Wieladvies allround wielen rond €200
Omnog even in te haken op de discussie over spaken.
In de tandemwereld is een 48-spaaks wiel kruis over 3 de standaard.
Voor mijne eigen klassieke randonneur gebruik ik al jaren een 40 spaaks wiel kruis over 3 met messing ringetjes achter de spaakkop. Na 15 jaar en zeer veel kilometers met 14 kilo bagage zijn ze dan nu ten einde (mag het een keer?)
Voor race is er nog altijd het argument om achter kruis over 2 of 3 te spaken en links radiaal.
Voor kan radiaal prima, alleen geeft dat iets minder comfort. Een gekruist wiel veert iets meer zonder dat het zwabberig wordt.
In de tandemwereld is een 48-spaaks wiel kruis over 3 de standaard.
Voor mijne eigen klassieke randonneur gebruik ik al jaren een 40 spaaks wiel kruis over 3 met messing ringetjes achter de spaakkop. Na 15 jaar en zeer veel kilometers met 14 kilo bagage zijn ze dan nu ten einde (mag het een keer?)
Voor race is er nog altijd het argument om achter kruis over 2 of 3 te spaken en links radiaal.
Voor kan radiaal prima, alleen geeft dat iets minder comfort. Een gekruist wiel veert iets meer zonder dat het zwabberig wordt.
Zo, na de vorige post heerlijk geslapen, het artikel van Sheldon Brown dat Diogenes aanraadde gelezen. Interessant leesvoer!
Brown geeft aan dat een radiaal gespaakt wiel NIET minder comfortabel is, doordat bij radiaal gespaakte wielen. Zie: http://sheldonbrown.com/gloss_ra-e.html#radial
Brown geeft aan dat een radiaal gespaakt wiel NIET minder comfortabel is, doordat bij radiaal gespaakte wielen. Zie: http://sheldonbrown.com/gloss_ra-e.html#radial
Diogenes schreef:Lees trouwens ook dit nog even:
How Many Spokes?
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html
Diogenes
jajajaja...
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Ga ik vandaag regelen, die foto...
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Hierbij dan een foto. Blijft lastig om dat fatsoenlijk te doen met de mobiele telefoon, hopelijk kun je aan de hand van deze foto een beetje een oordeel vormen. Ik ben er erg tevreden mee.
Ik heb contact gehad met Zoran en hij kan de Ambrosio's helaas niet in het zilver leveren. Hij stelt als alternatief Rigida DP18 voor, maar ik denk dan zelf eerder aan de Mavic CXP33 en heb dus gevraagd of hij die wel in het zilver kan leveren.
De Rigida's zijn wel erg zwaar tov de Mavics (590g tegen 455g volgens Weight Weenies).
De Rigida's zijn wel erg zwaar tov de Mavics (590g tegen 455g volgens Weight Weenies).
Ik zou nooit Rigida kopen, maar CXP33.
Bij demarrages merk je juist het gewicht van de velg.Die zou ik zo licht mogelijk houden, zolang het maar een betrouwbare velg is. En dat is de CXP33 zeker.
De combinatie CXP33 en Ultegra naven kost zo'n 200 Euro in Duitsland.
Diogenes
Bij demarrages merk je juist het gewicht van de velg.Die zou ik zo licht mogelijk houden, zolang het maar een betrouwbare velg is. En dat is de CXP33 zeker.
De combinatie CXP33 en Ultegra naven kost zo'n 200 Euro in Duitsland.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Je gaat toch geen 300 gramm extra aan die wielset plakken als het niet hoeft? De CXP33 is een perfecte velg.
Volgens mij ben je verkeerd bezig als je alleen voor het uiterlijk een zwaardere velg neemt.
De CXP33 is ook in zilver te leveren en dan zelfs goedkoper dan in zwart.
Diogenes
Volgens mij ben je verkeerd bezig als je alleen voor het uiterlijk een zwaardere velg neemt.
De CXP33 is ook in zilver te leveren en dan zelfs goedkoper dan in zwart.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido