Ronde van vlaanderen
-
- Forum-lid
Pfft, 2e of 20e van die achtervolgers maakt niets uit want ze kwamen er allemaal niet aan te pas. Net hetzelfde voor Gilbert.
Oh ja, je kent de bijnaam van Volderke in de ploeg? Uiteraard ben ik in mijn nopjes met zijn overwinning.
Oh ja, je kent de bijnaam van Volderke in de ploeg? Uiteraard ben ik in mijn nopjes met zijn overwinning.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Uiteraard valt er niets af te dingen op de overwinning van Devolder. Top. Aanvallen en winnen. Wat wil het oog nog meer.
Omdat ik een echte hollander ben, toch een paar dingetjes achteraf:
Ik snap het rijden van de cervelo's niet helemaal. Die nemen de koers in handen, en dan weer niet. Beetje vreemd. Er had meer ingezeten dan een 2e plek.
De Lotto's rijden niet echt slim, maar dat doen ze al een jaartje of vier niet in de ronde!
Rabo moet het materiaal maar eens controleren. Zo vaak vallen en lek rijden is geen pech meer. Flecha was weer ongelooflijk sterk. Als die niets heeft aanstaande zondag wint hij P-R.
Maaskant verdient een dikke vette pluim! Die kan goed pieken. Daar kunnen een boel renners van leren.
Ik snap nog steeds niet waarom Tom Leezer niet mee was. Die gaat gewoon Gent-Wevelgem winnen aanstaande woensdag. Mooi toch!
Omdat ik een echte hollander ben, toch een paar dingetjes achteraf:
Ik snap het rijden van de cervelo's niet helemaal. Die nemen de koers in handen, en dan weer niet. Beetje vreemd. Er had meer ingezeten dan een 2e plek.
De Lotto's rijden niet echt slim, maar dat doen ze al een jaartje of vier niet in de ronde!
Rabo moet het materiaal maar eens controleren. Zo vaak vallen en lek rijden is geen pech meer. Flecha was weer ongelooflijk sterk. Als die niets heeft aanstaande zondag wint hij P-R.
Maaskant verdient een dikke vette pluim! Die kan goed pieken. Daar kunnen een boel renners van leren.
Ik snap nog steeds niet waarom Tom Leezer niet mee was. Die gaat gewoon Gent-Wevelgem winnen aanstaande woensdag. Mooi toch!
Ijzeren Briek schreef: Maar Devolder heeft vorig jaar ook onvoorwaardelijk in dienst van Boonen gereden en ik zie het dit jaar opnieuw gebeuren.
Ik herinner me anders dat hij behoorlijk zuur keek toen hij niet zelf mocht gaan! (begrijpelijk ook, natuurlijk - als je weet dat je goed bent om te winnen...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Volderke zijn bijnaam bij Quick-Step is 'Brieken', uiteraard verwijzend naar Briek Schotte die tot nader order nog altijd de oerflandrien is.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Ik had gisteren een prachtige dag om de Ronde te volgen, dankzij een VIP uitnodiging: ontbijt op de Grote Markt in Brugge, toegang tot het rennersdorp (gaan vergapen aan de fietsen), passage van de renners meepikken in Drongen, op restaurant met zakenrelaties aan de voet van de Koppenberg, de doortocht van de renners gevolgd aan de voet van de Koppenberg (valpartij daar!) en als uitsmijter een helicoptertocht boven de wedstrijd (koers was toen tussen Varentberg en Haaghoek/Leberg)... dat laatste is tamelijk uniek omdat er naast de tv-heli's slechts enkel deze heli toegelaten was boven de wedstrijd.
Foto's hiervan zijn nu tijdelijk op mijn site te raadplegen via deze link: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=59
Foto's hiervan zijn nu tijdelijk op mijn site te raadplegen via deze link: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=59
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
Stelt toch niks voor om met een heli boven de ronde van vlaanderen te vertoeven :/ Mijn jaloezie is enorm, geluksvogel. Leuke foto's trouwens.
-
- Forum-lid
Pozatto is echt een laffaard trekt door op de Berendries komt met Boonen en Devolder terug bij de koplopers en neetm dan niet meer over.
Rij dan door tot de volgende helling en ga daar weer aan, waarschijnlijk blijft dan alleen Boonen over in zijn wiel.
Dan hadden ze het samen kunnen uit vechten en had hij tenminste kans gehad en gestreden voor de overwinning.
Rij dan door tot de volgende helling en ga daar weer aan, waarschijnlijk blijft dan alleen Boonen over in zijn wiel.
Dan hadden ze het samen kunnen uit vechten en had hij tenminste kans gehad en gestreden voor de overwinning.
Bottecchia schreef:Casran in actie boven de Leberg: ...
Of niet soms?
Haha. Dat is de heli van de tv; de onze vloog daar iets boven
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
-
- Forum-lid
NicoM schreef:Pozatto is echt een laffaard trekt door op de Berendries komt met Boonen en Devolder terug bij de koplopers en neetm dan niet meer over.
Nou, of je nu links keek of rechts, QS was overal. En geen van die QS-renners maakte op mij een indruk de Ronde niet te gaan winnen. Individuele klasse in combi met gevoerde tactiek maakte het voor de overigen een mission impossible. Ieder team droomt er toch van om een koers zo te domineren.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit