tie anders zou winnen of op het podium zou rijden maar, het is sneu voor hem maar, dat is koers.

Verder vond ik Flecha voor het eerst verstandig koersen. Zag er goed uit voor hem maar, Boonen heeft echt laten zien dat tie een hele grote renner is want, hij heeft de koers gemaakt en gewonnen. Echt een super-talent. Als hij zo blijft presteren dan gaat alleen pech hem van de overwinning in de komende edities van P-R afhouden.

De nieuwe Mister Paris-Roubaix komt eraan!

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 apr 2009 14:30

@Oldboy: ik verwacht van een Fabian Cancelara in vorm minstens zoveel als van den Vlaamsche Coke-snuivert. :)

oldboy
Forum-lid

oldboy 14 apr 2009 14:52

@Corniel

Laten we hopen dat we nog een duel gaan meemaken. Afgelopen jaar was tie er dicht bij maar, niet dicht genoeg.

Anyway ben geen persoon die een voorkeur heeft voor een renner maar, gezien de prestaties van Boonen kan ik alleen maar concluderen dat deze ervoor gemaakt is. Hij is ideaal gebouwd voor deze koers. Vindt het persoonlijk ook de mooiste renner op fiets. Elke keer hoor ik de belgen over Pozzato met hun gezever over stillist maar, Boonen zijn lange rug gekromd over het frame is mooier dan Pozzato met zijn lange benen.

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 apr 2009 14:58

Tja, kwa bouw ontlopen Boonen en Cancelara elkaar niet zoveel volgens mij. Verder zijn er Nederlanders die veel verwachten van Maaskant, maar wat mij betreft moet die nog bewijzen dat ie zich kan meten met eerder genoemden.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 14 apr 2009 14:58

Net met enkele mensen gesproken die sinds jaar en dag naar het Carrefour trekken en daar helaas bevestiging van de feiten: stomdronken hooligans die zich misdragen. Tot de wielersupporters reken ik ze niet want de mensen die ik sprak zijn echte wielerliefhebbers en zij zijn dergelijke mensen ook liever kwijt dan rijk.

Een ding vind ik wel overdreven: of Pozatto gehinderd is of niet laat ik nu nog in het midden.
Feit is dat hij nauwelijks tijd verliest op het carrefour zelf en dat de echte strijd begint op het asfalt en daar is de wedstijd beslecht en nergens anders.

Het is Pozatto zijn goed recht om te koersen zoals hij wil en in het wiel van Boonen te kruipen maar ik zou het jammer gevonden hebben als hij won door gans de dag in het wiel te kruipen, nauwelijks werk te verrichten om vervolgens op de piste te winnen.
Boonen heeft net dat tikkeltje meeval gehad met die valpartij van Flecha waardoor Pozatto ook vol in de wind moest rijden. Kan hij in het wiel van Boonen blijven dan raakt Boonen hem niet kwijt denk ik en is het een ander verhaal.

Voor mij dus oververdiende overwinning wegens constant zelf het initiatief genomen ondanks het irritante koersgedrag van Pozatto. En Hushovd rijdt zelf het decor in en dat is nu eenmaal iets dat bij P-R hoort: stuurmanskunst. Denk dat hij ook redelijk murw gereden was en dan gebeurt dat net iets eerder dan wanneer ze nog fris zitten.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Plaats reactie