Alles over vakanties op én met de fiets

Toerversie Vuelta 2009

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 02 sep 2009 17:07

Beetje late reactie, maar ik vond het een topevenement. Samen met mijn fietsvrienden (dus niet collega amatuers, of toerclubje of trainingsclubje, maar gewoon een stelletje gasten die fietsen leuk vinden en de omgang met mekaar leuk vinden) heerlijk gefiets. Op die verschrikkelijke regenbui na, heerlijk dagje. De sportvoeding 20 km voor het einde was dus omdat het nog 30 km was.--:-) Dit mogen ze vaker doen in Drenhte! 1-0-0 voor de vuelta.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 06 sep 2009 23:10

Nog een wat late reactie. Vond het een mooie, goed georganiseerde tocht. Een paar kleine puntjes van kritiek:
- de afstand: als de 90km 100 is, noem hem dan ook gewoon 100.
- Doe meer deuren open in de TT-hal. 10000 man door een garagedeur gaat niet goed...

En dan nog iets anders waar ik me gruwelijk aan gestoord heb: Het aantal medefietsers die dachten dat het geen toertocht was. Waarom moet men zich met een bloedgang door een klein gaatje naast een groep wringen? Of schreeuwen dat mensen die voor ze rijden aan de kant moeten, zodat hun groep er met een noodgang langs kan? Haal dan lekker een licentie en da wedstrijden rijden...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 06 sep 2009 23:26

[quote="Aziraphale"]Nog een wat late reactie. Vond het een mooie, goed georganiseerde tocht. Een paar kleine puntjes van kritiek:
- de afstand: als de 90km 100 is, noem hem dan ook gewoon 100.
- Doe meer deuren open in de TT-hal. 10000 man door een garagedeur gaat niet goed...

En dan nog iets anders waar ik me gruwelijk aan gestoord heb: Het aantal medefietsers die dachten dat het geen toertocht was. Waarom moet men zich met een bloedgang door een klein gaatje naast een groep wringen? Of schreeuwen dat mensen die voor ze rijden aan de kant moeten, zodat hun groep er met een noodgang langs kan? Haal dan lekker een licentie en da wedstrijden rijden...
[/quote]
Omdat er om een of andere rare reden een tijdwaarneming was.. :rolleye:

Mijn verdere minpunten: verzorging nihil, in Westerbork was alles voortijdig op. Na afloop kregen we een flesje water, waarom geen sportdrank? De weg naar de finish was ook slecht aangegeven, dwars tussen auto's/bussen door, was behoorlijk chaotisch. Rijen om de hal in en uit te komen onnodig lang door smalle openingen. Bij lekker weer alleen een kwestie van geduld, nu was het verkleumen geblazen. Organisatie had met andere woorden echt stukken beter gekund. De vele wegwijzers waren wel goed geregeld.

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 08 sep 2009 00:45

ik heb ook heerlijk gefietst door het mooie drenthe tijdens de vuelta! 120km of eigenlijk 135km op de teller genieten,.. tocht was onderweg goed aangegeven alleen jammer dat de finish niet erg duidelijk was.. vind het erg bijzonder om eens over het tt-circuit gefietst te hebben!
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie