Robert2 schreef:Alleen het is niet echt praktisch om dingen via internet te bespreken. Als je bij elkaar kunt komen is het een stuk makkelijker. Maar dat zal moeilijk haalbaar zijn.
Maar ik denk dat ac-fan en eric peters moeten bepalen wie er uiteindelijk mee gaat doen. Want ac-fan is de enige die het elektro deel kent en eric peters heeft het geloof ik bedacht.
Is dat niet wat old school aan het worden ,dat lijfelijk aanwezig zijn bij vergaderingen.
Het metalen gedeelte kan via een hier geparkeerd(kan toch?)3D model bekeken en besproken worden met een dwf viewer of iets dergelijks.
Om op de ringen terug te komen.
In plaats van uitsparingen frezen is het ook mogelijk om op de plaats van de tandwielen een flens te monteren van de halve dikte van de spin.
Als de spin 3mm dik is kiezen we de de flensdikte 1.5mm
De tandwielen worden daar weer versprongen opgeschroefd
Bij het vastdraaien van de tandwielen worden de flenzen dan tegen elkaar getrokken zodat de onderlinge afstand weer 3mm is.
De flenzen kunnen dan eenvoudiger gemaakt worden (enkel snijden)en de vormvrijheid voor de ontwikkeling is groter.
De open ruimte(een driehoek) tussen de flenzen kan benut worden voor de plakstroken.
Deze zitten dan beter beschermt tegen weer, wind en beschadiging.
Werkt het protomodel dan kan de ring altijd nog in vorm gedrukt worden met een stempel ,zodat ongewenste trekspanning vermeden wordt.
Wie vult aan?