Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Forum wannabee cheap SRM

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 30 jan 2009 20:18

Robert2 schreef:Alleen het is niet echt praktisch om dingen via internet te bespreken. Als je bij elkaar kunt komen is het een stuk makkelijker. Maar dat zal moeilijk haalbaar zijn.
Maar ik denk dat ac-fan en eric peters moeten bepalen wie er uiteindelijk mee gaat doen. Want ac-fan is de enige die het elektro deel kent en eric peters heeft het geloof ik bedacht.


Is dat niet wat old school aan het worden ,dat lijfelijk aanwezig zijn bij vergaderingen.
Het metalen gedeelte kan via een hier geparkeerd(kan toch?)3D model bekeken en besproken worden met een dwf viewer of iets dergelijks.

Om op de ringen terug te komen.
In plaats van uitsparingen frezen is het ook mogelijk om op de plaats van de tandwielen een flens te monteren van de halve dikte van de spin.
Als de spin 3mm dik is kiezen we de de flensdikte 1.5mm
De tandwielen worden daar weer versprongen opgeschroefd
Bij het vastdraaien van de tandwielen worden de flenzen dan tegen elkaar getrokken zodat de onderlinge afstand weer 3mm is.
De flenzen kunnen dan eenvoudiger gemaakt worden (enkel snijden)en de vormvrijheid voor de ontwikkeling is groter.
De open ruimte(een driehoek) tussen de flenzen kan benut worden voor de plakstroken.
Deze zitten dan beter beschermt tegen weer, wind en beschadiging.
Werkt het protomodel dan kan de ring altijd nog in vorm gedrukt worden met een stempel ,zodat ongewenste trekspanning vermeden wordt.

Wie vult aan?
Zij is ook tegen

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 31 jan 2009 18:31

53x11 schreef:
skimons schreef:ja, dat heeft-ie 3 pagina's terug geschreven. misschien heeft hij ook wel het "trekbankje" ontworpen/bedacht


Dat ben ik (oa)
http://www.superseat.nl
(website slaat nu nog nergens op, hopelijk in de toekomst wel. Maar ja, kost tijd...)



Cool! Las er laatst een artikel over, volgens mij in een medisch vakblad van mijn echtgenote (dat is onze WC lectuur :-)). Al ben ik bang dat de roeiwereld wat te conservatief is voor dit soort vooruitgang. Mooi project wel, succes nog met de laatste loodjes!

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 14 feb 2009 12:11

Hoe staat het met dit projectje?

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 05 mar 2009 22:03

zijn de heren ontwerpers op afzondering voor het te testen?:)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 mar 2009 22:39

We zijn er serieus mee bezig. Maar er moeten nog al wat keuzes gemaakt worden voordat er begonnen wordt aan 't maken van proto's. Grote kans dat het 1e prototype niet verder komt dan ritjes op de Tacx, het is wel fijn om te weten of het principe ook in de praktijk wil werken voordat er veel geld uitgegeven wordt. :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

magic_franky
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 18:27

magic_franky 27 mar 2009 18:50

What about iBike! Deze hebben al een power meter van net boven de 250 $. Ok zij meten niet het directe vermogen maar juist de tegen overgstelde krachten/waarden. In de praktijk is dat zeer waardevol doordat je meer te weten komt over wat je tegen komt dan bv bij SRM. Ook in de test komt hij heel goed uit de verf, zelfs in % het dichtse bij SRM (wat als standaard geld.... waarom beats me). Veel beter dan Ergomo of Power Tab en al zeker veel beter dan Polar (maar die vermogens meter kun je niet echt serieus nemen toch!
Verder zie ik geen inventieve ideen om het vermogen te meten aan de brond!!! What about de pedalen of de asjes????
Ciao --- Magic_franky

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 mar 2009 19:39

IBike is alles behalve nauwkeurig, dat is niets meer waard dan het systeem van Polar. Zeker Powertap is een veel beter systeem dan iBike, Ergomo is voor je linkerbeen ook een veel beter systeem. Probleem van de Ergomo is gewoon dat ze maar van 1 been 't vermogen meten en dan x2 doen.
iBike gaat er vanuit dat mijn frontale oppervlakte steeds hetzelfde is als bij de kalibratie en daar gaan ze echt de mist in. Ik rij toch niet de hele training in exact dezelfde houding? Daarnaast zit er een vertraging in de iBike tov van SRM, je rijdt achter de feiten aan ;)

Vermogen meten in de pedalen zie ik niet zo zitten. Als je iets onder het plaatje zet dan creëer je een enorme stack height. En op de as meten zou ook niet mijn voorkeur hebben, er is nauwlijks ruimte. Maar het grootste minpunt is waarschijnlijk nog wel dat je op 2 punten aan het meten bent, dus je hebt ook op z'n minst al 2 batterijen die leeg kunnen. Er zijn 2 verschillende punten die gekalibreerd moeten worden, enz, enz. Op 1 punt meten is veel handiger.


Iets anders, is er iemand op het forum die toegang heeft tot een CNC machine (4 assig is al voldoende). Het gaat om een stuk aluminium, het is vrij simpel dus ook met de hand zou het nog wel gefreest en gedraaid kunnen worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 27 mar 2009 22:15

Hebben jullie al gedacht aan een financieringsplan het moet uiteindelijk ook gefinancierd worden. Wie gaat alles betalen. Aansprakelijkheid enz.

ik wil wel eens polsen of mijn werkgever (grootste sponsor van Nederland, o.a. wielrenen) hier een rol in wil/kan spelen.

Groetjes Hans
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

luuky1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2009 22:38

luuky1 17 apr 2009 22:48

uurtje draaibank is idd geen probleem, ik als industrieel ontwerper aan de TU Delft kan wel wat regelen met de werkplaats. ben op het moment ook aan het knutselen met carbon, misschien bruikbaar bij de behuizing van het geheel??

groeten Luuk

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 17 apr 2009 23:02

als er nog 2D/3D tekenwerk aan nodig is, mail me
t behoord o.a. m'n werk
ook voor draai- / frees- werk heb ik meer dan voldoende adressen waaraan ik ons werk uitbesteed, dus een (bescheiden) privé klusje is geen punt
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 06 okt 2009 16:27

Is er nog leven in dit project? Lijkt me echt iets voor de koude wintermaanden...

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 28 nov 2009 02:39

Dit Topic raakt in de slop. Ik verwachtte hem begin 2010 hier bij de plaatselijke profile / fietswereld / etc.. in de schappen. :)
Gazelle Team TVM \'99

Plaats reactie