Pagina 6 van 7
Geplaatst: 30 jan 2009 20:18
door simen
Robert2 schreef:Alleen het is niet echt praktisch om dingen via internet te bespreken. Als je bij elkaar kunt komen is het een stuk makkelijker. Maar dat zal moeilijk haalbaar zijn.
Maar ik denk dat ac-fan en eric peters moeten bepalen wie er uiteindelijk mee gaat doen. Want ac-fan is de enige die het elektro deel kent en eric peters heeft het geloof ik bedacht.
Is dat niet wat old school aan het worden ,dat lijfelijk aanwezig zijn bij vergaderingen.
Het metalen gedeelte kan via een hier geparkeerd(kan toch?)3D model bekeken en besproken worden met een dwf viewer of iets dergelijks.
Om op de ringen terug te komen.
In plaats van uitsparingen frezen is het ook mogelijk om op de plaats van de tandwielen een flens te monteren van de halve dikte van de spin.
Als de spin 3mm dik is kiezen we de de flensdikte 1.5mm
De tandwielen worden daar weer versprongen opgeschroefd
Bij het vastdraaien van de tandwielen worden de flenzen dan tegen elkaar getrokken zodat de onderlinge afstand weer 3mm is.
De flenzen kunnen dan eenvoudiger gemaakt worden (enkel snijden)en de vormvrijheid voor de ontwikkeling is groter.
De open ruimte(een driehoek) tussen de flenzen kan benut worden voor de plakstroken.
Deze zitten dan beter beschermt tegen weer, wind en beschadiging.
Werkt het protomodel dan kan de ring altijd nog in vorm gedrukt worden met een stempel ,zodat ongewenste trekspanning vermeden wordt.
Wie vult aan?
Geplaatst: 31 jan 2009 18:31
door ilko
53x11 schreef:skimons schreef:ja, dat heeft-ie 3 pagina's terug geschreven. misschien heeft hij ook wel het "trekbankje" ontworpen/bedacht
Dat ben ik (oa)
http://www.superseat.nl
(website slaat nu nog nergens op, hopelijk in de toekomst wel. Maar ja, kost tijd...)
Cool! Las er laatst een artikel over, volgens mij in een medisch vakblad van mijn echtgenote (dat is onze WC lectuur
). Al ben ik bang dat de roeiwereld wat te conservatief is voor dit soort vooruitgang. Mooi project wel, succes nog met de laatste loodjes!
Geplaatst: 14 feb 2009 12:11
door corniel
Hoe staat het met dit projectje?
Geplaatst: 05 mar 2009 22:03
door meca1
zijn de heren ontwerpers op afzondering voor het te testen?:)
Geplaatst: 05 mar 2009 22:39
door amclassic-fan
We zijn er serieus mee bezig. Maar er moeten nog al wat keuzes gemaakt worden voordat er begonnen wordt aan 't maken van proto's. Grote kans dat het 1e prototype niet verder komt dan ritjes op de Tacx, het is wel fijn om te weten of het principe ook in de praktijk wil werken voordat er veel geld uitgegeven wordt.
Geplaatst: 27 mar 2009 18:50
door magic_franky
What about iBike! Deze hebben al een power meter van net boven de 250 $. Ok zij meten niet het directe vermogen maar juist de tegen overgstelde krachten/waarden. In de praktijk is dat zeer waardevol doordat je meer te weten komt over wat je tegen komt dan bv bij SRM. Ook in de test komt hij heel goed uit de verf, zelfs in % het dichtse bij SRM (wat als standaard geld.... waarom beats me). Veel beter dan Ergomo of Power Tab en al zeker veel beter dan Polar (maar die vermogens meter kun je niet echt serieus nemen toch!
Verder zie ik geen inventieve ideen om het vermogen te meten aan de brond!!! What about de pedalen of de asjes????
Geplaatst: 27 mar 2009 19:39
door amclassic-fan
IBike is alles behalve nauwkeurig, dat is niets meer waard dan het systeem van Polar. Zeker Powertap is een veel beter systeem dan iBike, Ergomo is voor je linkerbeen ook een veel beter systeem. Probleem van de Ergomo is gewoon dat ze maar van 1 been 't vermogen meten en dan x2 doen.
iBike gaat er vanuit dat mijn frontale oppervlakte steeds hetzelfde is als bij de kalibratie en daar gaan ze echt de mist in. Ik rij toch niet de hele training in exact dezelfde houding? Daarnaast zit er een vertraging in de iBike tov van SRM, je rijdt achter de feiten aan
Vermogen meten in de pedalen zie ik niet zo zitten. Als je iets onder het plaatje zet dan creëer je een enorme stack height. En op de as meten zou ook niet mijn voorkeur hebben, er is nauwlijks ruimte. Maar het grootste minpunt is waarschijnlijk nog wel dat je op 2 punten aan het meten bent, dus je hebt ook op z'n minst al 2 batterijen die leeg kunnen. Er zijn 2 verschillende punten die gekalibreerd moeten worden, enz, enz. Op 1 punt meten is veel handiger.
Iets anders, is er iemand op het forum die toegang heeft tot een CNC machine (4 assig is al voldoende). Het gaat om een stuk aluminium, het is vrij simpel dus ook met de hand zou het nog wel gefreest en gedraaid kunnen worden.
Geplaatst: 27 mar 2009 22:15
door hm2694
Hebben jullie al gedacht aan een financieringsplan het moet uiteindelijk ook gefinancierd worden. Wie gaat alles betalen. Aansprakelijkheid enz.
ik wil wel eens polsen of mijn werkgever (grootste sponsor van Nederland, o.a. wielrenen) hier een rol in wil/kan spelen.
Groetjes Hans
Geplaatst: 17 apr 2009 22:48
door luuky1
uurtje draaibank is idd geen probleem, ik als industrieel ontwerper aan de TU Delft kan wel wat regelen met de werkplaats. ben op het moment ook aan het knutselen met carbon, misschien bruikbaar bij de behuizing van het geheel??
groeten Luuk
Geplaatst: 17 apr 2009 23:02
door arjan916
als er nog 2D/3D tekenwerk aan nodig is, mail me
t behoord o.a. m'n werk
ook voor draai- / frees- werk heb ik meer dan voldoende adressen waaraan ik ons werk uitbesteed, dus een (bescheiden) privé klusje is geen punt
Geplaatst: 06 okt 2009 16:27
door corniel
Is er nog leven in dit project? Lijkt me echt iets voor de koude wintermaanden...
Geplaatst: 28 nov 2009 02:39
door c.zaballa
Dit Topic raakt in de slop. Ik verwachtte hem begin 2010 hier bij de plaatselijke profile / fietswereld / etc.. in de schappen.