Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner mishandelt automobilist

noppie
Forum-lid

noppie 07 feb 2009 22:49

GastheerG schreef:
rob74 schreef: Het is maar wat je leuk vindt. Het komt bij mij meer over als puberaal gedrag.

+1
Niet met elkaar eens zijn is niet erg. Is de kracht van een forum om verschillen te zien.
Met elkaar niet eens WILLEN (onwil als doel) zijn is gewoon puberaal gedrag.

Wat lief dat jullie het met elkaar eens zijn. Misschien kunnen jullie wel vriendjes worden.
kiekeboe

noppie
Forum-lid

noppie 07 feb 2009 23:11

GastheerG schreef:
Noppie schreef:Wat lief dat jullie het met elkaar eens zijn. Misschien kunnen jullie wel vriendjes worden.

Rob en ik zijn het regelmatig niet met elkaar eens wat niet wegneemt dat we wel respect voor elkaar hebben.
Met elkaar eens zijn is ook geen doel van een forum. Verschillen van inzicht verruimd immers de blik.
Respect is overigens WEL een voorwaarde.

Als je je daar niet in kan vinden wordt het misschien gewoon tijd dat je opsodemieterd.

Bespeur ik hier een lichte vorm van irritatie? Geen wonder dat mensen je gaan afzagen als je zo licht geraakt bent en vervolgens grof gaat worden.
kiekeboe

iskander_
Forum-lid

iskander_ 07 feb 2009 23:53

Maar goed dat jullie nu geen fietser of automobilist zijn, dan was er weer een slacht over gevallen. :-)

amateurke
Forum-lid

amateurke 08 feb 2009 01:28

GastheerG wrote:

"Ik ben vorig jaar door een auto van de weg gereden. M´n elleboog is nog steeds niet helemaal genezen.
Wat veder terug in de tijd zat ik klem tussen geparkeerde auto´s, auto´s die langsreden en een portier die klakkeloos werd open gegooid. Vol over de kop en weken met verband gelopen.
Nog iets verder terug tot twee keer toe op een motorkap van een auto. 1 keer in de laatste km van een koers!!!!
Los nog van alle bijna´s!

Allemaal de schuld van de betreffende automobilisten. Genoeg voer om als ik straks in een situatie kom waar de ander fout is om volledig uit m´n plaat te gaan.

Ik ben niet iemand waar je mee solt maar ik heb genoeg beschaving om in ongewenste verkeerssituaties het verstand het werk te laten doen.

Vorig jaar bijna 30.000km gereden. De helft met de auto en de andere helft met de fiets. En ik moet toch zeggen dat ik me vaker schaam dat ik fiets dan dat ik auto rij.
En ik weet en ken genoeg fietsers die een positieve bijdrage leveren aan ons imago. Dus vlieg niet gelijk op als je je niet aangesproken hoeft te voelen."

Gastheer G - ik ben het helemaal met je eens; ook met het feit dat je best eens je nek uit moet steken en duidelijk voor je mening moet uitkomen. Toch heb ik een tip voor je:

Reageer niet op de domme reacties van een aantal forumleden. Zijn waarschijnlijk alleen bedoeld om te irriteren. Door hier op in te blijven gaan verhoog je hun plezier en uiteindelijk ook dat van jezelf. Dus laat dit soort loze kreten in het vervolg in het luchtledige hangen dan begrijpen ze zelf wel dat ze hun onzin beter voor zichzelf kunnen houden.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

rank
Forum-lid

rank 08 feb 2009 09:26

Noppie is er gewoon op uit om te provoceren, en alleen zelf bepaal je of hij daar in slaagt of niet. ;)

Verder wordt alleen het negatieve altijd belicht natuurlijk. Maar het gaat ook vaak goed. Inhouden op de mountainbike, wandelaars groeten, en 99% krijg ik dat ook terug. Pubers die alleen zijn, gedragen zich altijd omdat ze dan niet stoer hoeven te doen, en misschien denken ze zelfs wel dat wielrennen ook een leuke hobby voor henzelf kan zijn? Andere fietsers (tegemoetkomend) waar je een vriendelijk knikje van krijgt, of zelfs een glimlach? Het gebeurt toch ook, gelukkig maar. En er zijn ook genoeg automobilisten die wel hoffelijk zijn.

Over die reakties: Van Johnny Telegraaf in zijn GTI zul je nooit respect terug krijgen, wat je er zelf ook instopt. Wat verwacht je van iemand die naar de voetbal gaat om eens flink te kunnen provoceren? Hij ontploft al als hij 1 seconde moet inhouden voor een andere auto, laat staan voor een fietser? In sommige gevallen moet ik de hoop gewoon laten varen, helaas...

kool486
Forum-lid

kool486 08 feb 2009 11:47

Noppie gaat mee volgende week zondag, kunnen we na de appeltaart nog wel overleg hebben of we hem gaan mishandelen of niet.
reken niet te veel op mij, ik ben slecht in mishandelen.
misschien geeft Noppie nu wel een rondje!
Funny the way it is

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 08 feb 2009 12:05

Vervelend als ik de reacties van Noppie lees in een dergelijk serieus topic. Als ik zijn "bijdrage" lees op het forum dan is het allemaal in dezelfde stijl.

Je zie vaak dat mensen zich in de anonimiteit achter het toetsenbord prettig voelen. Ik heb vorig jaar kort met hem gesproken op de forum baanclinic. Ik had toch het idee dat ik toen met een ander mens te maken had.

Op de case van dit topic zelf ingaand: ik heb vaak last van plaatsvervangende schaamte voor zowel toerfietsers als renners. Maar dat geldt absoluut ook voor papa's en mama's met kinderen op de fiets en automobilisten. Als iedereen zich iets meer houdt aan de regels, wat minder heetgebakerd is en zijn ego iets opzij zet, dan wordt onze maatschappij een stuk beter.

Ik woon zelf in het buitengebied. Hier groet men elkaar nog en heeft men nog wat voor elkaar over. Het maakt de kwaliteit van leven stukken beter!

Als ik weer eens bijna van de weg wordt gereden door een automobilist, dan probeer ik hem op een nette manier aan te spreken. Je zult versteld staan dat ze het vaak niet eens doorhebben. Als zwakke deelnemer aan het verkeer MOET je wel goed kijken. Een automobilist hoeft dat schijnbaar met al zijn airbags niet. Het is een gegeven waar je als zwakke deelnemer aan het verkeer rekening mee moet houden.

Maar.......altijd rustig blijven, respect tonen en....handjes thuis!

En uhhhhh, ik fiets 12K per jaar, rijdt zakelijk 35K met de auto en 5K met de auto prive. Totaal meer dan 50K op de weg!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 feb 2009 14:17

GastheerG schreef:
Noppie schreef: Bespeur ik hier een lichte vorm irritatie?

Irritatie is niet het juiste woord. het is gewoon een suggestie aan de modjes om je er eindelijk eens uit te lazeren.

Ik hoop dat de moderaters een wat kleiner ego hebben dan GastheerG!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 feb 2009 14:27

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte als ik 's zondags morgen een groep wielrenners twee aan twee zie rijden terwijl er eigenlijk weinig ruimte is. Met veel geroep en gebaren wordt al het overige verkeer wordt aan de kant gedirrigeerd. Dan denk ik altijd: "hier hoor ik niet bij", "dat zijn geen echte wielrenners". De gemiddelde burger zier het verschil tussen mij en die groep natuurlijk niet. Ze hebben allebei een gek pakkie aan en zitten op zo'n rare fiets.

Waar ik me wel eens schuldig aan maak, is dat ik tijdens een intensief stukje trainen, iemand uit foeter omdat hij of zij mij in gevaar bracht. Het merendeel van mijn trainingen verloopt aan een relatief rustif tempo en de "beul" trainingen doe ik het liefst op verkeersarme wegen. Tijdens rustige trainingen krijg ik ook nooit ruzie met andere verkeersdeelnemers. Maar het komt ook wel eens voor dat ik met 40 kmh over een fietspad heen scheur en een voetganger ga voorbij rijden. Net als ik 5 m achter hem zit slaat ie spontaan linksaf zonder te kijken. Op dat moment schrik ik me wezenloos en met alle adrenaline die je dan in je hebt, komt er zelden nog iets sociaal verantwoords uit.

Pas als mijn hartslag weer wat gedaald is en de adrenaline is verdwenen, kan ik het incident weer een beetje relativeren. De voetganger, die zich waarschijnlijk ook te pleuris schrok, heeft het wellicht over de domme wielrenner. En ik ben inmiddels 1 km verder en ik rij ook niet terug om excuses aan te bieden en mijn kant van de zaak uit te leggen.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie