welke pedalen + schoenen gebruiken jullie?
Henry blijft eigenwijs met klikloze atb pedalen racen.
Maar dan lekkere lichte slanken gevalletjes.
Maar dan lekkere lichte slanken gevalletjes.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruik momenteel Shimano 105 SPD-SL 540 pedalen met gele plaatjes op mijn racefiets.
Gebruik dit systeem pas sinds vorig jaar met mijn Shimano r086 schoenen. Schoenen bevallen erg goed.
Maar het pedalen systeem ga ik binnenkort vervangen voor Speedplay Zero's.
De gele plaatjes slijten mij te snel (plaatjes kosten toch bijna 20euro) en ook als ze pas voor de helft weggesleten zijn beginnen ze al wat frictie te geven qua bewegingsvrijheid die de gele plaatjes horen te geven. Juist deze frictie in de bewegingsvrijheid is de reden voor wat anders. Ook vind ik dat de lagers van de Shimano 105 SPD-SL beter gekund hadden, echt soepel zijn ze niet (ook niet nieuw). Mijn gele Shimano plaatjes zijn na 2000KM helemaal af, de slijtmarkering geeft aan dat ze nog zeker niet af zijn maar een deel van de gele slijtmarkering is losgelaten / eraf gescheurd.
Gebruik dit systeem pas sinds vorig jaar met mijn Shimano r086 schoenen. Schoenen bevallen erg goed.
Maar het pedalen systeem ga ik binnenkort vervangen voor Speedplay Zero's.
De gele plaatjes slijten mij te snel (plaatjes kosten toch bijna 20euro) en ook als ze pas voor de helft weggesleten zijn beginnen ze al wat frictie te geven qua bewegingsvrijheid die de gele plaatjes horen te geven. Juist deze frictie in de bewegingsvrijheid is de reden voor wat anders. Ook vind ik dat de lagers van de Shimano 105 SPD-SL beter gekund hadden, echt soepel zijn ze niet (ook niet nieuw). Mijn gele Shimano plaatjes zijn na 2000KM helemaal af, de slijtmarkering geeft aan dat ze nog zeker niet af zijn maar een deel van de gele slijtmarkering is losgelaten / eraf gescheurd.
-
- Forum-lid
Campa Chorus pedalen met witte Sidi Ergo2's
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Ik heb de Look Keo Classic pedalen. Mooi instapmodel voor de beginnende fietser. De plaatjes onder je schoen bepalen de bewegingsvrijheid van je voeten. Ik heb 1 probleemknie maar met de grijze plaatjes die ik iets scheef onder mijn schoen heb gezet kan ik prima uit de voeten. Wil je nog meer speling dan kun je de rode plaatjes nemen.
Schoenen, tja.. Wegens budgetredenen (student) heb ik nu Aldi fietsschoenen. Deze zitten overigens prima eigenlijk. Maar liefst zou ik mooie Sidi's kopen, zien er strak uit. Helaas heb ik een brede voet dus geen idee of ze wel lekker zitten bij mij..
haha
Schoenen, tja.. Wegens budgetredenen (student) heb ik nu Aldi fietsschoenen. Deze zitten overigens prima eigenlijk. Maar liefst zou ik mooie Sidi's kopen, zien er strak uit. Helaas heb ik een brede voet dus geen idee of ze wel lekker zitten bij mij..

Ik weet niet of dit de goede plek is voor mijn vraag.
Deze winter wil ik beginnen met mountainbike welke pedalen zijn daarvoor allemaal te gebruiken?
Tot nu kom ik alleen de shimano pd pedalen tegen, maar ik rijd liever wat dichter met mijn schoenen tegen de crankarmen aan. Zijn er ook mtb-pedalen waarbij je dit in kan stellen?
Alvast bedankt!
Deze winter wil ik beginnen met mountainbike welke pedalen zijn daarvoor allemaal te gebruiken?
Tot nu kom ik alleen de shimano pd pedalen tegen, maar ik rijd liever wat dichter met mijn schoenen tegen de crankarmen aan. Zijn er ook mtb-pedalen waarbij je dit in kan stellen?
Alvast bedankt!
Volgens mij kan je dat niet instellen op het pedaal, maar hoe dichtbij je bij de cranks komt met de schoen is dan af te stellen met het schoenplaatjes. Dus de schoenplaatjes verder naar de buitenkant van de schoen monteren.
Of er veel verschil zit tussen afstand pedaal-crank tussen de verschillende systemen weet ik niet.
Mountainbike pedalen zijn shimano spd zoals je al had gevonden, maar je kunt ook nog kijken naar Time (atac als ik het goed heb), of crankbrothers (eggbeaters)
Of er veel verschil zit tussen afstand pedaal-crank tussen de verschillende systemen weet ik niet.
Mountainbike pedalen zijn shimano spd zoals je al had gevonden, maar je kunt ook nog kijken naar Time (atac als ik het goed heb), of crankbrothers (eggbeaters)
Ik rijd op mijn racefiets met speedplay titanium die hebben een heel korte pedaalarm dus zit ik lekker dicht tegen de crankarm aan.
Maar volgens mij zijn die shimano schoenplaatsjes niet onder de schoen te verstellen van binnen of naar buiten.
Of is dat wel zo?
Maar volgens mij zijn die shimano schoenplaatsjes niet onder de schoen te verstellen van binnen of naar buiten.
Of is dat wel zo?
Als je op de link
http://www.bikeandtravel.nl/Shimano-SPD ... es-SM-sh51
klikt, krijg je een plaatje van een SPD plaatje (ook te vergroten). Daaraan kun je zien dat je wel wat van links naar rechts kunt schuiven.
http://www.bikeandtravel.nl/Shimano-SPD ... es-SM-sh51
klikt, krijg je een plaatje van een SPD plaatje (ook te vergroten). Daaraan kun je zien dat je wel wat van links naar rechts kunt schuiven.
- arnoudrace
- Forum-lid
Look Keo Carbon, grijze plaatjes, Sidi Ergo 2's
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF