Nieuwe Shimano Ultegra groep 2010
-
- Forum-lid HC
Als shimano bij de nieuwe dura ace en ultegra, dezelfde verbeteringen heeft aangebacht is in de XTR groep zou ik me geen zorgen maken.
Nadeel de adviesprijzen van de bladen zijn belachelijk, maar goed als je de adresjes weet kan het meevallen en anders koop je toch gewoon een nieuwe crank heb je meteen nieuwe lagers ook en het prijsverschil is vaak nihil.
Nadeel de adviesprijzen van de bladen zijn belachelijk, maar goed als je de adresjes weet kan het meevallen en anders koop je toch gewoon een nieuwe crank heb je meteen nieuwe lagers ook en het prijsverschil is vaak nihil.
prjz schreef:perik schreef:Mooi! Hier zaten veel mensen naar uit te kijken denk ik. Ik weet alvast wat mijn volgende groep gaat worden
Mooi, ik heb pas de nieuwe , althans dat dacht ik Ultegra SL, op mijn fiets.
Komen ze weer met iets nieuws. Prima marketing van die jongens, ze zorgen er wel voor dat wij als idioten de boel weer gaan vervangen.
Dit is toch alleen maar gericht op zaken uit de mode te laten zijn!!!
Denk dat je hier wat kort door de bocht gaat. Het was voor 100% te verwachten dat ze de ultegra gingen veranderen aangezien de dura-ace veranderd is. Meestal komt dit ongeveer één seizoen na de topversie. Het enige dat je kunt aanbrengen is dat ze dit mete enkele maanden hebben vervroegd. Leuk voor de jongens die ultegra rijden en aan vervanging toe zijn. Sneu natuurlijk voor hen die in de laatste 2 maanden vervangen hebben.
nimp schreef:Komt er weer een Ultegra SL versie van uit ? Want die kleur vindt ik véél mooier.
Ultegra SL was volgens mij een facelift van Ultegra waarbij er een paar gram bespaard zijn. Als er dus al een SL-versie van de nieuwe Ultegra zou komen dan verwacht ik dat niet binnen 1 a 2 jaar.
En smaken verschillen he, want persoonlijk vind ik dat dat grijs van Ultegra SL niet echt mooi bij de meeste fietsen past. Hoewel ik zelf Ultegra SL heb (vanwege de goede prijs/kwaliteit-verhouiding), zou ik alleen op basis van de looks gekozen hebben voor SRAM Rival in volledig zwart.
Ik heb nog een leuke. Ik heb plannen om een aantal componenten van de nieuwe Ultegra aan te schaffen.
Nu wil ik graag weten wat de ervaringen zijn van de shifters van de DA-7900. Ik rij nu met 105-5600 en vroeg me af of het nieuwe concept een betere ergonomie heeft dan het huidige.
Mvg
Nu wil ik graag weten wat de ervaringen zijn van de shifters van de DA-7900. Ik rij nu met 105-5600 en vroeg me af of het nieuwe concept een betere ergonomie heeft dan het huidige.
Mvg
There can only BeOne.
Helaas is het antwoord nee. Tenzij nu de kabels je in de weg zitten, maar in algemene zin is de vorm van de grepen wat hoekiger en minder handvriendelijk geworden. Of laat ik niet overdrijven, maar in ieder geval ergonomisch niet beter.
Nah, ik heb geen problemen met mijn waslijntjes. Kabels lopen mooi symmetrisch en storen me dan ook niet zo. Ik dacht ooit in een vaag verleden gehoord te hebben dat de ergonomie van de 7900 serie een stuk handvriendelijker zou zijn, maar was er niet zeker van. Leuk vraagstuk dan natuurlijk om hier neer te kladden. Ik vind de ergonomie van de shifters namelijk essentieel. Is de ergonomie niet goed, dan komt het no way op mijn fiets terecht.
Maar dit zo te lezen is de keuze zo gemaakt: Ik blijf lekker bij mijn 5600 sti's.
Harstikke bedankt voor de info!
Groet,
Maar dit zo te lezen is de keuze zo gemaakt: Ik blijf lekker bij mijn 5600 sti's.
Harstikke bedankt voor de info!
Groet,
There can only BeOne.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De geluiden die ik over de 7900 shifters hoor zijn bepaald niet best. Er schijnen nog al wat shifters te zijn die heel snel de geest geven. Ik heb zelf nog geen shifters gezien die niet meer naar behoren functioneren, dus misschien is het wel wat opgeblazen.
jsparie schreef:Helaas is het antwoord nee. Tenzij nu de kabels je in de weg zitten, maar in algemene zin is de vorm van de grepen wat hoekiger en minder handvriendelijk geworden. Of laat ik niet overdrijven, maar in ieder geval ergonomisch niet beter.
ergonomie is een persoonlijke zaak. ikzelf vond de nieuwe grepen inderdaad wat minder dan de oude. zowel de 7900 als de 7900 Di2 geven mij minder comfort
Ik heb nooit met de oude D-A gereden, maar de nieuwe zijn idd "hoekiger" dan mijn oude ultegra, dat wil zeggen dat ze duidelijkere handposities hebben. Vergelijk het maar met het verschil tussen een rond en een anatomisch stuur. Persoonlijk vind ik het een stuk prettiger, vooral in de beugels. De verstelbare grepen zijn bovendien voor mijn kleine handen een uitkomst.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit. Dat is de enige manier om erachter te komen of ze voor jouw prettig zijn.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon uit. Dat is de enige manier om erachter te komen of ze voor jouw prettig zijn.