Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bauke Mollema

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 okt 2010 01:31

Madhill schreef:Niet te min petje af voor Mollema :)


+1
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 17 okt 2010 12:10

Ben wel nieuwsgierig naar de originele bewoordingen van Carabo :D. Mooie wedstrijd, jammer dat je de slechte weersomstandigheden nooit goed in beeld kunt brengen. Toen Scarponi binnenkwam kon je goed zien hoe nat het was.

Petje af Mollema!

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 17 okt 2010 12:39

Madhill schreef:Mooi dat Mollema 200km+ aankan. Zijn aanval getuigt van het feit dat hij sterk is maar op zo'n moment in de koers je troeven op tafel gooien leek mij iets te vroeg. Zo lang mogelijk zitten blijven was beter geweest gezien zijn capaciteiten. Jezelf laten zien is mooi maar koersinzicht komt met de jaren. Niet te min petje af voor Mollema :)


volgens mollema zelf was-ie van de kou bevangen in de afdaling. niet zo gek, want hij reed met armstukken en de meesten met een (regen)jackie (of 2)..
aanhaken bij een op hol geslagen gilbert is dan net iets teveel van het goede..

ik denk eerlijk gezegd niet dat hij een betere uitslag had gereden als hij was blijven zitten. maar goed.. achteraf is het altijd makkelijk lullen.

chapeau voor hem, dat-ie dit soort kunstjes nog maar vaak mag flikken!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 17 okt 2010 17:28

Als hij blijft zitten wint 'ie zeker niet. Dit was een plek in het parcours om een selectie te maken. Hartstikke goed dat hij er dan gewoon voor gaat. Het levert mooie beelden op en met een beetje geluk blijft hij met een klein groepje over voor de slotklim.

Volgende keer gewoon weer doen! Er zitten al genoeg rekenmeesters in het peloton.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2010 17:41

Bottecchia schreef: Volgende keer gewoon weer doen! Er zitten al genoeg rekenmeesters in het peloton.


Hoi,

Precies. Als er iets onverwachts komt dan krijgen juist die rekenmeesters problemen want dat past niet echt in hun 'berekeningsformule'. Onbekende factor....paniek.....wachten. Dit kan genoeg zijn om voldoende te pakken zeker als er wat rekenaars achter je in 1 groep zitten.

Mooie actie Mollema.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 17 okt 2010 20:42

Ik verwacht "wieler revue" in dit topic om te zeggen dat Mollema niks gepresteerd heeft in Lombardije - Gilbert werd immers als winnaar gehuldigd. Oh nee, die kijkt niet naar zulke onbelangrijke koersjes.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 okt 2010 20:47

Boeit me niet wat "Wieler Revue' hierop te zeggen heeft. Feit is dat ook Gilbert dit niet alemaal in 1 dag voor elkaar kreeg.
Mollema is nog relatief jong en kan nog jaren door. No need for a rush job.


Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 17 okt 2010 20:50

Geweldige wedstrijd van Bauke Mollema! Goeie vent ook. En da's mooi.
... más allá ...

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 17 okt 2010 23:15

Inderdaad een goede wedstrijd van Mollema, een kleine kanttekening moet ik wel maken, dit is de tweede keer dat Mollema zich laat verrassen door de kou. Dat vind ik wel zorgwekkend. Ik vond het ook vreemd dat hij in alleen extra mouwtjes reed, terwijl er veel met een regenjack rondreden.

Dat maaktniet dat Mollema een zeer sterke wedstrijd reed en zeker zijn talent weer eens liet zien.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 18 okt 2010 09:35

Een jaar of vijf geleden zag je Gilbert in zowat elke koers als een wilde tekeergaan in de finale, om dan uiteindelijk ingerekend te worden door het peleton. Toen waren er ook die zegden dat hij beter kon sparen en blablabla, maar door zo te blijven rijden heeft hij volgens mij het niveau gehaald dat hij nu heeft. Bevoorbeeld een Nick Nuyens, die al enkele jaren zogenaamde kopman is, maakt er al zijn hele tweede carriere (periode na quickstep) een kunst van om zich weg te steken. Als je dan niet wint, dan kom je ook nooit in beeld he?
Die Bollema dus, ook al draagt zijn aanval natuurlijk nog niet tot het eind, legt met deze manier van koersen een basis voor de toekomst. Grenzen verleg je in de koers, en dat schijnen veel jongeren niet te snappen. Respect voor Bauke , hij komt er wel!

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 18 okt 2010 10:02

precies, afzien=investeren, of je nu wint of niet.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 18 okt 2010 11:10

Ik doe er ook nog een schepje bij! Wat een held die Mollema!

Plaats reactie